י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סטייליסטית - הצד האנושי • מיוחד

סטייליסטית היא לא רק אחת ש'עשתה' תואר • סטייליסטית טובה משמעותה - הרבה הבנה וניסיון • אל הידע המקצועי חייבת להתלוות גם הנשמה • אורית לבה חושפת את הצד האנושי-אישי של המקצוע

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



הסטייליסטית אורי לבה מעלה באתר שלנו - במשך כמה חודשים - מאמרים וכתבות.

השבוע החליטה שעדין לא שיתפה מספיק אתכן, הגולשות, באופן אישי. הן בתחום המקצועי, כסטייליסטית אישית, וכחלק בלתי נפרד, בתחום האישי הפנימי.

ישבה וכתבה, והנה הטור הבא מונח בפניכן.

התחלתי בגיל 5

זה לא עניין שביום בהיר אחד, לאחר שכל הטרנד של סטיילינג תפס תאוצה, החלטתי - מחר אני הופכת להיות סטייליסטית.

אצלי כל הנושא של בגדים, אסטטיקה, פרפקציוניסטיות ואכפתיות של איך אני נראית בעיני עצמי כל יום, התחיל מגיל 5 כשישבתי ותפרתי בגדים לבובות הברבי שלי. את שאריות הבדים לקחתי מסבתא שלי, שבשנות ה 70 הייתה תופרת מודלים לבתי אופנה שונים והעסיקה קבוצת תופרות אצלה בבית ואני ישבתי ואספתי שאריות בדים מעניינים.

בכלל, מאז שאני זוכרת את עצמי בשלבים מאוחרים יותר במסיבות כיתה בתיכון, תמיד חלמתי על עיצוב הופעות לבוש: מה אני אלבש למסיבה בשבוע הבא, איך אני רוצה לראות את עצמי במסיבה כזו או אחרת ועוד.

המשכורת שלי הספיקה תמיד לספק לי את הנאות הבגדים הקטנות שלי. וכשלא היה לי מספיק כסף לקנות כל כך הרבה בחנויות, למרות שהורי נתנו לי כסף פה ושם, גיליתי לראשונה את חנויות היד שנייה. הייתה בזמנו חנות ברמת גן, שהחזיקה ביגוד יד שנייה מדהים, בגדי ערב ויום יום, והמוכרת הייתה כזו נחמדה כך שנתנה לי תמיד לקנות ולשלם לה בפעם הבאה כשתכנס לי המשכורת.

כבר אז התחלתי להתלבש מיוחד, אף פעם לא הייתי כמו כולם, ישבתי ושפצרתי את הביגוד שקניתי מיד שנייה ע"י החלפת כפתורים, הוספת חגורות וגרביונים מיוחדים ולפעמים ניגשתי לתופרת השכונתית כדי ליצור צללית שונה לאותו בגד שקניתי.

כשלא התקבלתי לעיצוב אופנה בשנקר, למרות שזה היה החלום שלי, סללתי לעצמי דרך משלי לכיוון האופנה. למדתי קורס תפירה ביתית, תפרתי לעצמי בגדים, שיפרתי ושדרגתי תמיד בגדים קיימים ע"י תוספות ואביזרים, עיצבתי חולצות ומכרתי לחניות בוטיק ותמיד אהבתי להתלוות בסופי השבוע למעצבות או יבואנים שמכרו בבית.

זו הייתה בעצם ההזדמנות הראשונה שלי להלביש אנשים, שהיום הנושא נחשב למקצוע בפני עצמו - סטייליסטית אישית.

ידעתי לאבחן ע"י ניסיוני בתפירה את מבנה גופה של הלקוחה ולדעת להתאים לה וליצור עבורה הופעת ביגוד מיוחדת ממלאי הבגדים שהיה למכירה, בתוספת הכרות אישית איתה ויצירת קשר חברי מעבר למכירה או המדידה כשלעצמה.

לא אלאה אתכם בעוד כל מיני תחנות שלי בחיים כי אז הבלוג יהיה סתם ארוך, אבל צברתי ניסיון בעבודה אצל רונצ'ה המעצב ועוד שני יבואני אופנה שנעזרו בי מאוד בתחום הקניינות והעצות מה לקנות ומה להביא מחו"ל מבחינת אופנה טובה לישראליות.

החלום התגשם

לפני 5 שנים הגעתי סוף סוף ללימודי בשנקר בתחום הסטיילינג והתדמית האישית. הלימודים והניסיון שלי מהעבר פתחו לי המון אפשרויות. במקביל לעבודה בהפקות אופנה, הכרות של עבודה עם צוותי צילום, מאפרים וספרים עד ליצירת תיק עבודות אישי מכובד, תמיד עבדתי עם לקוחות.

אני חושבת שפה נכנס ההיבט האנושי שלי בכך שאני מאוד אוהבת לדבר עם הלקוחות.

ממקום זה אני פורצת קדימה עם לקוחות שאני מכירה, לומדת להתחבר אליהן, מנסה לחוות איתן את חוסר הביטחון או התעוזה לדעת להתלבש אחרת וכן להתבלט ולו רק ע"י הבגדים, לאבחן עבורם טוב טוב את מבנה גופן וללמד אותן איך כן אפשר להראות מעולה, ע"י שינוי עם הבגדים האחרים, אלו שמחמיאים להן יותר.

היום, לאחר עבודה של המון שנים עם לקוחות בתחום האופנה, הצלחתי להבין כי לא כל אחת, הגם שתהיה סטייליסטית מס' 1, יכול להיות סטייליסט/ת אישי. צריך אופי מיוחד, אוזן קשבת והמון סבלנות מעבר לידע המקצועי. צריך להיות מעין פסיכולוג קטן כדי להגיע לאותה לקוחה ומהמקום האישי לצאת קדימה לכיוון הבגדים, שהיא המעטפת החיצונית של כל אחת.

אכן, אני שמחה שהתברכתי באופי כזה שיודע לעזור, מעין שליחות מסוימת לדעת לתת לסביבה שלך ולא להיות עוד אישיות ממוסחרת שכל התאווה שלה הוא בצע כסף, ונקסט, הלקוח הבא. אני קשובה ללקוחות שלי, משתדלת מאוד להיות בקשר גם מאוחר יותר לשאול האם יש שינוי בבגדים, בדמוי ובביטחון, ומהי תגובת החברה על השינוי?

את יום הסטיילינג האישי אני נהנית להעניק כמתנת יום הולדת, לחגוג יחד באופן שונה ע"י הענקת יום של כיף בשילוב ידע מקצועי אישי לכל אחת, לדעת כיצד להתלבש נכון, לקנות נכון ולהראות מצוין תמיד!

ערבי נערות לימי הולדת, גם אופן מסויים של "הפעלה" חברתית בערב שכולו סטיילינג. כמו כן בחוגי בית וערבי חברה כשכל הערב בשיתוף מלא שלי והקהל עצמו.

רעיון נוסף, באזורי המרכז בלבד, הוא שדרוג מלאי ארון הבגדים, רעיונות לתיקוני תופרת, בנייה מחדש של מלתחות חדשות, עריכה של רשימת קניות טובה למלתחות חדשות, וניפוי מלאי שאינו הולם.

אשמח לענות על כל שאלה.

אורית לבה, סטיייליסטית 0546332463

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד