י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

היזמים: "תוכנית המשכנתאות של האוצר לא מספקת"

יזמי הנדל"ן והקבלנים לא מרוצים מתוכנית המשכנתאות של האוצר • "התכנית אך לא מספקת פיתרון אמיתי למצוקת הדיור. תעזור רק לחלק קטן של הזוגות הצעירים"

היזמים: "תוכנית המשכנתאות של האוצר לא מספקת"

תוכנית המענקים והמשכנתאות שגובשה על ידי משרדי האוצר והשיכון גוררת תגובות מעורבות.

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק הגיב היום: "על פניו מבלי שפורסמו כל הפרטים על היוזמה, מדובר בחוק שיעזור רק לחלק קטן מהזוגות הצעירים.

"אני מבין מדוע הממשלה נותנת מענקים כה גדולים באזורי עדיפות לאומית א' אך אם רוצים לעזור לזוגות הצעירים, צריכים לתת מענקים באופן דיפרנציאלי גם באזור המרכז. לא הגיוני לדרוש מזוג צעיר שחי באזור המרכז, עובד באזור המרכז ומשפחתו מתגוררת במרכז הארץ לעבור לדימונה למשל. זוג צעיר שעובד במרכז הארץ לא ייסע כל יום 3 שעות מהבית לעבודה. קודם כל הממשלה צריכה לדאוג לתחבורה מצוינת מהפריפרייה למרכז הארץ ולמקומות עבודה בפריפרייה לפני שהיא מנסה ליישב את האזורים הללו", אמר.

כהן מוסיף: "הפיתרון של הממשלה מדבר על גובה ההחזר החודשי ולא ההון העצמי שזוג צעיר צריך לגייס לרכישת דירה. לדוגמא, דירת 4 חדרים בדימונה עולה 800 אלף שקל. זוג צעיר צריך לגייס הון עצמי של 350-400 אלף שקל כדי לקבל משכנתא. זה לא פשוט לגייס סכום כזה ועל כך אין למדינה פיתרון".

יוסי אברהמי, מנכ"ל חברת יוסי אברהמי הבונה בין השאר באילת אומר כי "המדינה צריכה לטפל בזוגות הצעירים במספר תוכניות המשולבות זו בזו ובעצם לטפל גם בהיצע הקרקעות. באילת למשל, יצאו לאחרונה מכרזים ל-100 יחידות דיור שנחטפו ויש ביקוש עצום לדירות נוספות בעיר. במידה והמדינה תוציא מכרז לעוד מאות יחידות דיור ובמקביל תסבסד משכנתאות לזוגות צעירים, מחירי הדירות ירדו, דבר שיעזור לזוגות צעירים להשיג הון עצמי לדירה ובנוסף, מענק חודשי יעזור לזוגות צעירים לשלם את המשכנתא".

אברהמי מציין כי "היוזמה לסבסוד ממשלתי של הוצאות הפיתוח מבורכת. ישנם מכרזים בהם הוצאות הפיתוח עולים על ערך הקרקעות. אין ספק שאם הממשלה תסבסד את הוצאות הפיתוח של היזמים ניתן יהיה להוריד במקצת את מחירי הדירות".

עופר שגיב, מנכ"ל חברת מי-טל הסביר: "מדובר על החזרת תוכנית המענקים כפי שהיתה בעבר. התוכנית יכולה למשוך קונים ליישובי הפריפרייה אך אני לא מאמין שבסופו של דבר התוכנית הזאת תצא לפועל. בכל מקרה, כדי שהתוכנית הזאת תצליח המדינה חייבת לשווק בצורה אינטנסיבית קרקעות כמו בכרמיאל, באר שבע וקריית שמונה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד