כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אבל בבאבוב • הרבנית - רעיית האדמו"ר מוהרנ"צ - איננה

מאז שנפטר בעלה, מיעטה הרבנית מבאבוב לצאת מביתה - ומצבה הרפואי התדרדר • בגיל 80 השיבה נשמתה ליוצרה כשהיא מותירה את שני חתניה הדגולים

בעלה האדמו"ר רבי נפתלי צבי מבאבוב זי"ע
בעלה האדמו"ר רבי נפתלי צבי מבאבוב זי"ע

חסידי באבוב בארץ ובעולם התעטפו באבל למשמע הבשורה המרה: בארצות הברית הלכה לעולמה הרבנית הצדקנית מרת העסא הלברשטאם ע"ה, אשת חבר לאדמו"ר רבי נפתלי צבי הלברשטאם מבאבוב זי"ע.

הרבנית ע"ה בתו של האדמו"ר הרה"ק רבי יוסף מדעשש זי"ע, נודעה בזכות מעשי הצדקה והחסד אותם הרבתה לעשות במשך כל חייה.

תפילותיה היו לשם דבר, ותלמידות רבות היו מגיעות לראות את עבודת התפילה שלה בכדי להתחזק ביראת שמיים. במשך השנים דאגה במסירות נפש לנשות החסידות, והייתה מרעיפה מילות עידוד על כל אשה שלא שפר עליה גורלה.

בנוסף, הייתה מעבירה שיעורים בנושאי חינוך, והעבירה הרצאות רבות בבתי הספר של החסידות. לפני כעשרים שנה חיברה ספר על תולדות מלחמת העולם השניה. הספר המתאר את תולדות החסידות, מגולל את סיפור תקומתה לאחר השואה, ומביא את סיפורה עד לימינו אנו.

מאז פטירת בעלה מוהרנ"צ זצ"ל, בשנת תשס"ה, נחלשה מאוד, ומיעטה לצאת מביתה.

בערב חג הפסח האחרון, אושפזה הרבנית בבית החולים, וכעבור מספר ימים מצבה הדרדר. לפני מספר ימים הוגדר מצבה כקריטי, ותפילות רבים נערכו לרפואתה של של העסא בת ליפשא.

היום (א'), בגיל 80, השיבה הרבנית את נשמתה ליוצרה.

הותירה אחריה את חתניה: האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב והגאון רבי יהושע רובין - אב"ד חסידי באבוב.

מסע הלווית הרבנית ייצא בשעה 18:30 (שעון ארה"ב), מבית המדרש הגדול של חסידות באבוב ברחוב 45 בשכונת בורו פארק בברוקלין ניו יורק. הרבנית תקבר בבית החיים דבאבוב, שם תיטמן בחלקת האדמו"רים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד