ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

העיקרון גובר על החמסין • בנות 'אוהל שרה' מתבשלות

בית הספר 'אוהל שרה' בבני ברק, הוא המוסד האחרון בעיר שנותר ללא מזגן בכיתות • הבנות סובלות, וההורים החלו בהתרמה • הורים: "אולי צריך לקחת כסף מהמדינה"

כיתה ריקה. תמונת אילוסטרציה
כיתה ריקה. תמונת אילוסטרציה

פסח עבר, שבועות בפתח, אך מזג האוויר החורפי מסרב לפנות את מקומו לטובת החמסין הישראלי. בסופו של דבר יבוא הקיץ, ויותיר גם את חובבי הקיץ המושבעים מזיעים ומרוטים ומשוועים למעט קרירות.

אלא שבעוד הדמיון שלכם מעלה אסוציאציות של ים, קרטיבים ומזגנים, תלמידי בתי הספר יאלצו להנות מתנאים קשים בהרבה. ברוב בתי הספר, הותקנו בשנים האחרונות מזגנים לרווחת התלמידים. ומה שהיה בהתחלה מצרך מותרות הפך ברבות השנים למצרך חובה בכל כיתת לימוד. ואם הדברים אמורים בבתי הספר בערים, הרי כשמדובר באזור השפלה, 'הנהנה' מלחות גבוהה ומחום בלתי סביר – המזגן הינו פריט חובה של ממש.

מנהלי המוסדות שהיו ערניים לצורך התקינו בכל הכיתות מזגנים, והתלמידים נשמו לרווחה. גם במוסדות שהיססו להכניס מזגן, בכדי להכניס רוחות חדשות (תרתי משמע), לתוככי המוסד, נכנעו בשנים האחרונות, והמזגנים מעטרים כיום את חזית בית הכנסת לדרמן ותלמוד תורה תשב"ר.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי במוסדות 'בנות שרה באוהל' המיועד ללימוד בנות בשפת האידיש, טרם הותקנו מזגנים. השיעורים נמסרים בחום הלוהט, והבנות מתקשות להתרכז בנאמר בכיתה. המוסד שאינו נוטל כסף מהמדינה מתקשה לממן הוצאת עתק שכזו, ופיתרון לא נראה באופק הלוהט.

בשנה שעברה התארגנו קבוצת הורים לאסוף כסף לרכישת מזגנים לכיתות. הכסף נאסף, אך הקומץ אינו משביע את הארי. בינתיים, הבנות יושבות מתחת למאוררים רועשים, שמלבד הרעש הגדול שמפריע אף הוא ללימודים הסדירים, אוויר כמעט ואינו יוצא.

אחד ההורים שוחח עם אתר 'בחדרי חרדים' מסביר עד כמה המצוקה חמורה: "בחזרות למסיבות סוגרים את כל החלונות באולם בית הספר מטעמי צניעות. הבנות נאלצות לקפץ ולשיר באולם סגור, והחום בלתי ניתן לתיאור. אני חושב שהמזגנים צריכים להירכש הרבה לפני כסאות חדשים. זה פשוט גיהנום. אולי צריך לקחת כסף מהמדינה. אין ברירה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד