י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האחיות רחצו את הרך הנולד במים רותחים

לידתו של יוחאי כהן ב'סורוקה' התנהלה כשורה • רק כעבור שעות, נחרדה האם לגלות את הצלקות • לטענתה, קיים חשש שיוחאי לא יוכל לעמוד על רגליו • ומי אשם? האחיות

תינוק אחרי לידה. צילום ארכיון
תינוק אחרי לידה. צילום ארכיון

הוא נראה מרחוק תינוק בריא לחלוטין, אבל כשמתקרבים ומתבוננים בו מקרוב - קשה להתעלם מהצלקות הבולטות על כפות רגליו ועל שתי אצבעותיו, שנקטעו באופן חלקי – בשל מה שמסתמן כרשלנות חמורה.

יוחאי כהן בן החודשיים נולד כילד בריא לחלוטין בבית החולים "סורוקה" שבבאר שבע. "הלידה הייתה רגילה", סיפרה אמו, שלי, ל"ידיעות אחרונות".

"אחרי ההתאוששות עליתי למחלקה וניגשתי לראות את הבן שלי בתינוקיה. הוא שכב באינקובטור כי היה זקוק למעט חמצן, אבל נראה בריא לחלוטין", גוללה האם. "חזרתי רגועה לחדר במחלקה.

"פתאום נכנסו לחדר מנהלת התינוקייה ורופאת ילדים. הן אמרו לי שקרה משהו לתינוק. לא הבנתי מה קורה. נכנסתי ללחץ. הן סיפרו שהופיעו לו בלוטות וקילוף של העור בכפות הרגליים וביקשו ממני להתלוות אליהן".

האם נחרדה לנוכח המראה שנגלה לנגד עיניה. "הסתכלתי עליו והתמוטטתי. התחלתי לבכות ולצעוק 'מה קרה לרגליים של הבן שלי'. הרופאים לא הגיבו. היום הכי שמח שלנו הפך ליום הכי עצוב".

יוחאי הובהל למחלקה לטיפול נמרץ, שם שהה לאורך שלושה שבועות. לטענת הוריו, הסבירו להם הרופאים תחילה כי התינוק סובל ממחלת עור. אלא שפלסטיקאי שבדק את גופו קבע כי מדובר בכוויות.

ההורים סיפרו כי רק כעבור שבועיים הודו לפניהם ב"סורוקה" כי אכן מדובר בכוויות שנגרמו בגופו של בנם בעקבות אמבטיה רותחת שבה נשטף זמן קצר אחרי שנולד.

"הוא סבל מכאבים. באצבעות שלו התפתח נמק והן הפכו שחורות לגמרי, עד שחלק מאצבעות הזרת בשתי הרגליים נשר", סיפר אביו של התינוק, יצחק.

כעת קיים חשש כי בשל אותה הפגיעה לא יוכל יוחאי לעמוד או ללכת. עורכי דינם של ההורים, אלירן סופר ורונית בימבליך, סיפרו כי הם מתכוונים לתבוע מבית החולים פיצויים בגין הנזק שנגרם לתינוק.

ב"סורוקה" מסרו בתגובה ל"ידיעות אחרונות", שחשף את הסיפור: "מדובר באירוע חריג ומצער. לשמחתנו, שוחרר התינוק במצב טוב לאחר טיפול שמרני וללא צורך בהתערבות ניתוחית. נוכח איכות הריפוי המצוינת נראה כי לא צפויות לו הפרעות תפקודיות או אסתטיות בעתיד".

בתוך כך, נשים חרדיות בצפון מתלוננות על ריבוי יולדות ערביות, ועל עומסים כבדים, הגורמים לאחיות ולפקידות להתייחס ליולדות באטימות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד