י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

וב'יתד': מתקפה חסרת תקדים נגד 'יתד נאמן'

מודעה ב'יתד' שולחת הקוראים לשמוע מתקפה ברוטאלית נגד העיתון: "אל תכניסו את העיתון המזוהם" • מי הכניס את המודעה? • איך קנה 'יתד' את הלוקש? • ומי הילד בתמונה?

יתד על רקע המודעה המדוברת. עיבוד: בחדרי חרדים
יתד על רקע המודעה המדוברת. עיבוד: בחדרי חרדים

לולא היה זה יום רביעי – יום סגירת העיתונים, במערכות השבועונים לבטח היו עורכים הבוקר סעודת חגיגית במיוחד.

על גבו של העיתון 'יתד נאמן' בוצע הבוקר אחד התעלולים המבריקים שנראו במדיה החרדית בשנים האחרונות. בשבועונים אמנם מכחישים כל קשר למודעה המדוברת, אבל לחייך עדיין מותר להם.

ובמה דברים אמורים?

במודעה הנפרשת על שליש מעמודו הראשון של עיתון יתד נאמן נכתב" עתיד ילדכם חשוב לכם?" בתחתית המודעה נכתב מספר טלפון: 0722726761, והפעילות על פי המודעה נתרמה על לרפואתו של הילד שלמה זלמן בן רחל פערל.

עוד בנושא:
'יתד' מגיב בפייסבוק: "זה מעשה תינוקי" • צפו

הקורא התמים משתכנע כי מאחורי מספר הטלפון ממתינים יועצים חינוכיים דגולים או לכל הפחות סגולה חדשה שנועדה לעזור בחינוך הילדים.

אלא שמי שמתקשר לקו שומע על שיטת חינוך מפתיעה במיוחד. "כולנו משקיעים רבות בחינוך ילדים בדרכים רבות ומגוונות", אומר הקריין בקו. "לעיתים בחוסר תשומת לב או במתכוון אנו גורמים שכל העמל שהשקענו בחינוך היה לשווא.

"במה דברים אמורים?"

"כידוע, ישנם לעיתים חילוקי דעות בין גדולי ישראל במגוון נושאים ואנו כהורים נוקטים צד ומביעים דעה תוך כדי זלזול בדעתם של רבנים ואדמו"רים. אנשי חינוך ורבנים המתעסקים עם נוער נושר תולים את הזלזול בכבודם של תלמידי חכמים כגורם מספר אחת לתופעת הנשירה.

"אך לצערנו גם אם נקפיד בדבורנו בכבודם של גדולי ישראל הסכנה לחינוך ילדנו עורבת בכל יום שלישי בדמותו של החינמון המחולק חינם וכולל בתוכו דברי לעג, נאצה, וזלזול בגדולי ישראל.

"שמותיהם של רבנים וגאונים שעושים לילות כימים בלימוד התורה ובהפצת התורה מופיעים תחת התואר הרב, במקרה הטוב, תואר אותו נותן 'יתד נאמן' לכל עסקן מפלגתי צעיר. אדמו"רים שאינם מצייתים להוראות העיתון מבוזים בצורה הגרועה ביותר. מכתבי ראשי הישיבות נזרקים לפח ואינם נכנסים לעיתון.

"עיתון יתד נאמן נזרק מבתיהם של עשרות אלפי מנויים בהוראתם של הגר"ח והגראי"ל שגרמו בפסיקתם להורדת המנויים בצורה דראסטית.

"ואז מצאו 'יתד' דרך חדשה להפיץ את העיתון ואת השנאה ולחלק את החינמון מידי יום שלישי".

בסיום הדברים פונה הקריין ואומר: "יהדי יקר אם אתה חפץ לגדל דור של ילדים שמכבדים את גדולי ישראל ונזהרים בכבודם אל תכניס לביתך את העיתון- יתד נאמן.

עוד הוא מוסיף לסיום, כי ניתן גם לפנות למשרדי העיתון כדי לדרוש את הפסקת הפצת העיתון ואת השנאה לגדולי ישראל הטמונה בתוכו.


אז מי עומד מאחורי המודעה?

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שני בחורים הפועלים במסגרת 'צעירי ש"ס' עומדים מאחורי המודעה. השניים ניצלו את המומנטום שנוצר בשבועות האחרונים כנגד העיתון והחליטו להכות על הברזל בעודו חם.

המודעה הוזמנה באמצעות גוף צדקה גדול, ומי שהתקשר למספר עד השעה 03:00 בלילה, שמע את תפילת השל"ה לחינוך הבנים. במערכת 'יתד נאמן' שבדקו את המודעה ואת מספר הטלפון לא העלו בדעתם כי הם 'נעקצים', על ידי יריבים מרים, ורק בשעה 03:00 בלילה הוחלף התקליט, ונאמרו הדברים כנגד העיתון.

אם אי מי מבכירי העיתון היה עוקב אחר אתר 'צעירי ש"ס' הוא היה יכול למצוא רמז לעומד לבוא. אחד מחברי הפורום באתר כתב: "במשך שנים הצבור הליטאי מבזה, משמיץ ומחלל את כבוד מרן ,בצורות שונות ומשונות. אנחנו כולנו יושבים כואבים, אך לא עושים כלום בעניין.

"כאשר הותקף מרן יחד עם הראשון לציון הרב שלמה עמאר בעניין הגיורים וכונה מחלל שם שמיים הרגשתי צורך עז למחות ולעשות משהו כדי להחזיר את הכבוד האבוד.

"הייתי מוכן להשקיע בכך הרבה כסף. לפני שבועיים עלה במוחי רעיון ובעזרת השם מחר בבוקר כולנו נחייך. זה הזמן לפעול בכל דרך ולא לאפשר להם ללכלך את הבניינים והחצרות שלנו עם העיתון מידי יום שלישי.

"צריך להתקשר למערכת העיתון ולהזהיר אותם, שלא להניח את העיתון בבנינים שלנו. לילה טוב", חתם הכותב.

הבוקר כותב הגולש: "הבטחתי למחות על כבודו של מרן, וקיימתי את הבטחתי".

אחד ממארגני המודעה אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו עושים את זה רק בכדי למחות על כבודו של הגר"ע יוסף. זו פעילות ראשונה ויהיו עוד רבות".

ומי הילד שבתמונה?

אתר COL מדווח, כי זהו לא אחר מאשר הלל הכהן, בנו של של הרב ישעיהו-אלעזר הכהן, של חסיד חב"ד, המכהן כרבה הראשי של קזאחסטאן.

התמונה, כך מתברר, צולמה במעמד ה'חאלקה' של הלל הקטן, שנערך על ציונו של אביו של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, הרה"ק לוי-יצחק שניאורסון זצ"ל.

אביו של הלל, הרב ישעיהו-אלעזר הכהן, הופתע אומנם, אך רואה בכך השגחה פרטית: "יש צדק בכך שעיתון שנלחם מאז היווסדו ברבי ובמוסדותיו הקדושים, הופל בפח דווקא על-ידי תמונה של ילד חב"די שבא ביום ה'חאלקה' שלו להתפלל על ציונו של אביו של הרבי. אנחנו אמנם לא מבינים בחשבונות שמים, אבל המושג 'מגלגלין זכות על-ידי זכאי' זכה היום להגשמה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 150 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד