י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

עברתם תאונה? איך תקבלו את מקסימום הפיצויים? • מיוחד

אבשלום ז'אן, עו"ד בעל שם, בתחום תאונות הדרכים מסביר בטור מיוחד אלו מסמכים כדאי לאסוף מיד לאחר תאונת הדרכים בכדי לקבל את מקסימום הפיצויים • שווה לקרוא

נפצעתם? תאספו כל מסמך. תמונת אילוסטרציה
נפצעתם? תאספו כל מסמך. תמונת אילוסטרציה



איכות המסמכים והתיעוד הרפואי חשובים להצלחת תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים

בכתבתנו הקודמת הסברנו את המונח תאונת דרכים. ראינו כי בהגדרת מונח זה נכללים מצבי תאונה נוספים לפגיעת שני כלי רכב אחד בשני. ראינו כי גם פגיעת רכב בעמוד חשמל, תאונת שרשרת, פגיעה בהולך רגל , תאונה בזמן חניית רכב או תיקונו וכ"ו נכללים בהגדרה של תאונת הדרכים וניתן לדרוש עבורם פיצוי כספי.

נפגעת ממכונית חולפת? • הטור הראשון


השלב הבא, הינו שלב ה- "תכלס". מה צריך לעשות בזמן הסמוך לקרות התאונה ובשבועות שלאחריה, כדי לאפשר הגשת תביעה לחברת הביטוח או למוסד לביטוח לאומי באופן שתהיה בעלת סיכוי טוב יותר להצלחה.

איסוף נתונים

מיד לאחר תאונת דרכים, חשוב לרשום את פרטי המעורבים בתאונה. פרטים כמו שמות הנהגים, מספרי הרכבים , מספרי פוליסות הביטוח, פרטי עדי ראיה וכדו". כמו כן מומלץ לרשום את פרטי האירוע הכוללים, יום , שעה, מיקום ומהלך העניינים, זאת כאשר הזיכרון עדיין טרי, וניתן בקלות לתעד ולזכור את כל הפרטים. פרטים אילו לרוב יופיעו בתביעה שתוגש לחברת הביטוח. חשוב לדעת כי המעורבים בתאונת דרכים מחויבים על פי חוק למסור פרטים באופן הדדי.

צילום הנזק

רצוי לצלם את הנזק שנגרם, לגוף ולרכוש. תמונות שמצולמות סמוך לאירוע, מאפשרות תיעוד הנזקים כפי שקרו בזמן אמת. כמו כן, כדאי לצלם את הנזק שנגרם לרכב, אשר ממחיש את עוצמת הפגיעה וחומרתה. במידת האפשר רצוי לצלם את הרכב גם במצב בו נמצא מייד לאחר התאונה, כלומר צמוד לרכב או העצם האחר המעורבים בתאונה. הצילומים עשויים במקרים מסוימים למנוע מחברת הביטוח לטעון כי התאונה כלל לא ארעה או כי הייתה קלה ביותר.

קבלת טיפול רפואי ראשוני

סמוך למועד קרות התאונה, יש לפנות למרכז רפואי, לקבלת טיפול רפואי. כדאי לפנות לבית חולים על מנת שהנפגע יקבל טיפול מיידי מתאים אשר ימנע נזק עתידי. יתרון נוסף בפניה לבית חולים הוא האפשרות לעבור בדיקות מקיפות העשויות לאבחן בשלב מוקדם נזקים שאינם ניתנים לגילוי בבדיקה רגילה במסגרת אחרת.

פניה לבית החולים תאפשר קבלת תיעוד רשמי נוסף, לגבי פרטי התאונה ולתיאור הנזק, אשר נמסרים בעת ההגעה לחדר מיון.

פניה למשטרה

יש לפנות לתחנת המשטרה הקרובה ולדווח על התאונה שקרתה. דוח המשטרה, שניתן לפונה, כולל את פרטי התאונה, פרטי הנהגים והנפגעים, פרטי הרכבים המעורבים ופוליסות הביטוח. טופס זה הכרחי להגשת תביעה פיצוי מחברת הביטוח ולבקשת החזר כספי עבור הטיפול הרפואי המיידי שניתן בעת התאונה.

טיפולים רפואיים נוספים

במהלך התקופה שלאחר התאונה, יש לפנות ולטפל בפגיעה שאירעה. נזקי תאונה מתבטאים לעיתים רק לאחר זמן, הטיפול בהם מצריך פניה לרופאים מתחומי רפואה שונים בהתאם לסוג הפגיעה, ופעמים נדרשים טיפולים במסגרת של רפואה אלטרנטיבית. יש לפנות ולטפל בצורה עקבית ולשמור את כל התיעוד הרפואי, הטפסים והקבלות מקופות החולים ומהרופאים. התיעוד המתאר את תלונות הנפגע ותיאור הטיפולים הנדרשים לו הינו הכרחי וישמש לבניית התביעה למול חברת הביטוח.

שמירה על רציפות הטיפול הרפואי

כדי לזכות בפיצוי ראוי, יש לשמור על רצף טיפולי במשך כל תקופת הסבל מהשפעות התאונה. במידה והרצף נפגע, עלולה חברת הביטוח ליחס תלונות מאוחרות יותר לגורמים אחרים או ליחס לתלונות משקל מועט בהרבה.

הצלחת התביעה תלויה בכל המתואר לעיל ובכל מקרה מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום הנזיקין בכלל ובתאונות דרכים בפרט, על מנת לקבל יעוץ ספציפי לגבי האירוע עליו מדובר.

כך תבחרו בעו"ד המתאים

כיצד לבחור עורך דין מתאים לטיפול בתביעת הפיצוי?

אם חו"ח עברתם תאונת דרכים , מתעוררת מיד הסוגיה, כיצד לבחור עורך דין אשר ייצג אתכם באופן מיטבי, וידאג לכך כי תקבלו את הפיצוי המרבי לו אתם זכאים?

נפרט מספר "טיפים" שיש להביא בחשבון בבחירה זו. כדאי לבחור עו"ד שמומחיותו ותחום עיסוקו הינם נזקי גוף עם דגש על תאונות דרכים, להבדיל מעורכי דין המטפלים בתביעות כאלה באופן אקראי או מזדמן. כדאי לפנות לעו"ד אשר מייצג תובעים בלבד, ושאינו משרת באופן כלשהו חברות ביטוח, כך שיהיה חף מאינטרסים כלפי חברות הביטוח. מומלץ לפגוש את עורך הדין, ולהתרשם מתודעת השירות שלו, ואף לבחון את שביעות רצונם של לקוחותיו. מומלץ לא לשלם תשלום כלשהו על חשבון הטיפול בתיק, למעט תשלום אגרת בית משפט בסמוך להגשת התביעה.


* האמור במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך על הכתוב ללא התייעצות עם עו"ד הבקיא בתחום הנזיקין ותאונות דרכים.

לייעוץ ראשוני חינם 03-6729695 [email protected]


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד