י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בתום עשור בלתי אפשרי: צומת בר אילן - פונתה

במשך עשור נאבקה עירייה ירושלים בבעלי חנויות בצומת בר אילן, שהשתלטו על שטחים ציבוריים וגרמו לפקקים, בעיות חניה ובעיות נוספות • בג"ץ הורה: לפנות את השטח מיידית

צילום: עיריית ירושלים
צילום: עיריית ירושלים

לאחר מאבק משפטי ממושך בן 10 שנים, עיריית ירושלים החלה בפינוי מתחם החנויות בצומת בר-אילן.

בפעולה משותפת של כלל גורמי האכיפה העירוניים (פיקוח על הבניה, פיקוח עירוני, רישוי עסקים), החל פינוי החנויות בצומת בר-אילן בבירה.

החנויות נבנו ללא היתר, תוך השתלטות על שטחים פרטיים והיוו מפגע בטיחותי, תחבורתי ותברואתי - וכמו כן, גרמו סבל רב לדיירי הבניינים הסמוכים (רעש, לכלוך וכו').

בעלי החנויות הרחיבו והגדילו את שטח החנויות והשתלטו על שטח ציבורי. הגדלת שטח החנויות הקשתה על הסדרי תנועה חדשים במקום כמו: הקמת מסלול לתחבורה ציבורית לאוטובוסים, הקמת מסלולים נוספים לרכב פרטי, הרחבת מדרכות בטיחותיות להולכי רגל ועוד.

חשוב להדגיש כי מיקום החנויות בצומת בר אילן היווה מפגע בטיחותי מסוכן ביותר. במהלך השנים האחרונות אירועו בצומת תאונות דרכים עם נפגעים, כמה מהן קטלניות, במהלכן נהרגו מספר תושבים ונפגעו עשרות.

העירייה פנתה לבעלי החנויות בהתראות רבות, להקטנת שטח החנויות לגודל המותר ולהסדרת רישיון העסק ומשלא נענו לפניותיה, פתחה בהליכים משפטיים.

כאמור, לאחר מאבק משפטי ממושך שארך כ- 10 שנים (כולל בבית המשפט העליון), הצליחה העירייה בגיבוי בתי המשפט לפנות את בעלי החנויות והנכסים בצומת בר-אילן.

בתי המשפט דחו את כל הפניות וההליכים המשפטיים שיזמו מחזיקי החנויות והנכסים בצומת בר אילן ובית המשפט העליון החליט כי אין לעכב עוד את הפינוי ודחה את הבקשה של המפונים לעיכוב ביצוע הפינוי וציין כי: "עיכוב ביצועו של פסק הדין גורם לציבור נזקים כבדים ביותר, המתבטאים בפקקי תנועה ובעיות חניה, זיהום אויר ומפגעי רעש, הפרעה וסיכון להולכי הרגל ופגיעה בעסקים הסמוכים..."

עם השלמת הפינוי בכוונת עיריית ירושלים לפעול לפיתוח השטח, כדי למנוע השתלטות מחודשת על השטח.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד