כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ביטוח רעידות אדמה - להיות מוכן לכל תרחיש

מהו בעצם ביטוח רעידות אדמה ונזקי טבע ומה חשוב לעשות במידה ואכן תתרחש רעידת אדמה שתפגע בדירה שלנו? נקודות חשובות ושימושיות בכתבה שלפניכם

ביטוח רעידות אדמה - להיות מוכן לכל תרחיש



אסונות הטבע שארעו בעולם כולו בשנים האחרונות מאידך וההתראות לפיהן צפויה רעידת אדמה גם בישראל בשל מיקומה הגיאוגרפי - עלולה להותיר אלפי אזרחים בכל רחבי הארץ ללא קורת גג, לאובדן הרכוש היקר מכל ואף חלילה לפגיעה בנפש. כל אלו עשויים לעלות למדינה הרבה מאוד כסף שלא בטוח כלל שמדינת ישראל תוכל לשקם בחזרה את כל ההרס שייווצר. בנוסף לכך, עפ"י חוק, חשוב לדעת כי מדינת ישראל לא מחויבת לפצות את אזרחיה במקרה של רעידת אדמה, לא בנוגע לנזק לרכוש ולא בנוגע לאובדן הדירות, בתי העסק, בניני משרדים, מבתי תעשיה ועוד.

מחשבה לפני שהאדמה רועדת

חוק פיצוי לנפגעי אסון טבע, מעניק כיסוי אך ורק לנזק שהביא לאובדן הכנסה בתחומי עיסוק המוסדרים בחוק ובכל מקרה, הפיצוי הכספי במידה והמדינה אכן תחליט לפצות את נפגעי האסון ספק אם הכיסוי יהיה מלא .

בשל נסיבות אלו, ובעיקר בימים אלו של חוסר ודאות, מציעות חברות הביטוח לרכוש פוליסת ביטוח עם כיסוי לנזקים כתוצאה מרעידות אדמה.

בעת רכישת ביטוח דירה - ניתן לרכוש כיסוי הכולל ביטוח רעידת אדמה ונזקי טבע למבנה ותכולה.

בנוסף לכך, ניתן כיום לבטח מפני רעידות אדמה לא רק דירות מגורים אלא גם בתי עסק, בניני משרדים,מבני מלאכה ומבני תעשייה. בביטוח זה קיימת גם אפשרות לרכישת כיסוי לאובדן רווחים שעלול להיגרם כתוצאה מרעידת האדמה והנזק למבנה או לרכוש. תיקון הנזק ושיקום המבנה עלול להימשך זמן רב וכתוצאה ישירה מכך תיגרם אובן הכנסה לעסק. לכן, יש לתת תשומת לב וחשיבות לכיסוי זה בעת רכישת ביטוח רכוש לעסקים.

בעת אירוע של רעידת אדמה

זכרו, לרעידת אדמה אפשר וצריך להתכונן מראש ובכך להקטין משמעותית את הנזק. השניות הראשונות של רעידת האדמה הן קריטיות. חשוב מאוד לשמור על קור רוח ולהתנהג בצורה נכונה, בלי היסטריה על מנת לעבור את האירוע בשלום.

אם הנכם שוהים בתוך מבנה, צאו מתוכו בדרך המהירה ביותר, אולם בשום אופן אסור להשתמש במעלית. במידה וישנו בבניין מרחב מוגן (ממ"ד) יש לשהות בתוכו עד לסיום הרעידה. אם אין ממ"ד במבנה - מומלץ להשתמש בחדר המדרגות עד תום הרעד. בכל מקרה, התרחקו מקירות חיצוניים ואם בקרבכם שולחן כבד - מומלץ להסתתר תחתיו.

בעת שהייה ברחוב או בשטח פתוח, הישארו במקום והתרחקו ככל שניתן ממבנים. בעיקר חשוב להיזהר מפני מחפצים נופלים שברי זכוכיות וכדומה.

לאחר שהסתיים רעש האדמה צאו מהמבנה בו שהיתם וחפשו מרחב פתוח מהחשש שמבנים רעועים עלולים לקרוס. סגרו את ברזי הגז והחשמל והאזינו לכלי התקשורת לקבלת מידע והנחיות נוספות.
ביטוח רעידת אדמה מגדל אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד