י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סחר באיברים: ישראלי שנמלט לקפריסין הוסגר

הוסגר מקפריסין לישראל אדם החשוד במעורבות בסחר באיברים, במסגרת חקירה של להב 433

סחר באיברים: ישראלי שנמלט לקפריסין הוסגר
pixabay



משטרת ישראל עצרה חשוד במעורבות בסחר באיברים שהוסגר לפני זמן קצר מקפריסין לישראל, וזאת בהמשך לביצוע מעצרים בפרשה שהפכה גלויה באוקטובר 2016.

בחקירה שהתנהלה ביחידה ארצית של משטרת ישראל, להב 433, נעצרו במהלך דצמבר 2016 שלושה חשודים, בהם רופא. על פי החשד, נהגו השניים ביחד עם אחר, לאתר תורמי כליות עבור חולים הזקוקים להשתלות והציעו לנהל עבורם את ההליך הרפואי הנדרש לצורך ההשתלה בחו"ל בתמורה לתשלום.

עוד עלה כי לצורך קבלת האישורים הנדרשים והסדרת ביצוע ההשתלות, הציגו החשודים מצג שווא לגורמים הרלוונטיים בחו"ל, בין היתר באמצעות שימוש במסמכים מזויפים.

חקירת המשטרה העלתה כי על פי החשד, תפקידם של החשודים היה לאתר ולשכנע מוכרים פוטנציאליים בעלי רקע סוציואקונומי נמוך - הזקוקים לכסף, לקנות מהם כליה - ומנגד איתרו מושתלים בעלי יכולות כספיות לרכוש כליה ולממן השתלה מסוג זה. החשוד השלישי, רופא במקצועו, סייע לקידום ההליך הרפואי.

לחשודים, כל אחד על פי חלקו, יוחסו עבירות של סחר ותיווך לסחר באיברים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש במסמך מזוייף. החשוד הנוסף במעורבות בפרשה שהה בזמן ביצוע המעצרים בקפריסין ומאז לא שב לישראל.

לפני מספר חודשים, בעקבות צו מעצר בינלאומי הוא נעצר על ידי רשויות אכיפת החוק בקפריסין והיום כאמור הוסגר לרשויות אכיפת החוק בישראל להמשך ההליך הפלילי נגדו.

הליך ההסגרה בוצע בשיתוף פעולה עם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה והחקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז שהגישה כנגד שני החשודים המרכזיים ואחרים כתב אישום, כל אחד על פי חלקו בגין סחר באיברים ותיווך לסחר באיברים, עושק, איומים, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי משפט ועבירות נוספות.

החשוד יובא מחר בבוקר לבית משפט השלום בראשון לציון והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו.
סחר באיברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד