ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024

אימה בארה"ב: נאצים חמושים מול בית כנסת

אחרי ההפגנות של התנועות הניאו נאציות בוורג'יניה, יחד עם תנועות גזעניות נוספות, מתבררים כעת פרטים מפחידים ומזעזעים

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



העיתונאי ברק רביד מהארץ, מדווח בחשבון הטוויטר שלו על רגעי האימה של הקהילה היהודית שנמצאת ממש ליד מוקד ההפגנות של הנאצים.

כזכור בסוף השבוע שעבר בזמן ההפגנה, אדם ימני דרס מפגינים שהפגינו נגד הניאו נאצים, והרג צעירה בת 19, ופצע עשרות נוספים, הדורס נעצר.

ראש קהילת "בית ישראל" בשרלוטסוויל אלן צימרמן מספר אודות מה שעבר על בני הקהילה על רקע הפגנות הניאו-נאצים בעיר.

כך מדווח העיתונאי ברק רביד, "הוא מספר איך בשבת בבוקר אחרי התפילה עמד מחוץ לבית הכנסת עם השומר החמוש ששכרו אחרי שהמשטרה סירבה לספק להם אבטחה.

"מחוץ לבית הכנסת עמדו במשך חצי שעה 3 אנשי מיליציה ניאו-נאצית עם מדי צבא ורובים, ראש הקהילה מספר שבמהלך התפילה צעדו הניאו-נאצים כמה פעמים ברחוב הסמוך וצעקו "הנה בית הכנסת" ו"זיג הייל". חלק מהם הניפו דגלים עם צלבי קרס, כאשר הסתיימה התפילה בשבת בבוקר הוחלט שהמתפללים יצאו בכמה קבוצות מהדלת האחורית כדי שלא ייתקלו בניאו-נאצים, ראש הקהילה מספר שהגיע אליו מידע כי באתרים ניאו-נאצים היו קריאות לשרוף את בית הכנסת.

"בהתייעצות עם הרב הוחלט להוציא את ספרי התורה מהמקום, טקס ההבדלה שהועבר ליתר ביטחון לביתו של אחד מאנשי הקהילה בוטל גם כן אחרי שהמשטרה אמרה שאינה יכולה לאבטח וביקשה שיבטלו את האירוע.

ראש הקהילה הוסיף: "היהודים היו מטרה ספציפית של הניאו-נאצים, העובדה שלא היה אסון באותה שבת אינה בזכות המשטרה או הפוליטיקאים אלא בחסדי אלוקים, ראש הקהילה מספר על רגע אחד שבלט מעל כולם כאשר ג'ון אגילאר, בן 30, חייל משוחרר מהצי האמריקאי, החליט להתנדב לסייע לשמור על בית הכנסת, בנוסף בשבת בבוקר הגיעה לבית הכנסת אישה מבוגרת ואמרה שהיא קתולית אך רצתה לבוא להביע סולידריות עמנו ולשמור על בית הכנסת, האישה המבוגרת שאלה אותי: "למה הם (ניאו-נאצים) שונאים אותכם?", לא היתה לי תשובה לשאלה שאנו שואלים עצמנו אלפי שנים, לפחות 12 זרים מוחלטים באו לבית הכנסת בשבת ושאלו עם אנחנו צריכים עזרה, אנחנו נחזור לשגרה. יש לנו שני בר חגיגות בר מצווה ובקרוב יגיעו ראש השנה ויום כיפור, הקהילה שלנו מחויבת לערכים היהודים ולבית הכנסת. נצא מזה מחוזקים".
נאצים נשק בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד