י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לראשונה בהיסטוריה של ארה"ב: יו"ר אישה לבנק גדול

בטסי דיוק, לשעבר בכירה בבנק הפדרלי, תכהן בתפקיד לאחר שהבנק נקלע לשערוריות קשות

  • כ"ה אב התשע"ז
בנק ולס פארגו. צילום: Ildar Sagdejev
בנק ולס פארגו. צילום: Ildar Sagdejev



בנק ולס פארגו מוכה השערוריות הודיע אתמול על ריענון הדירקטוריון שלו, במסגרתו הוחלף יושב הראש סטיבן סנגר באליזבת דיוק, שהיתה סגניתו. בכך תיהפך דיוק לאישה הראשונה שעומדת בראשות בנק גדול בארה"ב. ולס פארגו הוא הבנק השני בגודלו בארה"ב במונחי נכסים, אחרי ג'יי. פי. מורגן צ'ייס.

דיוק, לשעבר בכירה בבנק הפדרלי, תיכנס ב-1 בינואר לתפקיד. סנגר היה בתפקיד פחות משנה, ועזב מוקדם מהצפוי, לאחר שמאמציו לשקם את תדמיתו של הבנק נכשלו בשל שורת שערוריות, כולל פרשה חדשה הקשורה לביטוח רכב. בניגוד לסנגר, שישב בדירקטוריון הבנק במשך 14 שנה, דיוק נכנסה לדירקטוריון ב-2015 וקודמה בשנה שעברה לתפקיד סגנית היו"ר.

תדמיתו של ולס פארגו נפגעה קשות כאשר הבנק נאלץ להודות בספטמבר שעבר כי יצר קרוב ל-2 מיליון חשבונות וכרטיסי אשראי ללקוחות ללא אישורם או ידיעתם. לאחרונה, הבנק התנצל על כך שגבה מ-570 אלף לקוחות כסף על ביטוח רכב שלא היו צריכים. נגד הבנק גם הוגשה תביעה על כך שלכאורה גבה עמלות מופרזות מחנויות קטנות על סליקת כרטיסי אשראי. לוולס פארגו צפויות בעיות משפטיות נוספות בהמשך בנוגע לפרשיות האלה.

מנכ"ל ולס פארגו, טים סלואן, אמר כי "המומחיות הרגולטורית של דיוק חיונית", וכי הכישורים האלה יסייעו לבנק. "היא בחירה מצוינת למוסד בצרות שזקוק למנהיגות יציבה, מוסרית ופרגמטית", אמר ל-CNN פיטר קונטי-בראון, פרופסור זוטר בבית הספר וורטון למנהל עסקים של אוניברסיטת פנסילבניה.

הנציבות למען בנקים טובים יותר, ארגון שפועל למען עובדי הבנקים, אמר כי השינויים בדירקטוריון ולס פארגו הם "מעט מדי, מאוחר מדי", וקרא לדיוק להנהיג "רפורמה מוסדית אמיתית".
ולס פארגו בנק הפדרלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד