י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חבר מועצת גדולי התורה על קריסת הגשר: "זה בא לעורר אותנו"

חבר מועצת גדולי התורה התייחס במהלך כינוס שהתקיים במעונו לקריסת גשר רמת אלחנן: "מכל מאות הגשרים שבארץ ישראל נפל בדיוק הגשר הזה כאן לידינו, זה בא לעורר אותנו"

קריסת הגשר. צילום: מוטי קרליץ - פלאש 90
קריסת הגשר. צילום: מוטי קרליץ - פלאש 90



קריסת גשר רמת אלחנן בבני ברק זוכה להתייחסות של גדולי ישראל. אמש (רביעי) בסיום הועד השבועי לאברכים המתקיים במעונו של הגאון רבי מאיר צבי ברגמן חבר מועצת גדולי התורה גם בבין הזמנים, עורר הגרמ"צ על קריסת הגשר בסמוך לרמת אלחנן בבני ברק.

לדבריו "נמצאים עכשיו בימי בין הזמנים, יוצאים לטייל עם הילדים עם המשפחה וזה דבר חשוב להקדיש לזה זמן. ומלבד זאת זה זמן של מנוחה שאוספים כוחות לקראת הזמן הבא. והזמן הבא הוא לא עוד זמן אלא זהו זמן של ימי האלול הקדושים, ימים גדולים שיש בהם סיעתא דשמיא מיוחדת לעליה בתורה ולתיקון המעשים. ושמעתי ממו"ח הראש ישיבה זצוק"ל מספר פעמים 'שבזמן הזה צריך אלול לפני אלול, פעם היה מספיק אלול לפני ראש השנה, היום צריך אלול לפני אלול' חייבים להתעורר".



הגרמצ ברגמן. צילום: שוקי לררצילום: הגרמצ ברגמן. צילום: שוקי לרר
הגרמצ ברגמן. צילום: שוקי לרר


"לפני יומיים נפל גשר ממש בסמוך לבני ברק" אמר הגרמ"צ בכאב, "מבואר בכמה מקומות בחז"ל שכל פורענות שבאה לעולם אינה באה אלא בשביל ישראל, אפילו אם הפורענות מתרחשת במקום רחוק מאיתנו אבל כל פורענות באה לכוון אלינו, לעורר אותנו, אפילו רעמים כתוב שבאים בשביל לשבר עקמומיות שבלב. על אחת כמה וכמה במקרה שלנו שקרה כזה אסון בגבולנו ממש בסמוך אלינו בבני ברק, נתבונן כי מכל מאות הגשרים שבארץ ישראל נפל בדיוק הגשר הזה כאן לידינו, זה בא לעורר אותנו".

"גשר זהו דבר המסמל את העולם הזה המחבר את המעבר של הנשמה אל העולם הבא, שם היתה גם קודם שנולד האדם לעולם, והעולם הזה הוא רק גשר בשביל שהנשמה תעלה מעלה מעלה על ידי ריבוי תורה מצוות ומעשים טובים, כמה צריך הדבר לזעזע אותנו שנעשה חשבון הנפש לתקן את עצמינו לקראת ימי האלול הבאים לקראתינו כל אחד בדבר הצריך תיקון ותלמוד תורה כנגד כולם".
קריסת גשר רמת אלחנן הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד