ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

העוף המוזר הובא למעונו של הרבי מסאטמר שקיים ארבעה דיונים • צפו

ארבעה דיונים קיים האדמו"ר מסאטמר במעונו בנושא עוף הבראקל המסעיר בחודש האחרון את היהדות החרדית כולה • חלק מתירים וחלק אוסרים • הרבי המשמש כרב המכשיר של בית השחיטה הגדול בארה"ב ניהל דיונים בנושא העוף עם מומחים ודיינים • צפו בגלריה

עוף הבראקל על שולחנו של הרבי מסאטמר. צילום: מערכת 'בחצרות'
עוף הבראקל על שולחנו של הרבי מסאטמר. צילום: מערכת 'בחצרות'



נושא עוף 'הבראקל' מסרב לרדת מסדר היום והוא כבר חוצה יבשות עם מומחים שמרחיקים לחוות דעתם עליו וגם חילופי מכתבים בין אדמו"רים ורבנים על נושא העוף המוזר שחדר לחיינו.

האדמו"ר מסאטמר נכנס לעובי הקורה כרב המכשיר של אחד מהמשחטות הגדולות בעולם הממוקמת בקרית יואל ונמצאת תחת השגחתו, ופתח בסדרת דיונים בנושא העוף כשהוא מזמן אליו מומחים בעולם הכשרות כדי לדון עמם בנושא הסבוך שכל גדולי ישראל בארץ ובעולם מתחבטים בו ומצדדים זה להיתר וזה לאיסור.

ארבעה דיונים ניהל הרבי במשך שעות במעונו בקרית יואל מונורו, כשבחדר נוכחים מומחים בעלי שם בעולם הכשרות בכלל ובכשרות העופות בפרט, שעברו על כל המסמכים לראות את עיקרי הדעות בנושא עוף הבראקל.

בדיונים הקדחתניים נטלו חלק: ראש השוחטים בקרית יואל הרב נח גפן, בנו של ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך, הנגיד ר' מאיר הירש יו"ר הנהלת בית השחיטה בקרית יואל. במהלך הדיונים הובאו עופות שגדלו בקליפורניה כדי לשווקם למשחטות בארה"ב. הרבי וצוות המומחים בדקו את הסימנים הידועים לבדיקת העופות.

באחד הדיונים הצטרפו גם חקלאים, מגדלי העופות ומשווקי הביצים בארה"ב, במהלכו נשאלו על ידי הרבי מסאטמר, על דרך הגידול והאם הם מערבים זנים טמאים במהלך גידולם.

בדיון הרביעי שנערך אתמול (רביעי), בבית הרבי, נטלו חלק גם רבני בית השחיטה בקרית יואל, הרבנים הגאונים רבי אליקים געציל ברקוביץ דומ"ץ קרית יואל ורבי משולם פאלטשעק אב"ד 'מגד יהודה', במהלכו דנו אודות הנתונים שהצטברו לגבי עוף הבראקל עד כה והאם לאסור את העוף לגמרי.

שלשום (שלישי), פורסם ב'בחדרי חרדים', מכתב ששלח רב העיר בני ברק הגרמי" לנדא לאדמו"ר מסאטמר בו הוא פוסק כי העוף טמא ואסור באכילה.

























סאטמר הנזיר מבראקל כשרות עוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד