י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לאן נעלמו הפוליטיקאים החרדים? עבודות התחזוקה ברכבת נמשכות גם השבת

בתחילת השבוע פרסם 'בחדרי חרדים' תיעוד בלעדי מעבודות השבת בנתיבי איילון, תגובת הח"כים הייתה: "אל תנסו אותנו" • אבל נראה שברכבת ישראל לא לוקחים אותם ברצינות. גם בשבת הקרובה תתבצענה עבודות שדרוג ואין פוצה פה ומצפצף

עבודות הרכבת בשבת
עבודות הרכבת בשבת



"אל תנסו אותנו", זו הייתה תגובת חברי הכנסת החרדים ל"בחדרי חרדים" לאחר שנחשף כאן התיעוד של עבודות התחזוקה ברכבת ישראל בעיצומה של השבת האחרונה. אך מתברר כי למרות האיומים והמשפטים המפוצצים – גם בשבת הקרובה צפויות להתקיים עבודות תחזוקה באישור משרדי התחבורה והעבודה, זאת למרות התחייבותו החד משמעית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל השרים ישראל וחיים כץ, לצמצם את העבודות שאינן בגדר פיקוח נפש.

בהודעה שפרסמה היום דוברות המשטרה בתיאום עם רכבת ישראל נכתב כי "סגירת תחנות ברכבת ישראל ועומסי תנועה צפויים, בעקבות עבודות תשתית של הרכבת. החל ממחר ה-18.8.17 ועד ליום 26.8.17 יתקיימו עבודות תשתית של רכבת ישראל. תחנות הרכבת סבידור-מרכז, האוניברסיטה והרצליה יהיו סגורות".

לדברי המשטרה, "במהלך ימי העבודות, יופעלו שירותי היסעים של משרד התחבורה ורכבת ישראל, מבית יהושע ועד תחנת ההגנה. מערך ההיסעים מפורט באתר האינטרנט של משרד התחבורה וניתן להתעדכן בדבר הסדרי ההיסעים". גם באתר רכבת ישראל עודכנו הנוסעים על העבודות הצפויות להתבצע בשבת הקרובה.

כזכור, בתחילת השבוע, פורסם ב"בחדרי חרדים" תיעוד וידיאו מעבודות התחזוקה שעל ידי רכבת ישראל שהתבצעו בעיצומה של השבת. הצילומים תועדו על ידי ערבי שאמר בעת שצילם: "שלום לחברים שלי החרדים, היום, 12 באוגוסט, עוד פעם אני רואה בכביש איילון עובדים במסלול של הרכבת, זה אותו מקום שפעם שעברה תיעדתי לכם. אני מצטער להגיד לכם שהשר שלכם עושה צחוק ממכם, מחללים שבת, אני אוהב אתכם, מכבד אתכם, אבל רמאות כזו – אני לא ראיתי".

בעקבות התיעוד שפורסם ב"בחדרי חרדים", פנינו לכלל חברי הכנסת וביניהם לחברי ועדת הארבעה, חברי הכנסת, מיכאל מלכיאלי, יואב בן צור, ישראל אייכלר ואורי מקלב - שמונו על ידי ראשי המפלגות החרדיות להסדיר את נושא חילולי השבת. ח"כ מלכיאלי השיב כי "בשבועות האחרונים ראינו ירידה משמעותית בהיקף עבודות הרכבת שהתרחשו בשבתות, וזאת בהוראת שר הרווחה והעובדה חיים כץ".

מלכיאלי הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "פניתי כבר אתמול הבוקר לכל הגורמים הרלוונטים בכדי לרענן שוב את ההנחיות של ביצוע עבודות בשבתות, בכדי לא לראות את המראות הללו שוב", לדבריו, "אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו, אנחנו בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל, ובראשם מועצת החכמים, עקביים בעניין עד הסוף".

גם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ בן צור אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "מאז שהוקמה ועדת הארבעה משרדי הממשלה לומדים לעבוד בשיתוף פעולה עמנו ואכן צומצמו עבודות תשתית רבות שחלקן אף לא היו ידועות בכלל לציבור".

לדבריו, "בכוונתי לבחון האם מדובר בעבודות שאינן בגדר פיקוח נפש ולאור זאת נקבל החלטות אופרטיביות כפי שעשינו עד כה. אני מקווה שאף שר או משרד ממשלתי לא רוצה לבחון או לעשות בדיקת יציבות לקואליציה על חשבון השבת".

מעבר לבן צור ומלכיאלי, השרים והח"כים החרדים התעלמו מחילולי השבת ומההפרה החמורה של הסטטוס קוו והבטחות נתניהו למפלגות החרדיות, והעדיפו שלא להגיב לתיעוד החמור - גם לאחר פניית 'בחדרי חרדים'.

כזכור, בהודעה משותפת של סיעות ש"ס ויהדות התורה שפורסמה לאחר ישיבת סיעה משותפת שעסקה בחילולי השבת, נכתב כך: "לא נסכים להמשך התופעה החמורה בה השבת הופכת ליום התחזוקה של מדינת ישראל. אנו דורשים מראש הממשלה לקיים את ההסכם הקואליציוני, להחזיר את הסטטוס קוו לקדמותו, ולהפסיק מיידית את עבודות התשתית של הרכבת ללא צורך".

עוד נאמר בהודעה: "כן הדבר לגבי תוספת קווים בשבת וחוסר אכיפה של חברות פיראטיות המפעילות תחבורה ציבורית בשבת. הסיעות רואות במצב הנתון הפרה חמורה בהסכם הקואליציוני. לאחר הישיבה עם ראה"מ והשרים הנוגעים בדבר, הדברים יובאו להכרעתם של גדולי ישראל".

בעקבות הפרסום על העבודות שיתקיימו גם בשבת הקרובה, פנינו שוב לקבל את תגובת הפוליטיקאים החרדים, אך עד עתה לא התקבלה אף לא תגובה אחת. "בחדרי חרדים" ימשיך לעקוב, לעדכן ולעמוד על משמר קדושת השבת.
שבת חילולי שבת החכים החרדים רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד