ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המשטרה אישרה: בני שטיינמץ וטל זילברשטיין ישוחררו מחר ממעצר

במרכז החקירה נגד השניים עומדים, בין היתר, חשדות לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, זיוף מסמכים ושימוש במסמך מזויף

בני שטיינמץ בבית המשפט, בדיון על הארכת מעצרו. צילום: פלאש 90
בני שטיינמץ בבית המשפט, בדיון על הארכת מעצרו. צילום: פלאש 90



המיליארדר בני שטיינמץ והיועץ האסטרטגי טל זילברשטיין ישהו במעצר עד מחר (ו') בצהריים. השניים שוהים במעצר כבר מיום שני.

היום (ה') היה אמור להתקיים דיון נוסף בהארכת מעצרם, אולם בסופו של דבר הגיעו עורך דינו של שטיינמץ, רונן רוזנבלום ועורך דינו של זילברשטיין, איל רוזובסקי להסכמה עם המשטרה לפיה מעצרם יוארך בהסכמה ביום אחד נוסף בלבד. לאחר מכן ישוחררו השניים בתנאים מגבילים.

במרכז החקירה עומדים חשדות לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, זיוף מסמכים, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט ומתן שוחד. אתמול הוארך מעצרו של חשוד נוסף- אודי נטע, לשעבר סגן ראש עיריית תל אביב ומקורב לזילברשטיין.

על פי המשטרה, המעורבים חשודים בכך שפעלו באופן שיטתי עם שטיינמץ, וייצרו חוזים ועסקות פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן ברומניה — לצורך העברות כספים והלבנת הון, בדיון שהתקיים ביום שני הודיע נציג המשטרה על התפתחות דרמטית בחקירה וציין כי המשטרה צפויה לבצע 23 פעולות חקירה שונות. באותו דיון הציג נציג המשטרה לשופט מזרחי דוח סודי, שבהתבסס עליו הוא החליט על הארכת המעצר של השניים בארבעה ימים. השופט קבע כי פעולות החקירה שהתבקשו על ידי המשטרה הן חיוניות ורלוונטיות, שחלקן ניתנות לשיבוש — ויש לאפשר ליחידה החוקרת לבצען.

בדיון שהתקיים ביום שני ביקש שטיינמץ עצמו לשאת דברים בפני השופט ואמר בעודו עומד בתוך תא העצורים: "גרתי שנים רבות בחו"ל ואני מרגיש נורא שמדינת ישראל עושה לי דבר כזה. זה נהוג במדינות טוטאליטריות. זה כמו דיקטטורה שמחליטה ומסמנת אנשים. להגיד שאני שיבשתי חקירה זה מגוחך, במשך שמונה חודשים שיתפתי פעולה והתנדבתי להביא מסמכים. גם התייצבתי שש פעמים בחקירה בשווייץ ואין כלום. כל התיק בנוי על עדה מטורפת ושקרנית. אין כאן כלום ולא יהיה פה כלום. צו מעצר עבורי הוא דבר נורא".
בני שטיינמץ טל זילברשטיין בית המשפט משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד