י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פבלובה עם טוויסט • עוד מתכון לחג

לקראת חג השבועות, קבלו עוד מתכון מעניין • מי שלא שמעה עד היום על פבלובה או על טוויסט, מתכבדת לקבל את השילוב של השניים • באדיבות "קפה יפו"

פבלובה עם טוויסט • עוד מתכון לחג



המנה הזו פשוטה, מרשימה, טעימה, לא מתוקה מדי ומתאימה לחג שבועות.

לרוני ריבלין, השפית של קפה יפו, יש מקום מיוחד בלב ששמור לפבלובה - וזה הסיפור: "היה מקום, שאינו קיים יותר לצערי, שכילדה הייתי הולכת במיוחד אליו ומזמינה פבלובה. בכל פעם שהמנה הייתה מגיעה לשולחן – חיוך רחב, מאוזן לאוזן, היה מתפשט על פניי. אז כדי שאוכל לשחזר את אותה הרגשת ציפייה ואושר צרוף, יצרתי מנה שדומה לחוויה של פעם, אבל מכילה גם טוויסט שמייחד אותה מכל פבלובה אחרת".

פבלובה מורכבת ממרנג (חלבונים מוקצפים עם סוכר שאופים בתנור), קצפת, ורוטב פירות יער. אצלנו בקפה יפו, הקצפת מוחלפת בגלידה "יוגורט פירות יער" שאנחנו מייצרים במקום.

כשמכינים בבית, ניתן להסתפק בקצפת, גלידה וניל, או כל טעם של גלידה שאוהבים.

זהו מתכון מאוד פשוט ומרשים שניתן לשחק איתו במגוון צורות.

להכנת המרנג

• חומרים:

2 חלבונים
חצי כוס סוכר

•אופן הכנה:

שמים סיר עם מים על אש קטנה.

שמים את החלבונים והסוכר בקערת מתכת או זכוכית מעל הסיר. (צריך לוודא שהמים לא נוגעים בקערה)

מערבבים עד שהסוכר נמס.

מורידים את הקערה מהאש ומעבירים למיקסר.

מקציפים את החלבונים לקצף קשה. (איך יודעים שהקצף קשה: כשבלון ההקצפה מערבב את הקצף אז הפסים שנוצרים נשארים ולא מתמסמסים לשאר התערובת.)

שמים נייר אפייה על תבנית ובעזרת שתי כפות מערימים תלוליות על התבנית ויוצרים בהן גומות בצורת קן ציפור. (עושים זאת כדי שיהיה לנו מקום לשים כדור גלידה או קצפת.)

אופים בתנור שמכוון ל-100 מעלות למשך כשעה. רצוי תנור שמכוון על טורבו, כיוון שאנו רוצים לייבש את המרנג. איך יודעים שהמרנג מוכן? מנסים להרים את אחד המרנגים, אם הוא מתקלף בקלות מנייר האפייה – סימן שהוא מוכן. אם לא אז צריך עוד קצת זמן בתנור.

• להכנת רוטב פירות יער

• חומרים:

250 גרם פירות יער (יכול להיות קפוא, טרי או מקופסא)
3 כפות סוכר (ניתן להוסיף עוד, תלוי כמה מתוק אוהבים)
1/4 כוס מים

• אופן ההכנה:

שמים את כל החומרים בסיר קטן ומבשלים על אש קטנה עד שהפירות מתרככים והמים מעט מתאדים. הפירות נשארים שלמים עם מעט רוטב נוזלי.

• להרכבת המנה

כשהכל מוכן ואנחנו מוכנים לאכול (זו אינה מנה שכדאי להכין מראש) מניחים מרנג אחד על כל צלחת, שמים כדור גלידה במרכז (או קצפת), שופכים את רוטב פירות היער מעל וטורפים!

אפשר גם להוסיף פירות טריים, להחליף את פירות היער בתותים או בריבה. ניתן גם להוסיף טעמים למרנג עצמו עם גרדת לימון, תבלינים, תמצית וניל, אגוזים/שקדים טחונים ועם כל מה שעולה בדעתכם. ניתן לקשט עם אבקת סוכר ועלה נענע רענן.

חג שבועות שמח!

המתכון באדיבות קפה יפו, רח' עולי ציון 11, יפו

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד