י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחוץ לאיצקוביץ': העסקן החרדי המוכר נעצר

עסקן חרדי מוכר נעצר על ידי המשטרה • החשדות: סחר בתינוקות הנמכרים למשפחות חרדיות בחו"ל • השופטת האריכה את מעצרו וטענה: "היות ומרבית האנשים שאמורים להיחקר משתייכים למגזר החרדי, יהיה קשה לקדם את החקירה בסוף השבוע"

החשוד היום בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
החשוד היום בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



עסקן חרדי מוכר נעצר הלילה על ידי משטרת ירושלים מחוץ לבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק, בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ושידול לסחר בבני אדם.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשמונה ימים, אך בית המשפט קיבל חלקית את הבקשה והאריך את מעצרו רק בחמישה ימים. מעצרו של העסקן הגיע לאחר תחקיר של 'ידיעות אחרונות' במסגרתו נטען כי הוא עומד במרכז פרשת סחר בתינוקות של נשים ישראליות הנמכרים למשפחות חרדיות בחו"ל.

בפברואר פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' על מעצרו של החשוד, בפרשה אחרת, במסגרתו נחשד כי באופן שיטתי נהג יחד עם אדם נוסף, לתדרך בחורי ישיבה תוך שיתוף פעולה עם פסיכיאטרים, איך להשיג פטור משירות בצה"ל. כעת, עם מעצרו, המשטרה ציינה כי התקבלו מקרים וחשדות נוספים שנבדקים ונחקרים.

במשטרת ירושלים אמרו בבית המשפט כי נאספו ראיות נגד החשוד בקבלת דבר במרמה, זיוף בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק אימוץ ילדים ועוד. "אנו נמצאים בשלב שכרגע כנראה מבחינתנו נראה כקצה קרחון של פעילות ענפה מצידו של המשיב, בעניין מכירת תינוקות, בעניין של עזרה למועמדים לגיוס כשהוא עוזר להציג מצג שווא של מחלות נפש. המשיב, ידו בכל ויד כל בו, כפי שזה נראה עד כה", אמר החוקר אלון חבר בבית המשפט.

החשוד, בחקירתו, מסר גירסה והכחיש הכל. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשמונה ימים מחשש לשיבוש הליכי חקירה ועל מנת להמשיך לחקור אותו. כבר ביום חמישי שעבר המשטרה הוציאה צו חיפוש, ביום ראשון הגיעו חוקרים לביתו אך הוא לא היה במקום, אתמול, שבע שעות לפני שנעצר, כך לטענת פרקליטו, הזמינו אותו לחקירה.

השופטת מוריה צ'רקה ציינה כי מעיון בחומר החקירה עולה חשד סביר ביחס לחשדות. עוד הוסיפה כי היות ומרבית האנשים שאמורים להיחקר משתייכים למגזר החרדי, יהיה קשה לקדם את החקירה בסוף השבוע ולכן האריכה את מעצרו עד ליום שני, מתוך תקווה שבתקופה זו המשטרה תטיח בחשוד לפחות חלק ניכר מהחשדות המיוחסים לו, על מנת לקבל תמונה ברורה יותר.

עו"ד שגיא גרינפלד ויהונתן דנה המייצגים את החשוד אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "מרשינו מכחיש מכל וכל את העבירות המיוחסות לו, הוא מסר גרסה ברורה לרשויות החקירה. לצערינו, עיתון ידיעות אחרונות שהבעלים שלו בעצמו מצוי תחת חקירה - פרסם בתחקיר רק את החלקים שהתאימו לו, ואת החלקים שמוכחים כי מרשי לא עבר שום עבירה פלילית - החליט להשמיט. אנו סמוכים ובטוחים, כי חפותו של מרשי תתברר בהקדם, ונסיים באמירה 'לא יהיה כלום כי לא היה כלום'".
רשת פטורים עסקן חרדי סחר בתינוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד