כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

דרמה לילית כך חולצו בחורי הישיבה: "שמענו קולות מתוך המערה"

תלמידי הישיבה חולצו לאחר שעות רבות במערת סדום • מפקד יחידת החילוץ מגולל ל"בחדרי חרדים" את הרגעים הדרמטיים • "אחד מצוותי מצוותי החיפוש שהיו מעל הפיר שמע אותם מלמטה ובעקבות כך נכנסו מתנדבים עם פנסים ומים" • תיעוד מהזירה

החילוץ. צילום: יחידת החילוץ, משטרת ישראל
החילוץ. צילום: יחידת החילוץ, משטרת ישראל



קבוצה של ששה עשר תלמידי ישיבה מירושלים, יצאו אתמול (רביעי) אחר הצהרים לטייל באיזור מערת סדום, על כביש 90 דרומית לנווה זוהר. מאחר וחלפו מספר שעות ולא נוצר איתם קשר - יצאו מתנדבי יחידות החילוץ ערד של משטרת ישראל לחפשם - לאחר לילה מתיש, בשעה 6:00 בבוקר הסתיימו בהצלחה פעולות החילוץ.

אורי קוצר, מפקד יחידת החילוץ ערד סיפר ל'בחדרי חרדים' על השתלשלות הדברים. "ששה עשר מתלמידי ישיבת 'קדושת יצחק' יצאו ללא ציוד מתאים. בשלב מסויים כשהיו בתוך המערה -בעקבות רדת החשיכה ומחסור במים - לא הצליחו להמשיך בדרכם", מספר קוצר, "אחד מהורי התלמידים שהחל לדאוג מאחר ובנו לא ענה לטלפונים, פנה לתלמיד שלא השתתף בטיול וזה ניסה להשיג את יתר חברי הקבוצה אך ללא הצלחה. הוא פנה לנהג שהיה אמור לאסוף אותם, ושזה השיב שהוא עדיין ממתין להם ושהם לא עונים בטלפון".

בשלב זה, פנה הבחור למפקד זק"א ירושלים בנצי אוירינג, שהעביר מיידית את הפנייה למפקד יחל"צ ערד, אורי קוצר. ביחידת החילוץ החלו מיד להיערך לצאת לשטח ובמקביל התקבלה גם תלונה למשטרה בעניין.

לאחר השעה 1:00 בלילה, נכנסו קבוצה של עשרה מתנדבי יחידת החילוץ לאיזור והחלו בסריקות. לדבריו של מפקד יחידת החילוץ, "מאחר ומדובר במסלול מורכב, בו צריכים לעלות על ההר למעלה ומשם לגלוש כ-60 מטרים לעבר המערה, לעבור אותה גם באמצעות זחילה - יצאנו עשרה מתנדבים לזירה".

הוא ממשיך לתאר את הדרמה הלילית: "לא ידענו שהם בתוך המערה והתחלנו לחפש באופן כללי. אחת מצוותי החיפוש שהיו מעל הפיר שמעו אותם מלמטה ובעקבות כך נכנסו חמישה מתנדבים עם פנסים ומים וחברו לקבוצת הבחורים המטיילים", מספר ל"בחדרי חרדים". מכאן, הדרך החוצה כבר הייתה קצרה יחסית, אולם רק בשעה 6:00 בבוקר שבו כאמור המחלצים לבתיהם.

יצוין, כי עשרת יחידות החילוץ הפזורות מהגולן בצפון ועד אילת בדרום, כוללות 650 מתנדבים המקדישים את מיטב זמנם על מנת לסייע באיתור וחילוץ אנשים שהם אינם מכירים כלל, בחום ובקור, ביום ובלילה, "אנחנו חוזרים ומדגישים, תמשיכו לפנות למשטרה באם מצאתם את עצמכם חלילה במצב הדורש חילוץ, אל תהססו אפילו לא לרגע", אומר קוצר לסיום בשיחתו עם "בחדרי חרדים".























מערת סדום חילוץ תלמידי ישיבה קדושת יצחק משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד