כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרב שגייר את איוונקה תוקף את הנשיא טראמפ

הרב יחזקאל לוקשטיין, הרב שגייר את בתו של נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, איוונקה, מתח ביקורת על תגובת הנשיא למחאה האלימה הלבנה בשארלוטסוויל: "עמוקות מהשוויון המוסרי ומההצעה שהנשיא טראמפ הציג בתגובתו לאקט אלימות זה"

הרב יחזקאל לוקשטיין. צילום:  Yeshiva world news
הרב יחזקאל לוקשטיין. צילום: Yeshiva world news



הרב יחזקאל לוקשטיין, הרב שגייר את בתו של נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, איוונקה, מתח ביקורת על תגובת הנשיא למחאה האלימה הלבנה בשארלוטסוויל, וירג'יניה.

הרב לוקשטיין דיבר בנושא אתמול יחד עם רבנים אחרים ב"קהילת ישורון", בית כנסת אורתודוקסי במנהטן.

"אנו מזועזעים מהתעוררות הזו של הקנאות והאנטישמיות של הניאו-נאצים, תנועת ה-KKK ותנועת "אל-ימין", כתבו הרבנים במכתב לחברי בית הכנסת ולבית הספר "רמז" המזוהה עימו. "בעוד אנו נמנעים מפוליטיקה, אנו מוטרדים עמוקות מהשוויון המוסרי ומההצעה שהנשיא טראמפ הציג בתגובתו לאקט אלימות זה".

"אנו מתפללים שהמדינה שלנו תשמע את קולות הסובלנות, ותישאר נאמנה לחזון של זכויות האדם וזכויות האזרח".

המפגינים הקיצוניים התכנסו בשרלוטסוויל כדי להגן על פסל של גנרל רוברט אי. לי., מי שהיה גנרל בצבא הדרום במלחמת האזרחים בארה"ב בשנים 1861-1865, המדינות בדרום ארצות הברית, תמכו בעבדות, והכריזו על פרישה מארצות הברית והקימו את קונפדרציית המדינות של אמריקה, הידועה יותר בשמה המקוצר "הקונפדרציה".

במלחמה ניצח צבא הצפון, וכך התבטלה "העבדות" בארה"ב של השחורים, התומכים של צבא הדרום נשארו עד היום, והם הקבוצות האנטישמיות והגזעניות והנאציות.

לפני כשבוע התקיימה הפגנה בוורג'יניה שבה נהרגה מפגינה לאחר שנדרסה על ידי פעיל ימין קיצוני, חלק מהמפגינים נשאו דגלים נאציים הצדיעו במועל יד, והביעו דעות אנטישמיות וגזעניות, שני שוטרים נהרגו גם כאשר המסוק שלהם התרסק במהלך מעקב אחר העצרת.

הנשיא טראמפ אמר ביום ראשון "ששני הצדדים רעים", ולאחר שקיבל ביקורת גם מצד חברי מפלגתו, גינה טראמפ באופן נחרץ את הנאצים, וביום שלישי שוב גינה את "שני הצדדים", מה שהביא את הרב לוקשטיין לצאת נגד טראמפ.
דולנד טראמפ יחזקאל לוקשיין איוונקה ניאו נאצים גינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד