י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ועדת הארבעה לנתניהו: "הורה על הפסקת העבודות בשבת לחלוטין"

לאחר שהערב, שבר ח"כ ישראל אייכלר את שתיקתו ופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקשו כי יורה להפסיק את עבודות התשתית הנמתבצעות ברחבי הארץ מדי שבת, פונים חברי ועדת הארבעה במכתב משותף לנתניהו: "עליך להורות על הפסקת עבודות בשבת לחלוטין"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



לאחר שהערב, שבר ח"כ ישראל אייכלר את שתיקתו ופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקשו כי יורה להפסיק את עבודות התשתית הנמתבצעות ברחבי הארץ מדי שבת, ומהוות חילול שבת שלא לצורך, פונים חברי ועדת הארבעה - חברי הכנסת אורי מקלב, ישראל אייכלר, יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי - במכתב משותף לנתניהו.

"לכבוד ח"כ בנימין נתניהו ראש הממשלה", כתבו הארבעה. "בשבת הקרובה ובשבת שלאחריה מתוכננות להתבצע עבודות תשתית על ידי רכבת ישראל, בחסות משרד התחבורה ובגיבוי משרד העבודה, בניגוד לסיכומים וההבטחות המושתתות על שמירת הסטטוס קוו ושמירת השבת במרחב הציבורי.

"מדיניות הממשלה המוצהרת והמוסכמת הינה לקדש את קדושת השבת כערך עליון, ולמנוע את היותה של השבת יום ככל הימים.

"אנו פונים אליך מתוקף תפקידך כמי שעומד בראשות הממשלה לדרוש קיום ויישום מדיניות הממשלה המסוכמת, ועל כן עליך להורות על הפסקת עבודות בשבת לחלוטין.

"אנו מבהירים כי לא נוכל לתת יד לשום היתר או הקלה בפגיעה בשבת בכך שעבודות תשתיות ותחזוקה מלכתחילה להעשות ולתבצע בשבת פעם אחר פעם בחסות ובגיבוי משרדי הממשלה המהווה הפרה של מדיניות הממשלה רמיסת שבת קודש ופגיעה באבני היסוד של העם היהודי", מסיימים הח"כים את מכתבם






כזכור, בתחילת השבוע, פורסם ב"בחדרי חרדים" תיעוד וידיאו מעבודות התחזוקה שעל ידי רכבת ישראל שהתבצעו בעיצומה של השבת. הצילומים תועדו על ידי ערבי שאמר בעת שצילם: "שלום לחברים שלי החרדים, היום, 12 באוגוסט, עוד פעם אני רואה בכביש איילון עובדים במסלול של הרכבת, זה אותו מקום שפעם שעברה תיעדתי לכם. אני מצטער להגיד לכם שהשר שלכם עושה צחוק ממכם, מחללים שבת, אני אוהב אתכם, מכבד אתכם, אבל רמאות כזו – אני לא ראיתי".

בעקבות התיעוד שפורסם ב"בחדרי חרדים", פנינו לכלל חברי הכנסת וביניהם לחברי ועדת הארבעה, חברי הכנסת, מיכאל מלכיאלי, יואב בן צור, ישראל אייכלר ואורי מקלב - שמונו על ידי ראשי המפלגות החרדיות להסדיר את נושא חילולי השבת. ח"כ מלכיאלי השיב כי "בשבועות האחרונים ראינו ירידה משמעותית בהיקף עבודות הרכבת שהתרחשו בשבתות, וזאת בהוראת שר הרווחה והעובדה חיים כץ".

מלכיאלי הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "פניתי כבר אתמול הבוקר לכל הגורמים הרלוונטים בכדי לרענן שוב את ההנחיות של ביצוע עבודות בשבתות, בכדי לא לראות את המראות הללו שוב", לדבריו, "אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו, אנחנו בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל, ובראשם מועצת החכמים, עקביים בעניין עד הסוף".

גם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ בן צור אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "מאז שהוקמה ועדת הארבעה משרדי הממשלה לומדים לעבוד בשיתוף פעולה עמנו ואכן צומצמו עבודות תשתית רבות שחלקן אף לא היו ידועות בכלל לציבור".

לדבריו, "בכוונתי לבחון האם מדובר בעבודות שאינן בגדר פיקוח נפש ולאור זאת נקבל החלטות אופרטיביות כפי שעשינו עד כה. אני מקווה שאף שר או משרד ממשלתי לא רוצה לבחון או לעשות בדיקת יציבות לקואליציה על חשבון השבת".

מעבר לבן צור ומלכיאלי, השרים והח"כים החרדים התעלמו מחילולי השבת ומההפרה החמורה של הסטטוס קוו והבטחות נתניהו למפלגות החרדיות, והעדיפו שלא להגיב לתיעוד החמור - גם לאחר פניית 'בחדרי חרדים'. עתה, כאמור, שבר ח"כ אייכלר את שתיקתו ופנה באופן דחוף לנתניהו שימנע את חילולי השבת.
חילולי שבת מדינת ישראל בנימין נתניהו ועדת הארבעה מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד