י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פיגוע דריסה נוסף בספרד: 5 מחבלים פצעו 7 בני אדם ונורו למוות

שעות אחרי פיגוע הדריסה הרצחני בברצלונה שבספרד, מחבלים במכונית דרסו ופצעו שישה אזרחים ושוטר בעיירה קמברילס במדינה. המשטרה חיסלה את המחבלים, שגם נשאו חגורות נפץ • נבדק קשר בין הפיגוע בקמבריס לזה שאירע בברצלונה

פיגוע דריסה נוסף בספרד: 5 מחבלים פצעו 7 בני אדם ונורו למוות
רויטרס



חמישה מחבלים נורו למוות על ידי המשטרה היום בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שביצעו פיגוע דריסה נוסף בעיירת נופש ליד ברצלונה - שעות אחרי הזוועות בברצלונה שבהן נרצחו 13 אנשים, ונפצעו מעל 80.

שבעה אזרחים ביניהם שוטר, נפצעו בפיגוע דריסה בקמברילס, 70 ק"מ דרומית מערבית לברצלונה, לאחר הדריסה המכונית הג'יהאדיסטים התהפכה, וכשהמחבלים יצאו מהרכב ההפוך הם נורו על ידי שוטרים, כך מדווך הדיילי מייל.

כמו בפיגוע הגדול שבו לאורך 500 מטר היו שרועים קרוב ל-100 אנשים, גם בפיגוע השני הקטן יותר, מספר אנשים שנפצעו היו שרועים על הקרקע, המחבלים לבשו חגורות נפץ, שלא התפוצצו בסופו של הירי לעברם.

בעקבות הפיגוע בברצלונה נעצרו שני אנשים ואדם שלישי נורה למוות כאשר ניסה לדרוס שוטרים במחסום שהוקם כדי ללכוד את המחבלים, אך גורמים רשמיים בספרד אמרו כי האירוע נראה כבלתי קשור לפיגוע.

המשטרה מסרה כי תא הטרור התבסס בעיר הנופש אלקאנאר (120 ק"מ דרומית לברצלונה), שם נמצא בית שמשטרה מאמינה כי נעשה בו שימוש כמפעל לייצור פצצות, הבית נהרס בפיצוץ ביום רביעי האחרון, לא ידוע אם מתאונת עבודה, או פוצץ בכוונה תחילה על ידי הטרוריסטים בעצמם.

לאחר שהמחבלים נורו, המשטרה פוצצה בצורה מבוקרת את חגורות הנפץ, אין ספק שנמנע כאן אסון גדול נוסף.

עד ראיה סיפר לדיילי מייל "ראיתי את המחבל נוסע בזיג זג, הוא מעך ורמס את כל מי שעמד בדרכו, הוא נסע כאילו הוא נוהג בשדה של תירס, ולא במדרחוב מלא אנשים".



כזכור, אמש בוצע פיגוע דריסה במרכז ברצלונה. רכב מסחרי דרס עשרות בני אדם בשדרות הרמבלה במרכז העיר הספרדית. לפחות 13 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו.

מצוד התנהל אחר המחבל. בסיומו נתפס חשוד במעשה. בן להורים מהגרים ממרוקו, יליד ספרד. ברכבו נמצא דרכון ספרדי, כך מדווח הערוץ הראשון.

על פי כוחות ההצלה במקום, עשרות רכבי חירום, משטרה ואמבולנסים הוזעקו ליד מרכז הקניות לאס רמבלאס בעיר, שוטרים חמושים נראו רצים לזירה בזמן שהיא נסגרה לתנועה.

אירוע הדריסה אירע בסמוך למסעדת היהודית 'מכבי' ברחוב הרמבלה. עדי ראייה סיפרו ל"אקספרס" הבריטי כי "מכונית מסחרית לבנה נהוגה על ידי גבר שעטה לעבר אנשים".

בנוסף, תמונות מזעזעות פורסמו ברשתות החברתיות, בהן נראים פצועים מטופלים על הקרקע על ידי חובשים.

עוד דווח ב"אקספרס", כי השוטרים ואנשי כוחות ההצלה הגיעו לזירה בתוך 30 שניות, סגרו את כל האזור, והחלו לחפש את הנהג הנמלט.

"אנשים נמלטו לעבר חנויות ונעלו את עצמם בחנויות, היתה פאניקה נוראית. ראיתי אמא גוררת את הילד שלה ונמלטת מהמקום לתוך חנות", סיפר עד ראיה ל"אקספרס".

הרב דוד ליברזון שליח חב"ד לברצלונה, אמר ל'בחדרי חרדים' "אני נמצא פה עכשיו באזור, הכל סגור והמשטרה מחפשת את הדורס, ברוך השם אין נפגעים יהודים, כל יושבי המסעדה בסדר גמור, אף אחד לא נפגע.

ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראג'וי, אמר כי הוא נמצא בקשר עם כל שירותי החירום והדגיש את העדיפות כרגע היא לסייע לפצועים, עם ההרוגים נתעסק בהמשך.

אחד העדים אמר לחדשות סקיי: "זה היה די מפחיד, עשרות אנשים שעטו לעברנו, היסטריים, המון ילדים היסטריים, פתאום גל של אנשים רץ לעברינו ברחוב, אנחנו פשוט רצנו יחד עם כולם, איבדתי את בעלי בהמולה. כל החנויות נעלו את עצמם מבפנים.

היא הוסיפה: "באמת לא היה לנו מושג מה קורה חוץ ממה שאנחנו צריכים כדי לצאת משם מהר מאוד ... היו רק מאות אנשים לברוח מהר מאוד."

העיתון "אל-מדיקו" דיווח כי ה- CIA הזהיר את המשטרה המקומית לפני כחודשיים כי לה ברמבלה יכול להיות הפיגוע הבא, מאחר והמקום שוקק תיירים.
ברצלונה ספרד טרור פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד