י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פולמוס ה'בראקל' לשיא: רבנים נגד הרב לנדא

הפולמוס ההלכתי סביב עוף ה'בראקל' שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', עולה הבוקר שלב נוסף • מספר דיינים מפרסמים מכתב, ובו הם מכשירים את העוף המוזר, למרות מכתבו הברור של הגרמי"ל לנדא בעניין ושאר הפוסקים • המכתב - בפנים

הרב לנדא בביקור בלולי הבראקל השבוע לפנינ הוצאת המכתב
הרב לנדא בביקור בלולי הבראקל השבוע לפנינ הוצאת המכתב



הפולמוס ההלכתי סביב עוף ה'בראקל' שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', עולה הבוקר שלב נוסף. מכתב חדש של דיינים מתפרסם, ובו הם מכשירים את העוף המוזר, למרות מכתבו הברור של הגרמי"ל לנדא בעניין ושאר הפוסקים.

במכתב המתפרסם הבוקר (שישי) נכתב: "ראינו מה שכתב הגרמי"ל לנדא במכתבו, והיות והדברים אינם נכונים במציאות דעתנו כבתחילה שהעוף הנקרא "בראקל" שהובא בפיקוח ובהשגחה מלאה הינו עוף טהור ומהודר אף משאר העופות למהדרין מן המהדרין ויאכלו ענווים וישבעו".

על המכתב חתומים הרבנים הגאונים רבי משה שאול קליין, רבי שריאל רוזנברג ורבי מנחם מנדל לובין.

על המכתב חתום גם הגאון רבי משה זאב זארגער מרבני קהילה סאטמר מהרי"י שכותב את דעתו וכותב: "כשראיתי את התרנגולים שקוראים אותם 'בראקל' מיד הכרתי אותם שהם העופות שראיתי בילדותי ובבחרותי בשנות תש"י המאוחרות ושנות תש"כ המוקדמות בצורת הרגליים השוקיים הכרבולת והנוצות המרובות ועוד".

גם הגאון רבי אברהם דב ליטמנוביץ מרבני ועד השחיטה של 'העדה החרדית' שהיה הראשון שהכשיר את העופות מבלי לשתף את יתר רבני השחיטה כתב: "מאז שאני מכיר ביצים אלו מזה כחמש עשרה שנה צורת הכד חד שלהם היא בדרגת ההידור של כד חד הרבה יותר מהביצים שמוכרים בשוק".





עוף הבראקל הרב לנדא רבנים עוף מוזר סערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד