י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חילולי השבת שתועדו ב'בחדרי חרדים': הבכירים החרדים מאיימים

סערת חילולי השבת שתועדו ב'בחדרי' עולה שלב. לאחר שוועדת הארבעה שיגרה אמש מכתב לנתניהו שבו היא דורשת ממנו להפסיק לאלתר את עבודות התחזוקה ברכבת ישראל בשבת הקרובה, הבוקר הצטרפו למחאה ראשי הסיעות ב'יהדות התורה'

חילולי השבת שתועדו ב'בחדרי חרדים': הבכירים החרדים מאיימים
גפני, פרוש, ליצמן צילום: פלאש 90



לאחר שוועדת הארבעה שיגרה אמש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו היא דורשת ממנו להפסיק לאלתר את עבודות התחזוקה ברכבת ישראל בשבת הקרובה, הבוקר הצטרפו למחאה ראשי הסיעות ב'יהדות התורה'.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בתגובה כי "משרדי הממשלה שעוסקים בעניין הזה פועלים באופן חמור תוך פגיעה בשבת קודש, ואנחנו נצטרך להביא את חומרת הדברים לפני גדולי התורה ולקבל החלטה. לא יתכן שיהתלו בנו כאן. הם גם מהתלים בנו וגם פוגעים באופן חמור בשבת קודש ואנו נצטרך לחשב את צעדינו".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר אמש בתגובה כואבת כי "לא יתכן שהשבת תחולל בריש גלי שבת אחר שבת למרות ההבטחות החוזרות ונשנות, היהדות הנאמנה דורשת להפסיק אחת ולתמיד את המדינות הקלוקלת הרומסת את השדבת בריש גלי, כשמתוכננים עבודות תשתית בכוונה תחילה לשבת, למרות שאינם נחוצות כלל וכלל, ואין ביניהם לפיקוח נפש מאומה".

גם שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מחה נמרצות על "הכוונה להביא שוב לחילול שבת בפרהסיה באמצעות עבודות התשתית לרכבת ואמר כי קול זעקת השבת צריכה להרעיש עולם ומלואו וכי הכאב על הפגיעה בשבת קדשנו על דבר שאפשר למנוע אותו – פוצעת כל לב יהודי".

בשיחה משותפת שקיים ליצמן עם שר הפנים והפריפריה אריה דרעי, סיכמו השניים כי "הנציגות החרדית לא תשלים עם המצב הנוכחי בו כל כמה שבועות אנו מתעוררים שוב לדיווחים על חילול שבת ממשלתי למרות הסיכומים הברורים והמפורשים שהדבר לא יחזור".

כאמור, השרים החרדיים הסמיכו את וועדת הארבעה מטעם נציגי הסיעות החרדיות לדון בדחיפות במקרה הקשה למול שר התחבורה ישראל כץ ושר העבודה והרוחה חיים כץ, ולהתריע מבעוד מועד באם העבודות אינן נדרשות ולדרוש ביטולן המיידי.

ביומונים החרדים נכתב הבוקר כי "הוחלט כי הנציגות החרדית תפנה לראש הממשלה נתניהו להעמידו על חומרת הדבר, כי עצם העובדה שאנו נדרשים שוב ושוב לענין כה כואב ופוגע כחילול שבת בפרהסיה רח"ל – מהווה פגיעה בשותפות הקואליציונית, תוך הפרה ברורה של מה שסוכם על דעת ראש הממשלה והשרים הנוגעים לדבר".

כזכור, הסערה הנוכחית החלה לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף תיעוד וידיאו מעבודות התחזוקה של רכבת ישראל בשבת האחרונה בתל אביב.
מאבק השבת תיעוד יעקב ליצמן משה גפני מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד