י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מדהים: שמירת השבת וברכת הגר"ח קנייבסקי שהתקיימה

סיפור מופלא על בעל פארק רחב ידיים בצפון הארץ, שהתקרב לדת ועקב כך החל לסגור בשבתות: "קבלתי על עצמי לסגור את המקום בשבתות למרות שזה היום הכי ריווחי בשבוע. העסק צובר הפסדים רבים, אבל אני לא מתחרט" • מה השיב לו הגר"ח

הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר



רבים הם הניסיונות של בעלי אתרים שאינם דתיים לשמור שבת בשביל לזכות בברכה לכל השנה גם כאשר נראה שהם מפסידים שהרי השבת היא מקור הברכה.

גדולי ישראל קוראים לעיתים קרובות לציבור הירא לדבר ה' לחזק מקומות אלו ולא ללכת למקומות המחללים שבת.

בעלון 'ידידי יושר' היוצא לאור על ידי ארגון 'ארחות יושר' שבראשות הרה"ג רבי אריה קנייבסקי נכדו ונאמן ביתו של סבו הגר"ח קנייבסקי מסופר השבוע מעשה מופלא איך בזכות שמירת שבת זוכים לרווח.

נכדו של הגר"ח מספר "היה זה מעט לאחר הפסח, כשנכנס אל סבי שליט"א יהודי פשוט, וכך סיפר: "יש לי עסק גדול בצפון הארץ למטיילים, פארק גדול ובו מתקנים רבים המיועדים למשפחות ולארגונים היוצאים לחופש בצפון. והנה לאחרונה התחזקתי ב"ה" המשיך וסיפר לסבי, "וקבלתי על עצמי לסגור את המקום בשבתות למרות שבאופן טבעי זה היום הכי ריווחי בשבוע [רח"ל], אבל מה שחששתי ממנו אכן התממש, העסק צובר הפסדים רבים, ואמנם אני לא מתחרט על שמירת השבת, אבל אני מבקש ברכה שנראה ישועות בזה", סיים את דבריו.

"סבי שליט"א הביט בו ברוך ופנה ואמר לו: "ככה זה כשעושים מעשה טוב, בהתחלה היצר הרע מפריע ומקשה כדי שתישבר, אבל אם תחזיק מעמד ותמשיך לשמור שבת, אתה תראה שתיהיה לך ברכה גדולה מאוד בעסק!".

"זה היה כאמור לפני מספר חודשים. השבוע פגשנו באותו יהודי יקר "במקומו הטבעי" כאשר ידיו מלאות עבודה... הוא קיבל את פנינו בשמחה ובהתרגשות, וסיפר את המשכו של הסיפור.
"כשהגעתי אל הרב", פתח בהתרגשות, "הייתי במצב קשה מאוד, העסק צבר הפסדים רבים מאז שהתחלתי לסגור בשבת, בסכומים של מאות אלפי שקלים. הניסיון היה מאוד קשה ולכן הגעתי אל הרב קניבסקי לבקש ברכה. מה שהוא אמר לי מאוד חיזק אותי והברכה שלו עודדה אותי להמשיך בשמירת השבת. והיום, אחרי כמה חודשים אני יכול להעיד שהברכה של הרב התקיימה במלואה! ברוך ה' העסק פורח ומשגשג, עברו כאן עשרות אלפי איש בחודשים האחרונים! עד כדי כך שבדירוג מקומות מהסוג הזה קפצתי מהמקום החמישים למקום השלישי!"

את דבריו סיים בהכרזה כי "אין לי ספק שהכל בזכות השבת ובזכות הברכה של הרב! וכבר שכנעתי כמה חברים שיסגרו אף הם בשבת!".
שמירת שבת הרב חיים קנייבסקי מקור הברכה ההבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד