י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לייבל'ה בחופש: דרעי משחק דמקה ואלי ישי ממנגל

והשבוע לייבל'ה במהדורה מורחבת לרגל החופש: אריה דרעי בצוק מנרה, אלי ישי נצפה במלון באיטליה ומיהר לאחר מכן לטבריה. יואב ללום נפגש בארצות הברית עם נכדו של הרב עובדיה. והאם יתכן שהעיתון החדש 'הדרך' לקח שוב מהאשכנזים את הרעיון? וגם: ה'יארמע רב' מארה"ב בקסם שלא ראיתם

לייבל'ה בחופש: דרעי משחק דמקה ואלי ישי ממנגל



כנסת בחופשה – חכי"ם פעילים

לייבל'ה חייג לעורך האתר ולחש לטלפון, "אינני יודע מה יהיה השבוע, הכנסת לא ממש עובדת מקווים שיהיה משהו". אבל השבוע הזה הפתיע את לייבל'ה בצורה מדהימה. לאחר ששבוע שעבר סיקר את כל הנופשים כולם, לא האמין כי ישאר עוד משהו, אך הגיע מבול גדול של הנבחרים שנופשים ונמצאים עם בני המשפחה. בגילוי לב לייבל'ה תכנן לא לעשות את המדור אך גילה כי דווקא בבין הזמנים יש דרישה מוגברת למדור וכמויות הפניות באישי גדלו דווקא בבין הזמנים לצד עשרות אלפי צפיות שמביא המדור, כמו בכל שבוע. מה שהפך אותו למדור של מאחורי הקלעים הראשון והטוב ביותר במגזר. כך שילב לייבל'ה בין הכנסת המושבתת למחצה, לחבריה שנצפו נופשים ומחליפים כוחות.

ראשית חוכמה פותח לייבל'ה ביו"ר ש"ס, השר אריה דרעי. שנפש עם משפחתו כמובן בספסופה. השר קפץ לצוק מנרה לבילוי קל נוסף, וצייץ בטוויטר כדלהלן: "עם הילדים והנכדים היום בצוק מנרה. אושר גדול והנאה צרופה. ממליץ לכולם לטייל בגליל, בנגב ובכל מקום בארצנו הטובה והיפה". מאחורי הקלעים ראה לייבל'ה כי דרעי מגלה בקיאות במשחק הדמקה ומביא מהלכים שלא כדאי היה לפספס. לייבל'ה תיעד בבלעדיות ומגיש את דרעי בשיאו.











גם יוצר הממים של לייבל'ה הבחין בתמונה ומייד עלתה בראשו מחשבה טובה, שככל הנראה עלתה במוחו של דרעי בשעת המשחק. ומחשבה טובה מצרפה למעשה ולמם, הרי הוא לפניכם.





ואילו היו"ר לשעבר של ש"ס אלי ישי שילב בין חופשה בישראל לחופשה בחוצה לארץ, כנאמר 'מזה ומזה לא תנח ידך'. ואכן, אלי ישי שנצפה במלון המפואר 'גרנד הוטל ססטרייר' באיטליה. לשם נסע 'לנקות את הראש' מתנת רעייתו.








לייבל'ה קיבל דיווח כי לאחר שישי נצפה בחו"ל בארץ המגף, הוא הגיע גם לטבריה, ל'על האש' משפחתי. ישי נראה עומד שעות ליד המנגל כחום הלילה, ומכין למשפחה את מיטב הבשרים וזה לקראת הפריימריז שייערכו בקרוב.








בשבוע שעבר דיווח לייבל'ה שמקלב החרוץ שלא מפספס יום אחד בכנסת יצא לאוסטריה, השבוע לייבל'ה מביא תיעוד של מקלב בדרך חזור מאירופה לשמחת כלל ישראל. לייבל'ה מחייג מייד לברר אם הביאו לו 'טובלרון' בהכשר מהודר, או לכל הפחות 'פאקט' סיגריות.











לייבל'ה עדיין נשאר בדיווח על יהדות התורה, כך הוא מספר על חבר הכנסת, מנחם אליעזר מוזס שנצפה דווקא שקוע בלימודו. לייבל'ה פגש את מוזס בבית שני של חצר הקודש 'סאדיגורה' בשכונת שיכון ה' בבני ברק. ושמח לגלות שזה הבילוי המועדף עליו.





ויעקב אשר גם ניצל את בין הזמנים, נכון בארץ הקודש, אך עדיין בילוי רוחני. הח"כ החביב עלה למירון לבקש אצל הרשב"י, לייבל'ה קלט את אשר מבין החלונות נושא תפילה מעומק הלב למען הסקרים של יהדות התורה. אלו שיתקיימו בעתיד, כך שבפעם הבאה לא ייצטרך לנורבגי כלל ועיקר. וכן לקראת שמחת נישואי בנו ביום ראשון הקרוב.





נכון שהכנסת לא עבדה, אך העירייה תמיד עובדת. כמו שאמר פעם פקח סיני זקן, 'פקחים תמיד עובדים' מכאן פונה לייבל'ה לדווח על 'בין הזמנים' של יושבי העירייה. הראשון: ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט. ראש העיר נצפה בשעת לילה מאוחרת מטייל עם רעייתו ברידינג בתל אביב, כך זה שהחנויות בבני ברק סגורות בלילה בהוראת ראש העיר - ואין איפה לנשנש.





ומבני ברק מקבל לייבל'ה דיווח על ירושלים, חבר מועצת עיריית ירושלים אברהם בצלאל, כן הגיע לעבוד בספרא כנציג של בני התורה. הוא נראה השבוע בלשכתו עם בניו הקטנים תוך כדי עבודה שוטפת שמר על ילדיו לטובת האישה שנשארה לנוח.





והאיש שאמנם לא קשור ממש לעירייה מסוימת חוץ מעיריית אלעד. הבחור הדואג שהאפלייה לא תרד מסדר היום. יואב ללום נצפה ב 770 יחד עם נינו של הגר"ע יוסף זצ"ל.





ויהודה משי זהב יו"ר זק"א אמנם לא הגיע לברצלונה, אך זק"א לא הפסידו שום דיווח מהמקום. משי זהב נצפה בנופש עם חבריו וידידיו קורעים את אירופה. לייבל'ה מאחל להם הנאה מרובה מהטיול, ומקווה כי יתמסרו אך ורק להחלפת כוחות ולא חלילה לדברים אחרים.



יישוב טוב

'לא להאמין' מלמל לייבל'ה לעצמו שקיבל את הדיווחים. 'זה נראה כאילו המדור הפך ממדור ברנז'ה, למדור נדל"ן'. ואכן השבוע התקבלו סיפורים על מעברי דירות רבים שנרשמו בברנז'ה, עמית סגל עבר סוף סוף למשכנות האומה. מקום משכנם של הסלב ואנשי התקשורת הוא מיהר לצייץ את ארון הספרים שרכש, תוך שהוא מכנה את הספרים 'חברים' או משהו כזה. טוב נו, הוא עובד בערוץ 2, כמה חברי אמת כבר יכולים להיות לו?

דיווח נוסף על האיש החזק, יועץ סגן השר פרוש. שניאור רוזן. היועץ עבר לקריית מלאכי, שם עושה נפשות ומחזיר רבים בתשובה. ממש כרבי שניאור הידוע בשעתו.

והעיתונאי יחיאל סבר מ'יתד נאמן' ובעל סדרת הספרים 'סברי מרנן' ועכשיו גם בעלון שבועי מרתק. עבר לדירתו החדשה ברמות ולכן לא היה זמין למיילים, כך מסרו יודעי דבר לייבל'ה. בכל אופן בתפקידו כדובר מודיעין עילית הצליח במשימתו ואירועי בין הזמנים היו מושקעים.

לא משנה מה יש על ארי גלהר, לייבל'ה פשוט אוהב לכתוב על האיש עם החיוך הרחב, על אחת כמה וכמה שזה מסתדר עם 'מהלך' הטור. ואכן, גם היועץ האסטרטגי ארי גלהר עבר דירה מהעיר אלעד, גלהר ורעייתו גולדי עברו למקום מרווח יותר בצופים בסימן טוב ובמזל טוב. לייבל'ה מאחל כמובן יישוב טוב.

השבוע לייבל'ה לא מחלק בין ארץ הקודש לבין ארץ העמים - שכן בבין הזמנים הקווים האוויריים והנוסעים הרבים, חד הם.

ואפרופו עולם העיתונות - העיתונאי שמעון ברייטקופף שהה ב'נאות דשא', באלפים הצרפתים. (לא הוא לא עבר לשם דירה). במהלכו נכנס לבלון בתוך המים ויצא בשלום. ברייטקופף שהיה שקוע עד צוואר בחופשה השנתית לראשונה לא כתב את טורו השבועי. אז לכל מי שאומר ששמעון חי בבועה, ובכן - השבוע אתם די צדקתם.





אחרי שהוא נצפה משוחח דקות ארוכות עם סגן שר החינוך מאיר פרוש בקומזיץ הישיבתי באמפי פארק באלעד, ה'פוליטי' של 'בחדרי' והפרשן של 'קול ברמה' יעקב גרודקה נצפה כשהוא מסתודד עם הרב אליהו ציטרנבוים - איש אמונו ומקורבו של הגר"ש אויערבך. האם גרודקה מתווך בין הצדדים בסוגיית תקנות הגיוס? ימים יגידו.








לייבל'ה היה בטוח כי השם לעיתון החדש של ש"ס, 'הדרך' הוא מקורי לחלוטין. אך מסתבר שחברים קרובים של לייבל'ה ביקרו במוזיאון היהודי בפולין. שפשו עינהם בתימהון כאשר ראו בפירוש כי 'הדרך' הוא שמו של עיתון וותיק, לייבלה הציע להם לבקר גם במוזיאון היהודי בתפוצת יהדות ספרד, לגלות שמא עיתון 'יום ליום' הוא גם שם מהעבר. אך לעת עתה מסתפק בלתת לכם את תמונות המדור.





'וכיוון דאיפליג איפליג'. אם כבר הזכרנו את עיתון 'משפחה', העיתונאי המוכשר יהודה רוסט. נצפה השבוע בסיורים ברחבי 'הקעמפים' הישיבתיים, רוסט הוציא כתבה מושלמת מעולם הישיבות. ונצפה רוקד עם הבחורים את ריקוד האוזניות שהפך ללהיט בעולם התורה. בעיקר בישיבות בהן נוהגים להחביא את האוזניות תחת קרע במזרן.





וממשפחה נעבור ל'בקהילה', בטרם המריא לניו יורק. הספיק העיתונאי יצחק פלדמן ללמוד בעיון את סוגיית חקירות נתניהו. ובעיון כמו בעיון, לא משאירים שום מקום פתוח: פלדמן השתתף בכנס הליכוד יחד עם פלאטו שרון, וישב לשיחה ארוכה עם רן ברץ, ראש מערך ההסברה של נתניהו לשעבר, ואיש סודו בהווה. ה'לאסוקי שמעתתא' כמו תמיד: מעל גבי 'בקהילה'.





ובשילוב נוסף בין חו"ל לעולם העיתונות, לייבל'ה דווח כי בניו יורק העיתונאי ארי קלמן מ'קו עיתונות' נצפה חורש את ניו יורק בימי הפגרה, קלמן, שיש לו משפחה רחבה בארה"ב. הגיע לבקר ולהחליף כוחות. במהלך הביקור גילה כמה חסידויות חדשות (לייבל'ה מדגיש, גילה- לא המציא). וישב לשיחה עם עם 'היארמע רב' ר' יענקל מילר, שביצע קסם מדהים עם כוס מים וכובע חסידי שאותו תוכלו לראות בווידאו שלפניכם. לייבל'ה לא יודע עם הרב מופיע בבר מצוות עם פעלולי קסמים נוספים, אך מבטיח לברר זאת בהקדם.







ואם כבר הזכרנו את הדוד סם, לייבל'ה מקבל דיווח כי 'אשת חבר' הרבנית עופרה מצגר נראתה אף היא בבילוי עם בני המשפחה בחופשה בארצות הברית.

ומניו יורק לעיר התאומה שלה בישראל, העיר אלעד. (לא באמת, לכל מי שמיהר לבדוק אצל ר' גוגל). אלעד הייתה השבוע על ראש שמחתם של כולם, ההופעה הגדולה ביותר נערכת בעיר למרות קיצונים שניסו לבטלה, מי שהגיע למופע היה איש המשמרת מוטק'ה בלוי, שנהנה מכל רגע. הוא נצפה משוחח עם משה גלסנר המריק של קול ברמה שאמר למוטק'ה: "אוי לנו שכך עלתה בימינו, לראות את הרב בלוי במופע שירה"




בהמשך ראה לייבל'ה את יחיקם גמליאל, מנהל מחלקת הנוער בעיריית אלעד. שנראה כי הוא נהנה בהופעה של שטיינמץ האגדי. יחיקם עזר רבות בארגון סיום בין הזמנים, לייבל'ה מעריך מאד על כך.





לייבל'ה ראה גם את איציק מן 'מבחדרי חרדים', מבצע סלפי עם אמן הרגש שטיינמץ. שהביא את אחת ההופעות הטובות ביותר שלו בזמן האחרון, מן שברכבו שומע בדרך כלל שירים מסגנון אחר, ולא ממש של שטיינמץ. נראה שנהנה מאד למרות השינוי 'בסטייל'.





והעסקן האלעדי ברוך שטרן נצפה יחד עם אחיו איציק שטרן, המנהל הבלתי מעורער של ממלכת האולמות 'ארמונות פרידמן', בבני ברק. בפתח מערת המכפלה בחברון. בעוד עמך בית ישראל מצפינים וממריאים הם יצאו לתפילה בקברי אבות ועשו שבת אצל פיני ליפסקר, בסוסיא לרגל שמחת הבר מצווה לבנו.





ואם כבר הזכרנו את עיר הקודש, שכיכבה כאן השבוע במדור באופן בולט. הדובר של העיר אלעד, חיים לוריא והרל"ש של הממלא מקום רבר. ידידי נפש משכבר הימים נבחרו לשדר ברדיו קול חי, את התוכנית השירים שאהבנו-ביחד. לייבל'ה מציין כי השידור והחיבור נשמעו טוב ורבים התחרו בינהם מי ישדר בשידור חוזר.





אי אפשר לדבר על מוזיקה והופעות בלי להזכיר את המלך, הזמר מרדכי בן דוד ששהה השבוע בסבב הופעות בישראל, הגיע בשעת לילה מאוחרת למסעדה של מוטי קרויזר. בשכונת 'בית ישראל' בירושלים. לייבל'ה מדווח כי הביקור במסעדה התקיים כמובן לאחר תפילה חרישית ברחבת הכותל המערבי, לייבל'ה משער שבן דוד אכל יאבצ'ק כנהוג מימים ימימה. והשמועה שעשתה לה כנפיים הביאה עשרות בחורי ישיבות מחוץ לחנות לחזות במלך סועד את ליבו. או שמא בחורים רבים הגיעו רק כדי לשלם על הארוחה לבן דוד, במקום לשלם על הורדות השירים מהרשת.




ואותו בן דוד שהה השבת בצפת יחד עם יידל וזאבי פריד, (לייבל'ה מציין בבדיחות כי זה אחד משיתופי הפעולה הנדירים בין בן דוד, לפריד). ועוד בבית של האיש והאגדה נחום קרלינסקי, נשיא 'המכון לתורת היין'. בערב שבת הגיע בן דוד לצרכניית 'בר כל' ורכש בקבוק יין, כנראה שלא בהרבה כסף כי 'בבר כל' כידוע המוצרים לאברכים בלבד.





ולעוד הופעה מדוברת, המופע המדובר של אשדוד התקיים בסופו של דבר עם תזמורת ענק בניצוחו של המעבד יהושע פריד, יחד עם זאנוויל ושלומי גרטנר. לליבל'ה נודע על עוד מספר אירועים גדולים בחודשים הקרובים שבהם מאסטרו יהושע פריד, ינצח על תזמורות ענק בארץ ובחו"ל. לייבל'ה מצרף תמונה של 'מאחורי הקלעים' ומבטיח להביא לקהל קוראיו ידיעות חמות על הופעות נוספות.





ואם כבר הזכרנו את עיר החוף, אשדוד. לייבל'ה קלט באמצע חתונת בן רפי מנת ובת איצו רייך בחמישי האחרון. איך מוטקה בלוי, האיש וטהרת המחנה. הוריד את המנצח של 'נרננה' לבירור כמה פרטים חשובים.





ובעוד הספר 'בדרך האמת' מככב בבין הזמנים בכל החופים, הספר החדש של יוסי גרין בעריכת העיתונאי המוכשר חנני בלייך, יצא ביום חמישי ממכבשי הדפוס ויגיע לחנויות בשבוע הבא לייבל'ה קיבל הצצה כבר.



פינת המזל טוב

ברכת מזל טוב כפולה לבנו הבכור של דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוייג. לרגל יום הולדתו ה- 18 שחל השבוע יחד עם אירוסיו בשעטומ"צ לבתו של יהושע מינץ, מנכ"ל מכון זרעים להלכות הארץ. ונכדתו של מזכ"ל אגודת ישראל המיתולגי הרב שמואל מרדכי מינץ ז"ל. שמחת הוורט נערכה באשדוד במתכונת מצומצמת כתקנועס אנ"ש. את ברכת העיר בית שמש הביא כמובן ראש העיר מוישה אבוטבול, שניסה לשכנע את הורי הכלה על מקום מגורי הזוג הצעיר בבית שמש, במקום לנדוד לאשדוד. ברקע נצפו ממונה החינוך בעיריית בית שמש, ישעיהו ארנרייך עם יהושע טננהוז, רל"ש סגן שר החינוך. השניים נצפו כשהם דנים בסגירת דילים אחרונים לקראת פתיחת שנת הלימודים.








ברכת מזל טוב חמה ולבבית למכובדנו היקר אהרן פישל (רוני) פאלוף עורך הדין ושותף במשרד עורכי הדין "לויתן פאלוך" לרגל אירוסי הבת בשעה טובה, הברכה אחת שולח גם לייבל'ה גם לסבתא היקרה הגברת רבקה מלשכת ראש הממשלה.

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד יוסי זליקוביץ יו"ר ארגון 'חסדי שבתאי' ומאנשי מירון לרגל שמחת הולדת הבן שמחת השלום זכר נערכה השבת בביתו במושב מירון בהשתתפות המונים.

ברכת מזל טוב לישראל אהרן בוקשפן, מחסידי קרלין ומגדולי העסקנים במגזר. שמרוב תארים כבר לייבל'ה לא יודע מה לכתוב בהקדמה. לרגל שמחת אירוסי בתו השבוע בשעה טובה. שמחת האירוסין נחגגה באולמי 'שמחת עולם' בביתר, בהשתתפות קהל רב, לייבל'ה נעדר עקב עיסוקים רבים בבין הזמנים.

וברכת מזל טוב לחזקי ברנד מבחורי קרלין ומנהל ישיבת 'חיי תורה' בירושלים. לרגל שמחת נישואיו ביום ראשון הקרוב באולמי 'היכלי ביתר' בעיר התורה בהרי יהודה.





ברכת מזל טוב לראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט. לרגל הולדת הנכדה - בת לחתנו יהודה
גולדברג.

ברכת מזל טוב למשה ארבל, ראש המטה של שר הפנים אריה דרעי. לרגל הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לאהרן פרלוב, מכתבי העיתון 'המודיע' לרגל אירוסי בנו.

ולאחר שחגג את הולדת בתו, יצחק וייס מעסקני חסידות 'סאטמר', יחגוג בראשון הקרוב את שמחת הבר מצוה לבנו באולמי 'בית יעקב' הישן בירושלים.

ברכת מזל טוב לאברהם קונסקי, מנהל שיווק ארצי מגזר החרדי במרפאת 'כללית'. לרגל הולדת הנכד.

ברכת מזל טוב ל'הויז בחור' ומשב"ק האדמו"ר מקופיטשניץ, הבחור יצחק אינגבר לרגל נישואיו ביום רביעי הקרוב באולמי 'היכל ביתר', העלייה לתורה השבת בביהמ"ד קופיטשניץ ברחוב עזרת תורה.
לייבלה רכילות חרדית אריה דרעי אלי ישי נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד