י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

היועץ האסטרטגי לראשי הממשלה הלך לעולמו

שמו של פינקלשטיין עלה לכותרות בישראל ב-1996, אז ייעץ לנתניהו בבחירות שבהן ניצח את פרס. בין היתר חיבר את הסיסמה "פרס יחלק את ירושלים", ונודע ביכולתו לחזות תוצאות בחירות בדיוק רב

ארתור פינקלשטיין. צילום:פלאש 90
ארתור פינקלשטיין. צילום:פלאש 90



היועץ האסטרטגי ומומחה הסקרים ארתור פינקלשטיין, שעבד בעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון אביגדור ליברמן, נפטר בשבת והוא בגיל 72. פינקלשטיין נחלה במחלה הקשה בריאות. הוא הותיר אחריו ושני ילדים.

פינקלשטיין, יהודי-אמריקאי מניו יורק, קנה לעצמו בארצות הברית ובישראל שם של גאון מסתורי והוצג כ"קוסם" שמסוגל לנבא תוצאות בחירות על שברי אחוזים, אף כי לא תמיד הצליח בכך.

בשנת 1996, פינקלשטיין עלה לכותרות כששימש כיועץ של נתניהו בבחירות בהן התמודד נגד שמעון פרס וניצח אותו. פינקלשטיין היה מי שהגה את הסיסמה "פרס יחלק את ירושלים", והציג אותו מובל בידי נשיא הרשות לשעבר יאסר ערפאת על רקע זכוכיות שבורות. גם בהמשך הוא התפרסם בזכות קמפיינים שליליים ואגרסיביים, שנועדו להפחיד את הבוחר מפני יריביו של הלקוחות שלו.

בשנת 1999 ייעץ פינקלשטיין לליכוד בראשות נתניהו, שהפסיד את הבחירות לאהוד ברק. ב-2001 הוא ייעץ לקמפיין של אריאל שרון, ושנתיים מאוחר יותר ייעץ לסילבן שלום. ב-2006 ייעץ לאביגדור ליברמן ולישראל ביתנו בבחירות בהן התחזקה המפלגה משמעותית. ב-2008 עבד עם שאול מופז בפריימריז בקדימה.

כיועץ בארה"ב עבד פינקלשטיין עם מועמדים רפובליקאים. בשנות ה-70 וה-80 הוא עבד, לפי פרסומים שונים, עם הנשיאים האמריקאים ריצ'רד ניקסון, רונלד רייגן וג'ורג' בוש האב. בסוף שנות ה-70 שימש יועץ בחירות של קרול קמפבל, לימים מושל דרום קרוליינה, שהתמודד על מושב בקונגרס מול ראש עיריית גרינוויל, הדמוקרט היהודי מאקס הלר.
ארתור פינקלשטיין בנימין נתניהו יועץ אסטרטגי פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד