י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פיגוע דקירה בצומת תפוח; המחבל חוסל

לפני שלוש שעות: פיגוע דקירה בצומת תפוח • המחבל בן ה-17 תושב טול כרם, ניסה לדקור לוחם מג"ב, וחוסל. לוחם מג"ב נפצע במהלך נטרול המפגע • המחבל לפני צאתו לצומת: ""משפחתי האהובה, תסלחו לי, תמחלו לי, השגתי את מבוקשי"

פיגוע דקירה. צילום: צעירי עופרה
פיגוע דקירה. צילום: צעירי עופרה



פיגוע דקירה בשבת אחה"צ בצומת תפוח, בן 17 מטול כרם ניסה לדקור לוחם מג"ב, הוא נורה. לוחם נפצע קל מרסיס.

בשבת אחר הצהרים בשעה 17:30 לערך, הבחינו לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל הפועלים בצומת תפוח, בחשוד שנע רגלית לכיוון הצומת כשהוא אוחז בידו שקית.

הלוחמים שפנו אליו ביקשו ממנו לנוע לכיוון עמדת הבידוק שבמקום. משזה לא נשמע להוראות הלוחמים, פנו אליו שוב כשלפתע שלף סכין והחל לתקוף את אחד מבין שני הלוחמים הסמוכים אליו.

משהבחין הלוחם הנוסף כי חברו מותקף על ידי המחבל וכי הוא בסכנה, ביצע לעבר המחבל ירי של מספר כדורים שהביא לחיסולו של מחבל בן ה-17, תושב טול כרם.

כתוצאה מהירי אף נפצע באורח קל הלוחם עימו התעמת המחבל, מרסיס ברגלו ופונה לבית החולים בילינסון לקבלת טיפול רפואי.

המחבל קתיבה זהראן בן 17, כתב פוסט פרידה בדף הפייסבוק שלו טרם יצא לבצע את הפיגוע: "משפחתי האהובה, תסלחו לי, תמחלו לי, השגתי את מבוקשי קיבלתי עליי את השהאדה בדרך של אללה ובנחישות של המוג'אהידין עזבתי את העולם הזה". בפוסט הסביר המחבל את מניעיו וציין שהפיגוע הוא נקמה על דמם של השהידים של פלסטין.

במג"ב מדגישים כי לולא תפקודם המקצועי של הלוחמים שהבחינו בחשוד, ניגשו אליו והביאו לנטרולו לאחר שהוא החל לתקוף אחד מהם, האירוע יכל להיות קשה הרבה יותר. עוד מוסיפים כי מאבק פיזי בטווח קרוב עם מחבל הוא תרחיש אליו מתאמנים הלוחמים, אימונים שבאירוע הזה ובאירועים אחרים הביאו לכך שידם של לוחמינו על העליונה.
פיגוע דקירה צומת תפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד