י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פינלנד וסיביר: הטרור שוטף את אירופה

לאחר שני פיגועי הדריסה בספרד, שבו נרצחו 14 בני אדם, ונפצעו מעל 100 נוספים, גם פינלנד הצטרפה למדינות עם פיגוע דקירה, שבו נרצחו 2 בני אדם. גם ברוסיה נפצעו 8 אנשים מפיגוע דקירה

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



לאחר שני פיגועי הדריסה בספרד, שבו נרצחו 14 בני אדם, ונפצעו מעל 100 נוספים, גם פינלנד הצטרפה למדינות עם פיגוע דקירה, שבו נרצחו 2 בני אדם, ונפצעו 6 נוספים, גם ברוסיה נפצעו 8 אנשים מפיגוע דקירה.

ביום שישי הודיעה משטרת פינלנד, כי אזרח מרוקאי בן 18 נעצר לאחר שדקר שמונה אנשים בעיר טורקו בדרום המדינה, שניים מהם נהרגו, המחבל נעצר לאחר שנורה ברגלו על ידי המשטרה הפינית.

על פי הדיווח בפינלנד, המחבל נכנס לשטח המדינה האירופאית בשנה שעברה כמבקש מקלט, והשלטונות הפינים דחו את בקשתו לקבלת מקלט, בנוסף נעצרו מספר חשודים נוספים ממוצא מרוקאי בחשד שהיו קשורים אליו.

בעיר סורגוט בחבל סיביר שברוסיה, נפצעו שמונה בני אדם בפיגוע דקירה ביום שבת, התוקף נורה למוות על ידי המשטרה הרוסית.

ארגון המדינה האסלאמית דאעש, נטל אחריות לפיגוע הדקירה. "התוקף שאחראי לאירוע הדקירה בסורגוט שברוסיה הוא לוחם המדינה האסלאמית", מסר הארגון דרך סוכנות הידיעות שלו עמאק.

במקביל נמשך המצוד אחרי יונס אבו-יעקוב בן ה-22, המחבל שדרס עם טנדר ביום חמישי מעל 100 בני אדם, ורצח לפחות 14, החשש בספרד שמספר ההרוגים יעלה, מאחר וחלק מהפצועים נמצאים במצב קריטי.

גם בספרד דאעש לקח אחריות על הפיגועים בברצלונה ובקמברילס.
פינלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד