י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רבה של ברצלונה: "אירופה אבודה, האיסלאם לא עושה חשבון"

שתי יממות לאחר סדרת הפיגועים אשר פילחו את שגרת ההמולה בשדרות הראמבלס בברצלונה, שוחחנו עם רבה הראשי של ברצלונה על מצב הקהילה וכיצד עברה עליהם השבת האחרונה בצל המתיחות • "אזור הפיגוע ממש שומם, אין כאן נפש חיה"

רבה של ברצלונה על רקע המתיחות. צילום: רויטרס
רבה של ברצלונה על רקע המתיחות. צילום: רויטרס



בעקבות הפיגועים בסוף השבוע שעבר בברצלונה ובקמברילס, הזהיר רבה הראשי של ברצלונה הרב מאין בר חן את קהילתו, ואמר "כי יהודי האזור במצב מסוכן בשל האיום של האיסלאם הרדיקלי".

לפחות 14 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-100 נפצעו בשני פיגועים נפרדים בברצלונה ובעיר החוף קמברילס. המדינה האיסלאמית נטלה אחריות לפיגועים.

עם צאת השבת שוחח כתב 'בחדרי חרדים' עם הרב הראשי כדי לשמוע ממנו על מצבה של היהדות בברצלונה לאחר מתקפת הטרור. הרב פתח את השיחה ואמר כי "כמה ממפקדי משטרה אירופאים אמרו לי שאירופה אבודה, האיסלאם לא עושה חשבון את מי הוא רוצח, הוא לא בודק אם זה יהודים או נוצרים, הוא רוצח את כולם".

שאלנו את הרב איך עברה השבת האחרונה על הקהילה; "התפילות והשיעורים התקיימו כסדרם, הגיעו הרבה יותר אנשים מהרגיל" מספר הרב בר חן ל'בחדרי חרדים'. "בית הכנסת היה ממש מלא, אנשים פה לא נשברים, אנחנו נצא מחוזקים מזה, לא ניתן לטרור לנצח".

באשר לסדר הציבורי אומר הרב: "אזור הפיגוע ממש שומם מאז, אין כאן נפש חיה, האזור הזה הוא תחנת מעבר לכל המוסלמים שטסים או חוזרים ממרוקו, אנחנו לא נחזור לתקופה האפלה של גירוש ספרד, אנחנו נישאר כאן על אפם ועל חמתם של הרוצחים".

הרב בר חן מבהיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי לאחר ששוחח עם אנשי המשטרה, התברר כי הפיגוע לא היה מכוון נגד יהודים, "אם המחבל היה רוצה להרוג רק יהודים, הוא היה דוהר ישר לתוך המסעדה היהודית "מכבי", היה לו הרבה יותר קל מאשר לדרוס לאורך מאות מטרים, אם הוא דוהר ישר למסעדה ומתפוצץ, הוא היה רוצח בין 50 למאה יהודים". הרב ממשיך ומסביר: "האיסלאם רוצה להשתלט על העולם, זה הסיפור פה, הוא בכלל לא בדק איפה יש יהודים, הוא דהר ודרס ללא הבחנה, העיקר להרוג כמה שיותר".

בסוף השבוע התפרסמו ידיעות על כך שהרב בר חן קרא ליהודי ספרד לעלות לארץ, מאחר ואין להם עתיד בספרד, על כך אומר הרב "הדברים הוצאו מהקשרם, אני אמרתי בפירוש שזה על רקע ההתבוללות הנוראה שיש באירופה של צעירים יהודים, ואני הדגשתי את זה לעיתונאי שראיין אותי. אני דיברתי על כך עוד לפני הפיגוע הנורא, אני כן מעודד צעירים יהודים לעלות לארץ, אני שלחתי עם ארגון "תגלית" הרבה צעירים מספרד, כדי שיעלו בסופו של דבר לישראל, מאחר ובישראל הם לפחות לא יתבוללו, אבל ממש לא קראתי ליהודי ספרד לעלות לישראל".

על כך שהנהגת הקהילה המוסלמית בברצלונה שותקת לאחר הפיגוע אומר הרב ל'בחדרי חרדים': "ישבתי עם כמה מנהיגים מוסלמים ואמרתי להם בצורה ברורה, אני מכיר את הקוראן לפני ולפנים, אל תספרו לי סיפורים, איפה כתוב שם לרצוח אמא ותינוק חפים מפשע? למה אתם לא קמים ויוצאים נגד האיסלאם הרדיקלי?".⁠⁠⁠⁠ מסכם את הרב את השיחה.,
הפיגוע בברצלונה הרב מאיר חן האיסלאם הקיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד