י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כמו בארץ: שונאים את החרדים ומנסים לגרשם

משה פנקסוביץ עבר לאחרונה כמו חרדים רבים מהעיירה מונסי לעיירה הסמוכה לה, שם הוא נתקל לאחרונה במבטים עוינים ובקריאות גזעניות הנזרקות לעברו מחלונות הרכבים ובהשחתת רכושו

חרדים בארה"ב. אילוסטרציה
חרדים בארה"ב. אילוסטרציה



כמו בארץ, שונאים את החרדים ומנסים לגרש אותם. כשמשה פנקסוביץ צועד עם ילדיו ברחוב בשבתות, הוא צריך להיזהר מהנהגים שצועקים קריאות אנטישמיות וגזעניות.

משפחת פנקסוביץ לא התמודדה עם הבעיה הזו בעיירה השכנה החרדית מונסי במדינת ניו יורק, הסמוכה לגבול עם ניו ג'רזי, אבל מאז שהמשפחה עברה לפני כחצי שנה לאיירמונט, עיר פסטורלית סמוכה, כמה תושבים מבהירים כי החרדים לא רצויים בסביבתם.

שכניו החרדים של פנקסוביץ, מצאו אצלם בחצר ביצים שהושלכו לעברם ותיבת הדואר שלהם הושחתה.

נהגים החולפים על פניהם, צועקים להם מחלונות הרכב קריאות גזעניות ואנטישמיות. ניבולי פה קשים, שהמקלדת אינה סובלת. כך מדווח האתר JTA.

"מה עשינו לא בסדר בכך שאנחנו כאן?" שואלים אותו ילדיו.

אבל פנקסוביץ לא מתכוון לעזוב, על אף ההצקות, הוא אוהב לחיות באיירמונט; "בבית שלי עם החצר האחורית שלי". הוא מקווה ששכניו הלא יהודים ילמדו לקבל את היהודים החדשים - החרדים בעיר.

"זה רק עניין של זמן עד שיהודים חרדים ימלאו פה את השכונות" אומר פנקסוביץ.

"זה הולך להפסק", אומר פנקסוביץ על האנטישמיות. "אנשים חרדים עוברים לכאן כי ככה אנחנו רוצים לחיות. כולם, כל הלא יהודים עומדים לעזוב פה, בכל מקום שבו אתה מסתכל ברחוב, אתה רואה שלטים "למכירה" תלויים מחוץ לבתים, לא אכפת לי לחיות ביניהם, אבל גם לא אכפת לי אם הם יעזבו ויהיה לי יותר שכנים יהודים".

פינקסוביץ, הוא מאותו גל של חרדים שהתפרשו ממונסי לערים שמסביב, המציעות למשפחות הגדולות בתים מרווחים במחיר סביר. כמו פנקסוביץ, חרדים שעברו לעיירות, אומרים שהם פשוט רוצים לחיות את חייהם במקום נחמד, בדיוק כמו שכניהם הלא יהודים.

אבל הזרימה החרדית הביאה לחיכוך עם תושבים לא יהודים ותיקים.

המריבות התרכזו סביב בניית עירוב, העירוב שחוצה את העיר איירמונד בניו ג'רזי הסמוכה, כולל את הקהילה החרדית בעיר מאווה, עיר בניו-ג'רזי מדרום-מערב לאיירמונט, שם התלוננו התושבים הגויים כי העירוב מפר את חוקי העירייה, משום העמודים עם החוטים המסמנים את גבול העירוב והגויים לא רואים את העמודים הללו בעין יפה והגישו תביעה לסילוקם, תביעה שנמצאת בימים אלו בדיון בבית משפט מקומי.⁠⁠⁠⁠
הדרת חרדים משה פנקסוביץ ניו גרזי גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד