י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מדאיג: היהודים בבריטניה חיים בפחד - 31% רוצים לעזוב ולהגר

סקר שפרסם ארגון "המאבק נגד האנטישמיות" מצביע על תופעה מדאיגה; יהודים רבים בבריטניה חשים כי הם בלתי רצויים וחלקם נאלצים להסתיר את יהדותם בפומבי • 31% מהם חושבים להגר • "ב-10 השנים הבאות יהודים כבר לא יוכלו לחיות כאן"

הממשלה לא עושה מספיק. צילום: רויטרס
הממשלה לא עושה מספיק. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



כמעט אחד מכל שלושה יהודים בבריטניה שוקל לעבור לחו"ל בשנתיים האחרונות, כך עולה מסקר שערך ה-סקיי ניוז הבריטי.

אחד מכל שישה יהודים בריטים (17%), דיווח על הרגשה בלתי רצויה בבריטניה ושליש (37%) אמרו כי הם חשים צורך להסתיר את יהדותם בפומבי.

הממצאים הגיעו ממחקר רחב היקף של "המאבק נגד האנטישמיות", שסקר כ-4,000 חברים בקהילה היהודית במהלך 2016 ו-2017.

הם מצאו כי 31% מיהודי בריטניה חשבו על מעבר לחו"ל, עלייה של 28% מהסקר האחרון שלהם לפני שנתיים.

65% מהמשיבים אמרו כי הם מאמינים שהממשלה לא עושה מספיק כדי להגן עליהם, ושמפלגת העבודה הבריטית סובלנית מדי לאנטישמיות.

יו"ר קבוצת קמפיין 'בריטיים נגד אנטישמיות' בראשות גדעון פלטר, הפועלת להבאתם של מבצעי אירועי אנטישמיות לדין, אמר ל'סקיי ניוז', כי הממצאים צריכים להיות "ירייה על הקשתות" עבור השלטונות (פתגם עתיק ש"הרשויות חייבות להתעורר").

מר פלטר אמר: "יש לנו מצב מאוד חמור, שבו מצד אחד החברה הבריטית מתחילה מאוד להתנער מאנטישמיות, אבל המוסדות שאנחנו מסתמכים עליהם להגן על הקהילות שלנו לא עושים מספיק. אנחנו מדברים על זה שנים על גבי שנים, מתי הם יתעוררו?". שאל פלטר.

כמו כן מדווח ה'סקיי ניוז', כי רק 12 פושעים אנטי-יהודיים מועמדים לדין בכל שנה.

בתגובה לדברים טוענים רשויות החוק בבריטניה כי "ההתמודדות עם פשעי שנאה על כל צורותיהם היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ובשנה שעברה טיפלנו בקרוב ל-15,000 מקרים, יותר מאי פעם".

מנדי בלומנטל, בת 50, מנהלת חברת נדל"ן, סיפרה ל'סקיי ניוז' שהיא מתכוננת לעלות לישראל.

גב' בלומנטל גרה בעיר ברמינגהם, שם שירת אביה כרב סרן לשעבר בצבא הבריטי, ואמה שימשה כשופטת, לדבריה היא נתקלה בדעות קדומות אנטי-יהודיות, והיא מכירה יהודים אחרים שעברו התעללות מילולית ופיזית.

"תמיד הייתי מאושרת מאוד באנגליה, אני באה ממשפחה בריטית רגילה, הוריי היו כל כך גאים להיות בריטים והאתוס שלנו בבית היה תמיד שאתה צריך להחזיר לחברה", אמרה.

"אני לא מאמינה שאני צריכה לעשות את זה, אבל אני ממש לא מפחדת ממה שיקרה באנגליה מחר או אפילו בשנה הבאה, אבל אני חושבת שבעשר השנים הבאות יהודים כבר לא יוכלו לחיות כאן".

צעיר מאילפורד חובש כיפה, אמר ל'סקיי ניוז' שהוא נדהם מהממצא שאחד מכל שלושה יהודים שוקל להגר; "יש לי הרגשה טובה מאוד פה, אפילו שאני יהודי, אני מרגיש מאוד בטוח כאן" אמר.

מוקדם יותר השנה פרסם ארגון יהודי בריטי CST, ארגון שעוקב אחרי האנטישמיות בבריטניה, כי 1309 תקריות של שנאה אנטי יהודית היו בשנה שעברה, לעומת 960 בשנת 2015 - עלייה של 36%.

הם כללו 107 תקיפות אלימות ו-65 תקריות של נזק ופגיעה ברכוש יהודי, וכן למעלה מ-1,000 תקריות של התנהגות פוגענית באופן אישי ועל גבי המדיה החברתית.⁠⁠⁠⁠
אנטישמיות יהודים באירופה סקר בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד