י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המאבק הבא: רשות מקרקעי ישראל מתכוונת לאטום את ציון דן בן יעקב

מאבק מתנהל למען הצלת קברו של דן בן יעקב מידיה של רשות מקרקעי ישראל, אשר בכוונתה לאטום את הקבר, זאת לאחר שלפני שנתיים נהרסו מתחם הישיבה ובית הכנסת בטענה שנבנו בניגוד לחוק

קברו של דן בן יעקב (באדיבות המצלם)
קברו של דן בן יעקב (באדיבות המצלם)



בחודש אלול תשע"ה נהרס מתחם הישיבה ובית כנסת שנבנה באופן בלתי חוקי במתחם ציונו של דן בן יעקב - הסמוך לבית שמש. כעת מתכוונים בקרן קיימת לישראל וברשות מקרקעי ישראל לאטום את הקבר לחלוטין למרות שאין במקום שום מבנה בלתי חוקי.

על פי 'רשות מקרקעי ישראל' הם מתכוונים לאטום את מתחם הקבר על-פי פסק דין שניתן, היות ובמקרקעין הזה מבוצע פלישה שלא כדין ולכן ניתן פסק הדין לפינוי בהתאם לחוקי התכנון והבנייה.

לדברים "אין בכוונת רמ"י למלא את הקבר בבטון, אלא לאטום את המבנה בבלוקים. כידוע רשות מקרקעי ישראל פועלת על פי כל דין ובהתאם לנהלי הרשות".

"ככל ויש בכם רצון להסדיר את מתחם הקבר, ניתן להסדיר זאת בדרך של הקצאת המבנה לצרכי דת וזאת ככל שתוגש בקשה בנושא ממשרד הדתות" נכתב בהודעה.

בנוסף כתבו ברשות, כי בשטח זה בעבר פעלו פולשים והקימו ישיבה ענקית בפלישה ובניה בלתי חוקית שנהרסה ונותר רק המבנה המקורי שהינו לשימור.

מספר עסקנים מתכוונים לפעול בכל הכוח למען שימור המקום ולדבריהם אחרי שהרסו לפני שנתיים את כל המבנה הלא חוקי אין שם שום פלישה לא חוקית רק אנשים תמימים מכל גווני הקשת פוקדים את המקום מסביב לשעון.

הרב יעקב ווייספיש מהעסקנים בבית שמש אומר ל'בחדרי חרדים' כי בכדי לחזק את המקום נערוך בט' אלול בעוד שבועיים שזה יום ההילולא של דן בן יעקב הילולא מרכזית בהשתתפות קהל רב רבנים ואישי ציבור.







קבר דן בן יעקב אטימה מקרקעי ישראל קקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד