כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

היומן של יריב לוין: עשרות פגישות עם נתניהו

עוד עולה מהיומן כי בסוף מאי שנה שעברה, עת נתניהו עדיין כיהן גם כשר התקשורת, נפגש לוין עם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, שבימים אלו הושעה מתפקידו בעקבות החשדות שעלו נגדו בפרשת בזק

יריב לוין עם נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
יריב לוין עם נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



זה לא סוד שיריב לוין, שר התיירות, מקורב מאוד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אך מבדיקת יומנו אפשר לראות מה רמת הקרבה. כך למשל במאי 2016 נפגשו השניים שש פעמים בנושאים שונים ועוד פעם אחת גם עם ניר חפץ, הדובר של משפחת נתניהו. במהלך יוני עד אוגוסט 2016 הם נפגשו בכל חודש שלוש פעמים ובמארס 2017 חמש פעמים.

עוד עולה מהיומן שנחשף לבקשת הצלחה, התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת ובהתאם לבקשה מכח חוק חופש המידע, כי בסוף מאי שנה שעברה, עת נתניהו עדיין כיהן גם כשר התקשורת, נפגש לוין עם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, שבימים אלו הושעה מתפקידו בעקבות החשדות שעלו נגדו בפרשת בזק. נושא הפגישה לא מופיע ביומן אך ניתן להעריך כי הפגישה נסובה סביב נושא פתיחת התאגיד. מיד לאחר הפגישה יצא לוין ללשכת נתניהו שם נפגש עם עמו ועם דוד ביטן, יו"ר הקואליציה ודוד שירן, שנכון לאותה עת היה אמור להתמנות למזכיר הממשלה.

לאורך היומן מופיעות פגישות רבות של לוין עם אנשים מענף התיירות. בתחילת יולי של שנה שעברה נכנסו ללשכתו בירושלים שלושה מהמלונאים הבכירים בישראל שאחראים יחדיו על כ-65 בתי מלון בישראל: דוד פתאל, הבעלים של רשת פתאל, ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל ורפי שדה, מנכ"ל רשת מלונות דן.

על מה הם דיברו באותה פגישה אנחנו לא יודעים אבל מהיומן של לוין עולה כי זו לא הפעם הראשונה שהרשתות הגדולות בישראל מאחדות כוחות בשיחות עמו. בתחילת מאי 2016 התקיימה בלשכתו של לוין שיחת ועידה טלפונית בשעת לילה עם פתאל ועם רביב בנושא שאף הוא לא מצויין ביומן. עבור פתאל זו לא היתה הפעם הראשונה שהוא שוחח באופן אישי עם לוין. חודשיים לפני כן התקיימה פגישה בין השניים במשרדים של חברת פתאל במגדלי עזריאלי בתל אביב.

לפי רישומי היומן נפגש לוין באפריל האחרון עם המיליארדר היהודי־בריטי המקורב לנתניהו, פויו זבלודוביץ, עת הגיע לישראל והעיד במשטרה בפרשת טובות ההנאה שניתנו לכאורה לנתניהו ולרעייתו שרה. במשרד התיירות מסבירים כי הפגישה נקבעה חודשים מראש ללא קשר לחקירה, ושהיא נגעה לנושא תיירות בלבד, שכן לזבלודוביץ יש חיבור חזק לתיירות בישראל-הוא מחזיק במניות בחברת התעופה אל על והוא הבעלים של רשת מלונות טמר'ס שמפעילה שישה בתי מלון בישראל.

בולטת במיוחד בנוכחותה המרובה בלשכת לוין היא חברת הכנסת לשעבר ממפלגת הבית היהודי, אורית סטרוק, שקיימה עם לוין מיוני 2016 ועד מארס 2017 שמונה פגישות: שלוש מהן התקיימו במהלך אוגוסט 2016, ושתיים נוספות התקיימו בינואר 2017 בהן היו נוכחים גם חברי הכנסת נפתלי בנט, איילת שקד וזאב אלקין.

לפי יומנו של לוין במהלך חודשי מאי ויוני 2016 קיים לוין שלוש פגישות עבודה בנושא כדאיות פתיחת הקזינו באילת אך מאז לא נרשמה אף פגישה נוספת בנושא ולטענת משרד התיירות הסיבה היא המתנה להמלצות חברת הייעוץ דלויט בנושא. עוד עולה מהיומן כי לפני כשנה וחצי היו ללוין נושאים לדון בהם עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ונראה שאלו היו נושאים חשובים כי אחת הפגישות התקיימה בשישי בבוקר, בעוד בכל שאר ימי השישי של לוין לא נקבעו פגישות עבודה.

אנשים נוספים ששמם מופיע ביומנו של לוין הם תמי מוזס, מבעלי חברת התעופה אל על שנפגשה עמו פעמיים במהלך שמונה חודשים, צחי חג'ג', יו"ר קבוצת חג'ג' נדל"ן, עמו נפגש לפני כשנה, היזמית החברתית ואשת העסקים רעיה שטראוס, יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק ושרת התיירות לשעבר רוחמה אברהם.

אלעד מן, היועץ המשפטי של תנועת בהצלחה שקיבלה את היומן בעקבות בקשת חופש מידע מסר כי "חשיפת יומן הפגישות של השר לוין היא חלק ממאמץ ההנגשה המתמשך של הצלחה וארגונים נוספים לחשוף את פעילותם של נבחרי ופקידי ציבור ולאפשר ביקורת ודיון איכותיים ומודעים יותר על בסיס נתונים ועובדות".
יריב לוין יומן פגישות בנימין נתניהו פגישות עבודה שר התיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד