ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

עליה בתשואת קרנות נאמנות - זה הזמן להשקיע

לא מעט אנשים תוהים, האם עדיין משתלם והאם עדיין רלוונטי להשקיע בקרנות נאמנות. יש רבים אשר סבורים שמדוע במוצר פיננסי ישן, מוצר שכבר לא מספק תשואה למשקיעים שלו כמו בעבר ובכלל המשבר בשנת 2008, יצר את השאלה עד כמה מנהלי הקרנות נאמנים למשקיעים ולחוסכים בקרן ודואגים לשמור על הכסף שלהם

עליה בתשואת קרנות נאמנות - זה הזמן להשקיע
לא לגעת



הנתונים מלמדים אותנו, שקיימת עליה בתשואה בקרנות נאמנות, אומנם היו שנים לאחר 2008, בהם אנשים השקיעו פחות והתשואה ירדה מסיבות שונות, אך אם מסתכלים בפרספקטיבה של זמן, לאורך יותר שנים, אנחנו מגלים שמהעשור הקודם ועד היום, קרנות נאמנות הכפילו את עצמו מבחינת סכום הכסף שמתנהל בהן, וכן התשואה עלתה עם השנים.

אך זה לא רק המספרים, זה סוג ההשקעה והאופן בו היא מתבצעת. אם אנחנו בוחנים השקעה בכלי כמו קרנות נאמנות אל מול השקעות בנדל"ן, הרי ברור שהשקעות בקרנות נאמנות הן הרבה יותר פשוטות, נגישות, ובעלות סיכון נמוך יותר.

לפני שנציג מספר נקודות שמסבירות מדוע עדיפה השקעה בקרנות נאמנות היום, צריך לציין תחילה, בשביל להשקיע נכון צריך ללמוד את הנושא ולדעת כיצד מתבצעות השקעות במסלול זה, ואז יש לבחור את הקרן שמתאימה לכם.
מדוע השקעות בקרנות נאמנות משתלות לכם היום כאמור, יש שורה של נקודות שמסבירות מדוע השקעות בקרנות נאמנות משתלמות היום יותר מאשר באפיקים אחרים ובכלל.

ראשית, הריביות אפסיות, מה שהופך השקעות בכלים פיננסים אחרים למינוריים וחסרי משמעות. השקעה בקרן נאמנות מאפשרת לנו להיות כמה שפחות תלויים בריבית, ומכאן שגם בהשקעה נמוכה אנחנו יכולים ליהנות מתשואה גבוהה.

שנית, הפיזור של ההשקעה. המשבר של 2008, לימד אותנו שעדיף לא להשקיע את כל הכסף שלנו במקום אחד. עדיף לנו להשקיע במספר מקומות, כך יקטן הסיכוי שנפסיד את הכסף שלנו. אומנם השוק חזר למצבו, ובכל זאת אנחנו צריכים ללמוד מהניסיון.

שלוש, בהמשך לדברים שלמדנו ממשבר 2008, הרי השקעה בקרנות נאמנות מאפשרת לנו נגישות רבה וגמישה לכסף שלנו. אנחנו יכולים למשוך אותו בכל עת. זאת להבדיל בהשקעות בסחורות או נדל"ן, אז עלינו להיפטר מהם, וזו בעיה.

ארבע, לשמחתנו היום יש מספיק כלים שמאפשרים לנו ליהנות מחשיפה מרבית למה שקורה בקרן. היום הכל חשוף, וכך אנחנו יכולים לדעת כמה הקרן הרוויחה, כמה הפסידה, לעשות השוואות בין הקרנות ועוד.

חמש, ההנחה היום היא שהיכולת שלנו להרוויח כסף באפיקי השקעה שונים היא לא גדולה, זאת בזמן שדרך קרנות נאמנות אנחנו יכולים לפזר את ההשקעות שלנו כך שאנחנו יכולים ליהנות מאפשרות להרוויח, בין אם דרך ענף מסוים או דרך מספר ענפים בהם אנחנו משקיעים. בסיכומו של דבר, הסיכוי שלנו להרוויח, אפילו עם השקעות נמוכות יחסית, הוא גבוה יותר מאשר דרך מסלולי השקעה ישירים.
השקעה כלים פיננסים קרנות נאמנות השקעות בנדלן כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד