כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נחשף: המחבלים תכננו לפוצץ עשרות בלוני גז

יממה לאחר הפיגוע ובעוד אחד המחבלים עדיין מסתובב חופשי, נחשף כי חברי החולייה תכננו לפוצץ שלושה כלי רכב עמוסים בבלוני גז בשלושה מוקדים מרכזיים בעיר

זירת הדריסה בברצלונה.
זירת הדריסה בברצלונה.



שר הפנים הספרדי אמר בשבת, כי החוליה שביצעה פיגועים בברצלונה "פורקה לחלוטין", אבל בספרד מנסים לדעת כיצד התכנסו תריסר צעירים מעיר קטנה - חברים מאז ילדותם בחשאיות ולנסות לבצע את הפיגוע הקטלני ביותר בספרד כבר יותר מעשור, בהתחשב בעובדה שכמה מהם היו צעירים מדי כדי לנהוג ברכב, ורובם עדיין חיו עם הוריהם.

שמונה מבין 12 הצעירים שנחשדו כחשודים בפיגועים בברצלונה ובקמברילס הם מהגרים ממרוקו מהדור השני.

ההורים של הצעירים שחלקם נעצרו וחלקם נהרגו על ידי שוטרים, סיפרו ל"וושינגטון פוסט" שהם חוששים כי בניהם קיבלו כסף מאיש דת לא מוכר, ששהה בחודשים האחרונים במסגד, הטיף ושטף את מוחם של הצעירים התמימים שדיברו ספרדית טובה יותר מערבית. הורים אחרים לא הבינו מה הביא את הצעירים לאלימות קיצונית כזאת.

כזכור, אחד המחבלים, דהר בטנדר לבן במורד שדרת הראמבלס בברצלונה, בה היו באותה שעה מאות הולכי רגל ודרס את כל מי שנקרה בדרכו - הרג 14 ופצע קרוב ל-100 נוספים.

הרשויות הספרדיות הודיעו אתמול (שבת), כי הם מחפשים את יונס אבו-יעקב, בן 22, יליד מרוקו, החשוד שברח מהטנדר לאחר שדרס את האנשים.

ובינתיים, מתברר גודל הנס שאירע לעיר ברצלונה. חוקרי משטרה גילו מצבור של יותר ממאה בלוני גז בעיירה אלקנאר, זאת בעקבות פיצוץ שאירע בדירת המסתור, ככל הנראה מתאונת עבודה, במקום התגלה חומר נפץ ביתי, המכונה אצטון פרוקסיד - חומר הנפץ ידוע כ"אם השטן", שבו השתמשו המחבלים של הג'יהאד האיסלאמי בפיגוע הקשה ביולי 2005 בלונדון.

על פי הדיווח בטלגרף הבריטי, המחבלים תכננו לפוצץ טנדר אחד בלה ראמבלס, טנדר שני בכנסייה המפורסמת סגרדה פמיליה וטנדר נוסף באזור הנמל בעיר.

חוקרי משטרה משערים כי הטמפרטורות הגבוהות האחרונות בגל החום הנוכחי אולי גרמו לפיצוץ.

זה אולי הציל את ברצלונה מהתקפה הרסנית עוד יותר. המשטרה הקטלונית סיפרה ל'טלגרף' כי הם האמינו שהקבוצה התכוונה להשתמש בחומרי הנפץ, בין נגד מטרה אחת או במספר התקפות מתואמות.⁠⁠⁠⁠
הפיגוע בברצלונה בלוני גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד