כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סערת אמסלם: היועה"מ מתנגד לדרישת ש"ס

המחלקה המשפטית של עיריית ירושלים מסרבת לקבל את דרישת חבר המועצה פיני עזרא, לדיון חוזר בהקצאה לבית הכנסת בהר נוף לח"כ לשעבר חיים אמסלם

הרב אמסלם. צילום: פלאש90
הרב אמסלם. צילום: פלאש90



סערת ההקצאה שנחשפה ב'בחדרי חרדים': המחלקה המשפטית של עיריית ירושלים מסרבת לקבל את דרישת חבר המועצה פיני עזרא, לדיון חוזר בהיתר לבית הכנסת 'כתר חיים' בהר נוף של הח"כ הש"סי לשעבר חיים אמסלם.

למרות מכתבו של עזרא, שטען כי הליך אישור ההיתר נעשה בטעות וזאת מכיוון שחבר המועצה קלרמן הבהיר לפרוטוקול כי הצביע נגד התוכנית וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' - המחלקה המשפטית סרבה כאמור לקבל את הבקשה לדיון חוזר בסוגייה במועצת העיר.

בתשובה של המחלקה המשפטית לעזרא נכתב כי "מבקשתך לעיון חוזר בבקשה במליאת הוועדה עולה כי זו הוגשה באותו היום שבו דנה הוועדה. מבדיקה שערכתי, ההחלטה בתיק טרם פורסמה ועל כן בקשתך לעיון חוזר במליאה, בשלב זה, הינה מוקדמת".

"כדברי הסעיף, ניתן לדרוש עיון חוזר במליאת הוועדה בתוך שבעה ימים מיום קבלת ההחלטה הסופית לידיך, אך לא לפני כן. אשר על כן, בשלב זה לא ניתן לדון בבקשה ויש להמתין לפרסום החלטת הוועדה ורק לאחר מכן ניתן יהיה לדרוש עיון חוזר בה (בתוך שבעה ימים)", הוסיף אוהד דהאן עוזר ליועץ המשפטי של העירייה.

כזכור, פרשת אמסלם וש"ס הירושלמית, נחשפה לראשונה ב"בחדרי חרדים". לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית בניית בית הכנסת של עמותת 'כתר חיים' בהר נוף אשר בראשה כאמור עומד יריב ש"סי, אמסלם. חבר מועצת העיר קלרמן שיגר מכתב ליו"ר הוועדה מאיר תורג'מן שבו הוא הבהיר כי הוא הצביע נגד התוכנית, ובשל כך היא לא צריכה להיות מאושרת.

במכתב ששיגר קלרמן ושהגיע לידי "בחדרי חרדים" הוא כותב לתורג'מן כי "הנני להבהיר בזאת שכחבר מן המניין בוועדת תכנון ובניה הצבעתי נגד התוכנית. לצערי בכאוס ובבלאגן שנוצר בוועדה בזמן הדיון לכאורה היה ניתן לחשוב שכיכול אני נמנע, אך מיד בראותי את הלך הרוח נשאלתי על ידי מזכירות הוועדה מה עמדתי והבעתי אותה בקול רם נגד".

קלרמן ממשיך את מכתבו: "ולאחר מכן - הצטרף אף הרב פינדרוס לעמדת החברים פיני עזרא, יוסי דייטש יוחנן ויצמן ואנוכי. אי לכך אבקש להורות לתקן בפרוטוקול את אופן הצבעתנו והחלטת הוועדה".

בעקבות כך, מספר חברי מועצה נוספים בהם עזרא מש"ס - שיגרו דרישה לראש העיר ניר ברקת לקיים דיון חוזר על התוכנית, דרישה שכאמור נדחתה כעת.
חיים אמסלם שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד