ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פולמוס הבראקל מגיע גם לרצועת עזה: האם העוף מותר למוסלמים

פולמוס עוף הבראקל, המעורר סערה חוצת יבשות בחברה החרדית, הגיע גם לעזה. עיתונאי עזתי התעניין בנושא וצייץ את תמונתו של האדמו"ר מסאטמר בוחן את העוף ומעיין בספריו. עוקביו התעניינו לדעת: האם למוסלמים שומרי 'חלאל' העוף אסור או מותר?

פולמוס הבראקל מגיע גם לרצועת עזה: האם העוף מותר למוסלמים



מפתיע: סערת הבארקל מעוררת עניין גם בעזה. מסתבר שיש עוד אנשים שכשרותו של העוף נוגעת אליהם, והם נמצאים דווקא בעזה, עיתונאי מעזה בשם מוחמד נאשוואן עם 200 אלף עוקבים, העלה בחשבון הטוויטר שלו, התייחסות לנושא.

לציוץ בחשבון הטוויטר שלו, הוא צירף גם תמונה של האדמו"ר מהר"א מסאטמר בודק את העוף מכל צדדיו, ובתמונה נוספת הוא מציג איך האדמו"ר מעיין בספריו.

העיתונאי סיפר לעוקביו על הפולמוס ההלכתי שנערך אצל היהודים, וכותב "כל הרבנים החרדים מתעסקים בימים אלו בדבר אחד, בעוף הבראקל, והרבנים לא הסכימו להתיר".

התגובות לציוץ מגוונות מאד, אך אנו נתמקד בתגובות המעניינות אותנו כיהודים שצורכים בשר כשר בשחיטה יהודית, כידוע גם המוסלמים צורכים בשר שנשחט בדומה לשחיטה יהודית, כמובן ללא כל ההלכות והדקדוקים והחומרות, אך מוסלמי שומר מסורת, תמיד יחפש בשר "חלאל" המקביל לטעמו ל"שחיטה כשרה".

המגיבים העניניים רצו לדעת אם זה מותר לאכילה גם למוסלמים, אך כרגע אף מועצה לא התכנסה בחברה המוסלמית להכריע בענין, אחד המגיבים הציע לעיתונאי לשאול על העניין את האימאם במסגד ביום שישי.

"בחדרי חרדים" פנה לעיתונאי מעזה לברר את פשר ההתעניינות בסיפור העוף. האם הדבר נוסע מסקרנות, או שהענין מענין גם אותו מההיבט של המסורת המוסלמית. בינתיים לא התקבלה תשובה מהעיתונאי, אם תתקבל היא תפורסם



בראקל סאטמר עזה עוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד