י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פטירת היולדת החרדית בשערי צדק: "חכתה 3 שעות עד שקרסה"

את המוות הזה יכלו למנוע? יתכן שכן. על פי הפרסום הבוקר ב'ידיעות אחרונות' מתבהרת התמונה: היולדת הגיעה שישה ימים לאחר לידת בתה עם כאבי תופת בבטנה ולא זכתה להתייחסות מצד הצוות הרפואי, חרף תחנוניה של בת משפחה ששהתה עמה

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



בליל שבת הלכה לעולמה מרת חנה רוזנברגר ע"ה, בשנות ה- 30 לחייה אם לארבעה, ששה ימים לאחר שילדה בת.

ב'ידיעות אחרונות' תוהים הבוקר (שני), האם מדובר בטרגדיה בלתי נמנעת, או שמא התנהלות כושלת של בית החולים שערי צדק? על פי הפרסום בעיתון, היולדת שבה לבית החולים בליל שבת - שישה ימים לאחר לידת בתה בצורה רגילה וללא אירועים מיוחדים, זאת לאחר שסבלה מכאבי בטן עזים.

היא הובהלה לחדר המיון בשערי צדק בו ילדה את בתה, ולאחר כמעט שלוש שעות שלא נבדקה על ידי רופא, היא קרסה ונפטרה, זאת חרף תחנוני קרובת משפחה שהגיעה עמה לבית החולים כי חייבת להיבדק בהקדם. למרות זאת בבית החולים טוענים בתוקף כי המוות היה בלתי צפוי.

לפי הפרסום 'ידיעות אחרונות', הסיפור הוא כך, היולדת נקלטה סמוך לחצות ליל שבת על ידי אחות ורופא שהוזמן כדי לבדוק אותה, כפי שמקובל במקרים כאלה, אולם משום מה הוא התמהמה. בבדיקת דם שנערכה לה במיון התברר כי רמת ההמוגלובין נמוכה מאוד מאז שילדה, מה שמעיד בדרך כלל על דימום פנימי. זאת בנוסף לכאבי תופת מהם סבלה, קרובת משפחה שהתלוותה אליה, התחננה שוב ושוב לצוות הרפואי שיבדוק אותה. וגם בדיקת אולטרסאונד בטן שהיא בסיסית לא נערכה, בדיקה שיכלה לזהות את מקור הבעיה מהר יותר.

בסביבות השעה 02:30 לפנות בוקר קרסה היולדת, מאמצי ההחייאה כשלו ומותה נקבע. לאחר המוות נערכה לה בדיקת סי-טי כדי לזהות את סיבת המוות ללא נתיחת גופתה, בבדיקה התגלתה כמות גדולה של נוזל, ככל הנראה מדובר בדם, בתוך בטנה, דבר שעשוי להיגרם מדימום מאיבר פנימי.

בית החולים טוען כי במהלך קליטתה לחדר המיון, בדק רופא בכיר את בטנה של היולדת ללא בדיקה מסודרת ולא התרשם כי מצבה כל כך דחוף.

מדוברות בית החולים 'שערי צדק' נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "המטופלת המנוחה הגיעה לחדר המיון שישה ימים לאחר לידה תקינה, ללא סיבוכים, עם תלונות על כאבי בטן. היא עברה מיון ראשוני על ידי אחות בתוך מס־ פר דקות, הסימנים החיוניים היו תקינים, ובדיקה ראשונית של הבטן על ידי רופא לא העידה על דחיפות או על צורך בניתוח. המנוחה שהתה במיון כשעתיים וחצי תוך טיפול נגד כאבים, קרסה באופן פתאומי ולמרות החייאה ממושכת נפטרה. המוות היה בלתי צפוי לאור הדופק התקין בקבלתה, היעדר סימנים לדימום חיצוני והיעדר סימנים קליניים לדימום פנימי. לא היה כל סימן אחר שהעיד על מצב חירום, ולכן לא היה מקום לניתוח דחוף. מתוצאות הסי־טי שבוצע לאחר המוות לא ניתן היה לקבוע בוודאות את סיבת המוות. להערכתנו המנוחה נפטרה מדימום פנימי ממקור לא ידוע או מתסחיף ריאתי. עם צאת השבת בוצע תחקיר ראשוני, ודיווח הועבר למשרד הבריאות. מונתה ועדת בדיקה. אנו משתתפים בצער המשפחה".

ב'ידיעות אחרונות' מציינים עוד בחודש מרץ האחרון נפטרו שני תינוקות בבית החולים 'שערי צדק' - שני האירועים התרחשו בתוך שבוע אחד ומדובר בסיבוך נדיר ביותר. סמיכות המקרים שהתרחשו בשערי צדק היא חסרת תקדים.

המנוחה ע"ה, היא בתו של הרה"ח ר' אביש ציינוירט מבעלי 'גלאט עוף'. בשבת האחרונה נערך ה'קידושא רבא' בבית המדרש של חסידי סאטמר בירושלים לרגל השמחה בהולדת הבת למרות האבל. בעלה הוא האברך החשוב הרב ישכר דב רוזנברגר מחסידי סאטמר ונכד האדמו"ר מסטראפקוב זצ"ל. הלוויתה יצאה במוצאי שבת ונטמנה בהר הזיתים. יהי זכרה ברוך.
פטירת יולדת שערי צדק מחדל טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד