כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איך גיורת הצליחה להעיף את 'באנון הברברי'

הדיילי מייל הבריטי בחר לסקר את הדחת היועץ הבכיר של טראמפ עם הכותרת הזו. לפי הדיווח בעיתון, איוונקה טראמפ היא האחראית לפיטוריו של סטיב באנון • באנון: ""אני מרגיש שאני מלא אנרגיות, יש לי את הידיים שלי בחזרה במה שאני טוב בו, אתר החדשות שלי"

הבית הלבן.
הבית הלבן.



"איך גיורת הצליחה להעיף את 'באנון הברברי". כך פותח ה'דיילי מייל' את הדיווח על בתו היהודיה של טראמפ, וחתנו, שדאגו להעיף את באנון הפשיסטי, שנאשם בכשלון של הנשיא לגנות את העצרת הניאו נאצית בוירג'יניה.

עוזרו השנוי במחלוקת של דונלד טראמפ, סטיב באנון, הודח על ידי בתו איוונקה ובעלה, כי דעותיו הקיצוניות נלחמו עם אמונתם היהודית, כך על פי מקורות בוושינגטון.

האסטרטג הראשי, באנון, בן 63, סייע לניצחון המדהים של נשיא ארצות הברית, אך הגזים עם דעותיו הקיצוניות.

רבים מהם האשימו אותו בכישלונו של טראמפ, כשבשבוע שעבר טראמפ לא גינה הפגנה של ניאו-נאצים, שבשיאה נהרגה אישה ועשרות נפצעו, בפיגוע דריסה על ידי ימני קיצוני.

ה'דיילי מייל' מתאר את בתו של טראמפ "הבת הראשונה שהתגיירה והפכה ליהודיה אורתודוכסית" כאשר התחתנה עם המיליונר איש העסקים ג'רארד קושנר בשנת 2009.

"הזוג קושנר דאגו לדחוף אותו החוצה מהבית הלבן, הם היו מודאגים מהקהילה היהודית". כך מתאר הכתב של ה'דיילי מייל'.

הרב יחזקאל לוקשטיין, הרב שגייר את איוונקה, ומשמש כרבם של בני הזוג, כתב מכתב המגנה את "התעוררותם מחדש של הגזענות והאנטישמיות ואת המרץ המחודש שקיבלו הניאו-נאצים, ותנועת ה-KKK, וארגון אל רייט", כולם ארגונים פשיסטיים וגזענים ואנטישמיים, את הדברים כתב במכתב שפורסם באתר הפייסבוק של בית הכנסת.

הדחתו של באנון "נעשתה כדי להציל את הנשיאות", טוען מקור המקורב לאיוונקה.

באנון - שהכינוי שלו הוא "באנון הברברי" - הוא המייסד של אתר החדשות הימני הקיצוני 'ברייטברט', היוצא באופן קבוע נגד יהודים ומוסלמים.

באנון זכה באימונו של טראמפ, לאחר תמיכתו בו, יחד עם ארגוני ימין קיצוני אשר סייעו לטראמפ לנצח את הנשיאות.

על אף שבאנון הכחיש בעבר את היותו גזען, תקף אתר האינטרנט שלו משפחה של חייל מוסלמי שמת בעיראק וקרא לאסור על הגירת המשפחה המוסלמית לארה"ב.

אשתו לשעבר של באנון, מרי פיקארד, טענה כי הוא לא רצה שילדיהם ילכו לבית ספר מסוים בלוס אנג'לס "כי הוא לא רצה שהבנות שלו ילכו לבית הספר עם היהודים, הוא לא אוהב יהודים".

איוונקה עצמה מתגאה ביהדותה, ושיבחה את היהדות על יצירת חיי משפחה מדהימים, ואמרה כי היא שומרת על בית כשר ושומרת שבת, כולל ניתוק מהעבודה או שימוש באלקטרוניקה".

כזכור, טראמפ הותקף בשבוע שעבר על ידי הדמוקרטים, ועל ידי חלק מאנשי המפלגה שלו, לאחר שלא גינה את העצרת הניאו נאצית שהתקיימה לפני כעשרה ימים, בשארלוטסוויל, וירג'יניה.

סטיב באנון חזר לתפקידו כראש אתר החדשות 'ברייטברט', לאחר שהודח מהבית הלבן ביום שישי האחרון.

באנון אמר שהוא יילך למלחמה בעד טראמפ וימחץ את מתנגדיו בפוליטיקה ובתקשורת, "אני מרגיש שאני מלא אנרגיות, יש לי את הידיים שלי בחזרה במה שאני טוב בו, אתר החדשות שלי".

הבית הלבן התעקש כי פיטוריו של באנון היתה החלטה של הנשיא טראמפ וראש מטהו, הגנרל ג'ון קלי.

הת'ר הייר, מפגינה אנטי נאצית נהרגה, כשהלאומן הימני הקיצוני שג'יימס פילדס, דרס במכוניתו קהל גדול בהפגנה גזענית לבנה בשבת שעברה. אמה של ההרוגה סירבה לקבל שיחת טלפון מהנשיא טראמפ, שרצה לנחם אותה.⁠⁠⁠⁠
סטיב באנון איוונקה טראמפ הבית הלבן הדחה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד