כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אישום: במקום ללכת לרופא, דקרה ברסלבער

כתב אישום הוגש הבוקר נגד המחבלת אשר ביצעה את פיגוע הדקירה יום השבת, לפני כעשרה ימים • על פי המתואר בכתב האישום במקום ללכת לרופא המשפחה ביקשה מנהג המונית שיוריד אותה בשער שכם שם דקרה חרדי חסיד ברסלב ומאבטח

אישום: במקום ללכת לרופא, דקרה ברסלבער



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני זמן קצר (שני) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד פדווא חמאדה בת 29 בגין 2 עבירות של מעשה טרור של ניסיון לרצח והחזקת סכין, בהם נסיון רצח של חסיד ברסלב נחמן לרנר.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חיים פס, הנאשמת החליטה לבצע פיגוע חבלני בו תרצח אזרח ישראלי והיא תמות כ"שהידה". בבוקר שבת 12.8.17 בשעה 11:00 לערך, העירה את בעלה, והודיעה לו כי אינה חשה בטוב וכי ברצונה ללכת לרופא המשפחה. בעלה הזמין עבורה מונית ובהגיע המונית עלתה המחבלת על המונית, כאשר היא נושאת בתיקה סכין עם להב באורך כ-12 ס"מ, בה הצטיידה לצורך מימוש תוכנית הרצח, וביקשה מנהג המונית כי יוריד אותה בשער שכם.
פיגוע הדקירה כפי שתועד במצלמת אבטחה.

בהגיעה לשער שכם ירדה מהמונית והחלה לצעוד לעבר תחנת האוטובוסים במקום. באותה שעה, עבר במקום חרדי חסיד ברסלב לאחר שחזר מתפילת שחרית ומוסף בכותל המערבי. המחבלת, במטרה להוציא אל הפועל את תוכנית הרצח, הוציאה את הסכין מתיקה, התקרבה לנחמן לרנר ותקפה אותו בהניפה את הסכין מלמעלה למטה, מספר פעמים, לעבר ראשו ופלג גופו העליון וזאת במטרה לרוצחו. נחמן, בתנועה אינסטינקטיבית ועל מנת להתחמק מהסכין, הניף ידיו למעלה והתכופף. כתוצאה מכך, פגעה הסכין בידו השמאלית והמתלונן החל לברוח תוך כדי שהמחבלת רודפת אחריו והסכין בידה. לאחר מרדף של מספר מטרים עצרה המחבלת וחזרה על עקבותיה, הרימה את תיקה שנפל, והמשיכה בריצה קלה.

באותה עת, עבר במקום אדם נוסף. הנאשמת, במטרה להוציא אל הפועל את תוכנית הרצח, התקדמה לכיוונו בריצה קלה, וכאשר חלף לידה, הניפה את הסכין לעבר ראשו ופלג גופו העליון, וזאת במטרה לרוצחו. המתלונן הנוסף, בתנועה אינסטינקטיבית,  גונן על ראשו באמצעות ידיו וכתוצאה מכך נחתך שני חתכים עמוקים בכף ידו השמאלית. המתלונן הנוסף, אשר באותה עת היה בעיצומה של הכשרה כמאבטח ברכבת הקלה, שלף את נשקו לעבר הנאשמת תוך שהוא צועק לעברה שתעצור ומזעיק את כוחות הביטחון. מספר אנשים שהיו במקום עצרו את הנאשמת, זרקו את הסכין מידה וצעקו לעבר המאבטח שלא יירה בנאשמת.

כתוצאה ממעשיה של הנאשמת, נגרם למתלונן חתך בידו השמאלית. למתלונן הנוסף נגרמו שני חתכים עמוקים בכף ידו השמאלית והוא פונה לבית החולים ונזקק לטיפול רפואי.

'בחדרי חרדים' דיווח למחרת הפיגוע כי השב"כ איתר את לרנר, בעזרתו של איש זק"א חיים וינגרטן, זאת במטרה לגבות ממנו עדות.

ויינגרטן הפיץ הודעה בקרב מתנדבי הארגון. לאחר זמן קצר אותר הנדקר נחמן לרנר בבית הכנסת 'שובו בנים' ודיווח על כך הועבר לשב"כ.

ויינגרטן סירב להתייחס לדברים "יש דברים שאני מעדיף לא לדבר עליהם" אמר ל'בחדרי חרדים'.
פיגוע דקירה שער שכם נחמן לרנר חסיד ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד