י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אינטל השיקה דור חדש של מעבדים: "שיפור של 40% בביצועים"

חלק ניכר מעבודת הפיתוח של הדור החדש בוצע בישראל • מנכ"ל החברה העולמית בריאן קרזניץ הגיע שוב לישראל ומבקר במרכזי הפיתוח - חצי שנה לאחר שביקר בירושלים לשם חתימת הסכם רכישת מובילאיי

מפעל אינטל בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מפעל אינטל בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אינטל השיקה היום (ב) את הדור השמיני של מעבדי Intel Core, שמציעים, כך לדברי החברה, שיפור של עד 40% לעומת הדור הקודם שהושק לפני שנה. המעבדים, שמיוצרים תחת שם הקוד Kaby Lake Refresh, תוכננו ופותחו בעיקר בישראל, ובשיתוף ארה"ב. באינטל ציינו כי השיפור בביצועי המעבדים מתאפשר בזכות בנייתם בתצורה של ארבע ליבות (quad core), וזאת לראשונה גם עבור מחשבים ניידים. מדובר בגרסה נוספת של שבבי ה-14 ננומטר ועדיין לא של ה-10 ננומטר.

"מעבדי דור 8 מהווים הישג יוצא דופן", אמר בריאן קרזניץ, מנכ"ל אינטל העולמית שמבקר בישראל. "הצלחנו להציג שיפור משמעותי בביצועים, מבלי לפגוע בביצועי חיי הסוללה. החדשנות מאחורי המעבדים מדגימה היטב איך אינטל, יחד עם שותפים, מעצבים את חווית עתיד המחשוב". לפני כשנה בדיוק הכריזה החברה על דור המעבדים השביעי שלה, שגם חלק נכבד מפיתוחו התבצע בישראל. החברה עובדת על הקמת מפעל לייצור שבבי 10 ננומטר שצפויים להיות דור המעבדים הבאים של החברה.

המעבדים החדשים עשויים להביא לשיפור במגוון שימושים נוספים. כך למשל, במצגת של אינטל כותבים כי "מהירות עריכת וידאו מהירה עד פי 14.7. לשם ההמחשה, עבודה של 45 דקות במחשב בן חמש שנים תימשך כעת שלוש דקות בלבד".

אינטל שמה דגש על גרפיקת UHD, שספקי תוכן רבים כמו נטפליקס, אמזון, סוני ויצרני משחקים כבר משתמשים בה כדי לייצר חוויית צפייה ומשחק משופרת. מחשבי הדור השמיני יגיעו עם שלוש כניסות Thunderbolt 3, התקן שגם הוא פותח בישראל.

"אם נסתכל חמש שנים אחורה, מחשב נייד 'דק' עדיין היה בעובי של יותר מ-20 מ"מ, תכנים ברזולוציית K4 רק החלו להיכנס לשוק ואוקולוס בדיוק פתחה בקמפיין הקיקסטארטר שלה", הסביר גרגורי בריאנט, סגן נשיא תאגידי ומנהל כללי של קבוצת המחשוב באינטל. "אם משווים את אותה תקופה למצב כיום, המחשבים הניידים הם בעובי 11 מ"מ ומטה, יש תכני K4 בכל מקום, ובזכות המצאת Windows Mixed Reality, טכנולוגיית VR משולבת במערכת ההפעלה שרבים משתמשים בה מדי יום".

"אנו משיקים כיום את משפחת הדור השמיני שלנו ונתחיל עם סדרת מעבדים ניידים שתוכננו במיוחד למחשבי פרימיום דקים וקלים", הוסיף בריאנט. "הגל הראשון של מכשירים המופעלים בדור השמיני של Intel Core עם מעבדי i5/i7 יגיע לשוק בספטמבר, וצפויים יותר מ-145 דגמים לבחירה", ציין.

"זו רק ההתחלה", הבטיח מנכ"ל קבוצת המחשוב. "מעבדי הדור השמיני ימשיכו להגיע בחודשים הקרובים והמעבדים הראשונים למחשבים שולחניים יגיעו בסתיו. אחריהם יגיעו מעבדים ללקוחות עסקיים ומגוון רחב של אפשרויות נוספות למגזרי שוק שונים. משפחת הדור השמיני תכלול גם כמה מהמוצרים הראשונים שלנו בעובי 10 ננומטר".

אינטל נחשבת למעסיק ההיי-טק הגדול בישראל עם כ-10,500 עובדים במספר מוקדים: ירושלים, חיפה, קריית גת ופתח תקוה. מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, הודיע לפני כחודש כי החברה צפויה לגייס בישראל כ-1,500 עובדים נוספים. את הדברים אמר גרטי במהלך סיור של ועדת המדע והטכנולוגיה במפעל אינטל בקרית גת. לדבריו מתבצעת במפעל הרצה של פס ייצור דור השבבים החדש ביותר של אינטל, וכי במהלך 2018 יחל הייצור.

גרטי ציין כי במסגרת רכישת חברת מובילאיי, צפויה אינטל לקיים חלק גדול מפעילותה בתחום הרכב האוטונומי מישראל - בעיקר בתחומי האסטרטגיה, המכירות, הפיתוח והקידום, "בהיקף שלא נראה כמותו בארץ". בנוסף הוא ציין כי תחום הרכב יהיה אחד הדומיננטיים ביותר בפעילות החברה בתוך עשור, בהיקף של עשרות מיליארדים בשנה.
Intel Core חברת מובילאיי ארבע ליבות בריאן קרזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד