כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בת 33 נפטרה במהלך לידה; התינוק במצב קשה

באופן פתאומי: יולדת נפטרה על שולחן הניתוחים, עוברה ניצל אך מצבו קשה • "הסימנים הצביעו על תסחיף מי שפיר"

אילוסטרציה
אילוסטרציה



שוב זה קורה: יולדת נפטרה במפתיע על שולחן הניתוחים בבית החולים בלינסון. עוברה ניצל וכי הוא מאושפז במצב קשה.

מדובר באשה דתייה בת 33 תושבת אזור המרכז, שהגיעה אמש (ראשון) לבית החולים בילינסון על מנת ללדת, כשהיא בשבוע 41 להריונה. במהלך הלידה, חשה האשה ברע וגופה החל לפרקס. הצוות הרפואי הריץ אותה לחדר הניתוח במטרה להציל את חייה ואת חיי עוברה - אולם כאמור כל המאמצים להצילה - עלו בתוהו.

כאמור, תינוקה ניצל והוא הועבר לפגייה בבית החולים שניידר לילדים, שם הוא מאושפז במצב קשה.

מבית החולים בילינסון נמסר כי "הסימנים הצביעו על תסחיף מי שפיר. בית החולים משתתף בצערה הקשה של המשפחה והמקרה דווח למשרד הבריאות".

עוד נמסר כי "תסחיף מי שפיר, הוא אירוע נדיר שלא ניתן לחזות אותו והשכיחות היא היא אחת ל־15 אלף עד 53 אלף לידות. שיעור התמותה של האמהות שלקו בתסחיף: 13% עד 30%".

כזכור, במהלך השבת האחרונה אירעה טרגדיה נוספת, הפעם בבית החולים שערי צדק בירושלים. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', היולדת חנה רוזנברגר ע"ה (32), הגיעה לבית החולים שישה ימים לאחר שילדה את הילד הרביעי עם כאבי תופת בבטנה.

על פי הדיווח הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות', היולדת שבה לבית החולים בליל שבת - שישה ימים לאחר לידת בתה בצורה רגילה וללא אירועים מיוחדים, זאת לאחר שסבלה מכאבי בטן עזים. לאחר כמעט שלוש שעות שלא נבדקה על ידי רופא, היא קרסה ונפטרה, זאת חרף תחנוני קרובת משפחה שהגיעה עמה לבית החולים כי חייבת להיבדק בהקדם. למרות זאת בבית החולים טוענים בתוקף כי המוות היה בלתי צפוי.
תסחיף מי שפיר יולדת מוות במהלך לידה לידה בית החולים בלינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד