י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לאחר מצוד: המחבל הדורס מברצלונה חוסל

ספרד יכולה להירגע? - על פי הדיווח, 4 ימים לאחר פיגוע הדריסה בשדרת ראמבלס בברצלונה, המחבל הדורס נורה למוות • היום פורסם כי המחבל רצח במהלך מנוסתו אדם נוסף כדי להימלט עם רכבו • 800 מחסומים נפרשו עד שנורה

השמירה בברצלונה. צילום רויטרס
השמירה בברצלונה. צילום רויטרס



רצח 14 ופצע עוד 100, ברח רצח עוד אחד ונמלט במכוניתו. נשמע כמו סרט - אבל זה לא.

יונס אבו-יעקוב, המחבל מפיגוע הדריסה בברצלונה, שנמלט מהטנדר איתו דהר לתוך מאות אנשים, רצח אדם נוסף, במהלך מנוסתו וגנב את רכבו. בדקות האחרונות מדווחים כלי תקשורת במדינה כי הוא נורה למוות על ידי שוטרים.

במהלך מנוסתו מזירת הפיגוע ניסה אבו-יעקוב לדרוס שוטרים, וברח ברגל מהמקום. ברחבי ספרד פורסמו תמונותיו והבוקר הורחב המצוד אחריו עם 800 מחסומים שנפרשו ברחבי קטלוניה.

בכך עלה מספר ההרוגים בספרד בפיגועי הטרור בשבוע שעבר ל-15. כאשר פרסמה משטרת ספרד את שמו של הדורס, התברר כי שמו כבר נקשר באירוע אחר לפני כמה ימים, הלא הוא יונס אבו-יעקוב, החשוד שדהר עם טנדר לאורך שדרת ראמבלס העמוס של ברצלונה, הרג 14 ופצע יותר מ-100.

המשטרה הקטלונית סיפרה לעיתונאים, כי החשוד ברח מהמקום ברגל וגנב מכונית כדי שתסייע לו להימלט. במהלך בריחתו, דקר אבו-יעקוב את פאו פרז, בן ה-34 - בעל רכב שהפך לקורבן ה-15.

משטרת ספרד חששה כי הצליח לצאת מספרד, מה שהביא את מדינות אירופה בגבולות ספרד לפתוח במצוד אחריו, אך המשטרה המשיכה בחיפושים אחריו כאילו הוא בוודאות עדיין בתחומי ספרד וכאמור בדקות האחרונות הוא נורה למוות בתחנת דלק באזור הסובירטים ממערב לברצלונה.

13 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו בשדרת ראמבלס המרכזית, ואחד מהם נפטר מפצעיו באירוע מאוחר יותר בקמברילס.

שישה ספרדים, שלושה איטלקים, שני פורטוגלים, בלגית אחת, קנדית אחת, אוסטרלית ואמריקאית נהרגו בפיגועים.

יואקים פורן, המנהל את משרד הפנים של ממשלת קטלוניה, אמר כי אבו-יעקוב הוא החבר האחרון בתא שנותר, וכי הוא מבוקש "בכל מדינות אירופה".

אמו של אבו-יעקוב החשוד שדרס וברח, התחננה לבנה בראיונות לתקשורת שיסגיר את עצמו, "הוא חייב ללכת למשטרה", אמרה אמו לכתבים אתמול (ראשון), אמו הוסיפה ואמרה שהיא רוצה שבנה ילך לכלא. "אני לא רוצה שייהרגו אחרים" הוסיפה.

כזכור, ארגון המדינה האיסלאמית - דאעש מיהר ליטול על עצמו את האחריות לפיגוע.
הפיגוע בברצלונה רצח טרור דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד