י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הנס של ביהכ"נ: "פתאום מצאנו עזבון נשכח"

לפני מספר חודשים, ניצל בית הכנסת הגדול בתל אביב מסכנת סגירה על ידי העיריה - בזכות חשיפת 'בחדרי חרדים'. שלמה פיבקו, נשיא בית הכנסת מספר על תהפוכות בית הכנסת: "התאוששנו ואנו נקיים עתה אירוע הודייה מיוחד"

שלמה פיבקו בראיון ל'בחדרי חרדים'
שלמה פיבקו בראיון ל'בחדרי חרדים'

 


לפני מספר חודשים ובית הכנסת הגדול בתל אביב, כמעט וסגר את שעריו, לאחר שעיריית תל אביב עיקלה את חשבון הבנק של בית הכנסת בשל חוב עתק שהצטבר.

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' - השר לשעבר גדעון סער, שוחח עם ראש העיר תל אביב רון חולדאי, והעירייה הסירה את העיקול מחשבון הבנק של בית הכנסת, והתנצלה על הכוונה לסגור אותו.

כעת, מספר חודשים לאחר מכן, בית הכנסת עלה על דרך המלך. ויקיים בהיכלו קונצרט גדול לרגל חודש אלול - בשילוב סעודת הודיה על מניעת סגירת בית הכנסת.

שלמה פיבקו נשיא בית הכנסת הגדול בתל אביב, בראיון וידאו מיוחד לאתר 'בחדרי חרדים'



• האם התאוששתם כלכלית? איך מתנהלת העמותה כעת?

"אכן כן, בית הכנסת הגדול עמד על סף סגירה של ממש בשל חוב בסך שני מיליון שקלים. אני רוצה בהזדמנות זאת להודות לאתר 'בחדרי חרדים' על חשיפת הפרשה, ועל כך שהביאו את הפרשה למודעות בציבור הכללי. גדעון סער ידידי, שר החינוך לשעבר, פעל רבות באופן אישי מול גורמים בעירייה על מנת להסיר את רוע הגזרה, ואכן לאחר מספר ימים עיריית תל אביב החליטה להסיר את העיקול".

"היום אנחנו נמצאים בדרך חדשה, זאת הייתה זריקת עידוד חשובה לבית הכנסת, בתקופה האחרונה אנחנו נמצאים בתקופה הרבה יותר טובה".

• איך התמודדתם עם החוב?

"זה נס 'פח השמן' 2017 של בית כנסת הגדול - לאחר תקופה ארוכה שאני מעיין במסמכים של בית הכנסת, מצאתי שיש יהודי יקר שנפטר לפני הרבה שנים והוא תרם סכום כסף גדול לבית הכנסת, הנושא נידון בבית המשפט, ולאחר תקופה ארוכה, בית המשפט הכריע שהעיזבון יגיע לבית כנסת הגדול".

"אני רואה בזה סגירת מעגל לבית הכנסת, ואפשרות מרחב לפעול ולעשות דברים גדולים למען בית כנסת הגדול".

• ספר לנו על אירוע הפיוט שאתם עורכים מחר (שלישי) בשילוב סעודת תודה לה' על כך שבית הכנסת חזר לפעול ביתר שאת, וחשבון העמותה לא עוקל לבסוף.

"זו בהחלט סיבה למסיבה לקיים קונצרט שירה חגיגית הודיה לה', גם על סגירת החוב של עיריית תל אביב - וגם על מציאת המסמך המורה לתת לנו את סכום הכסף הגדול. מחר בעזרת ה' תתקיים חגיגה גדולה בבית הכנסת - קונצרט מיוחד לכבוד ימים נוראים, בהשתתפות טובי החזנים בארץ ובעולם (חיים אדלר, שמעון שוורץ, ישראל רנד, דוד וינבך, בערל צוקר, צודיק גרינוולד, צבי גרינהיים חזן בית הכנסת הגדול בתל אביב, ומשא של הרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו), זה בהחלט יום היסטורי - יום מאוד חשוב לבית הכנסת הגדול".

•לסיום, איך אתם נערכים לקראת הימים הנוראים? 

"אנחנו עורכים תפילות אמונתיות מידי שבוע עם הרב זמיר כהן. ובכל יום חמישי בחודש אלול יתקיים מעמד סליחות לבני עדות המזרח. והסליחות המרכזיות לבני עדות אשכנז יתקיימו במוצ"ש ערב ראש השנה עם הרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו. ועם טובי החזנים".

לדבריו: "לפני יום כיפור יתקיים בבית הכנסת סליחות לבני עדות המזרח, בהשתתפות מאוד. בית כנסת הגדול הוא לכולם - אשכנזים ספרדים דתיים חילונים, כולם כאחד , זהו מוסד היסטורי לתל אביב ואין ספק שאנחנו נמשיך בעשייה הזאת ונחזיר עטרה ליושנה, אני מאמין שצפויים לנו ימים טובים לבית כנסת הגדול".

כאמור, הסערה נחשפה ב"בחדרי חרדים" לאחר שעיריית תל אביב עיקלה את חשבון הבנק של בית הכנסת, לאחר התערבותו של השר לשעבר גדעון סער ששוחח מספר פעמים עם ראש העיר ת"א רון חולדאי - העירייה התנצלה והודיעה כי תסיר את העיקול.

 




בית הכנסת הגדול בתל אביב שלמה פיבקו עיקול חשבון גדעון סער קונצרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד