י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סאטמר: "משקיעים מיליארדים לבולל חרדים"

האדמו"ר מסאטמר נשא דברים בהילולא ל'דברי יואל', ותקף בחריפות את המדינה שלדבריו "החרדים שבויים בידה". אמר: "המדינה מפזרת הון עתק לבולל את החרדים, אבל אנו נגייס מיליוני דולרים ללחום נגדה". הודיע על הקמת ארגון גג למאבק בגיוס חרדים

הרבי מסאטמר במשאו בהילולא
הרבי מסאטמר במשאו בהילולא



בחצר חסידות סאטמר ציינו את היארצייט של הרבי בעל ה'ויואל משה' זיע"א, בשילוב קריאתו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר לפתוח 'ועד הצלה' בשם 'ויואל משה' שישמש כארגון גג לכל הגופים שנלחמים נגד הגיוס (נכון לעכשיו קיימים כ-15 משרדים שונים מ.ו.).

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוועד ישמש כבסיס תמיכה לכל הארגונים הללו, ובחסידות החליטו על פתיחת מגבית ענק ביומא דהילולא. לשם כך הוקם במיוחד אוהל ענק לסעודת ההילולא בקרית יואל מונרו על שטח המוסדות. האוהל הוקם במקום אסטרטגי - בכניסה לקרית יואל כדי שיהיה נוח לאלפי הבאים המגיעים מכל רחבי ניו יורק.

אחיינו - האדמו"ר מסאטמר הגיע בשעה היעודה לערוך את שולחנו. לאחר נטילת ידים ערך האדמו"ר את סיום הש״ס ואיחל לחיים לאלפי החסידים.

שיא המעמד היה בדברים שנשא האדמו"ר, שדרש הרבה זמן אודות גזירות וניסיונות הדור, ובפרט הגזרות בארץ. הרבי טען "שכל אחינו בני ישראל החרדים בארץ הקודש יש להם דין שבויים, מכיון שהם שבויים תחת ממשלת הרשע, וכל מה שאנחנו עושים למענם הוא בגדר פדיון שבויים". כמו כן הזכיר את הגזירות נגד ה'חינוך הטהור' ואף בישר לחסידים כי כבר למחרת ההילולא יחולקו על ידי מפעל 'שקל הטהור' מיליוני דולרים לכל המוסדות על טהרת הקודש.

הרבי התייחס לנושא הגיוס ואמר: "גזירת הגיוס כולל עכשיו גם גיוס בנים ובנות רח"ל לצבא השמד. ובעצם כל כוונת ראשי ורשעי המדינה שהציבור החרדי ישנה כיוון ויתערבבו עם הרחוב החילוני, הן על ידי לימודי אקדמיה והן על ידי גיוס לצבא".

האדמו"ר הוסיף: "אנחנו עומדים במלחמה נגד מדינה שמפזרת מיליארדי דולרים להעביר את זממם הרע ולבולל את הציבור החרדי במישרין ובעקיפין, אבל אני מבטיח שלא נפחד ולא נרתע, הציבור פה ישלח בעזרת ה' מיליוני דולרים ללחום נגד כל הגזירות שלהם".





















































































































































הרבי מסאטמר גיוס שקל הטהור קרן ויואל משה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד