י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מרדכי בן דוד: "אין מנוס מקומזיצים, אפילו מוטק'ה בלוי עוזר"

הזמר מרדכי בן דוד הופיע אמש (ראשון) בבאר שבע, כאשר בסיומו של הערב התייחס למלחמת ההתשה בין העסקנים לזמרים אודות ערבי השירה: "היום חייבים קומזיצים, אפילו מוטק'ה בלוי שהתנגד בעבר - עוזר לנו היום"

מרדכי בן דוד: "אין מנוס מקומזיצים, אפילו מוטק'ה בלוי עוזר"
קובי הר צבי



זה שנים רבות בהן מתנהלים מאבקי ענק אודות קיומם של ערבי השירה וההופעות. בשנים האחרונות הגיעו המאבקים לשיאים חדשים: ביטול הופעות, הפרת חוזים ועגמת נפש רבה לאמנים ולאנשי ההפקות למיניהם.

גם הזמר מרדכי בן דוד עמד לא פעם בעין הסערה, זאת על אף העובדה שמבד לא מופיע אל מול קהל מעורב, בניגוד לרוב הזמרים, ומקפיד כי ההופעות בהן הוא משתתף יופקו על טהרת הקודש. לא מעט וויכוחים התנהלו מול גורמים מטעמו לבין העסקנים מתנגדים באופן כללי לערבי שירה, כאשר בחוד החנית עומד הרב מרדכי בלוי.

לאחרונה נדמה כי נמצאה הפורמולה המנצחת: לא עוד הופעות וערבי שירה, כי אם קומזיצים: הקהל יורכב מגברים בלבד, ואם יוחלט שגם נשים תוכלנה להשתתף - תהיה במקום הפרדה מלאה. בנוסף, רבנים יוזמנו ויישאו נאומים, רשימת השירים תעבור סינון קפדני ובשורה התחתונה - אופיו של הערב יהיה ישיבתי יותר ורחובי פחות.


מרדכי בן דוד בבאר שבע, אמש. צילום: זאב סגל, אתר קול חי.

אמש (ראשון) התקיים קומזיץ שכזה בבאר שבע, במהלכו הופיע הזמר בן דוד, הופעה שלמעשה היוותה את אקורד הסיום של מסע ההופעות שלו בישראל - 'הצעקה'. בן דוד הופיע בלא מעט ערים בבין הזמנים הזה, כאשר תזמורת 'המנגנים' של מוישי רוט ומקהלת 'בעלי המנגנים' ליוו אותו ברובן המכריע, ושלום ווגשל הפיק את כולן.

בסיומו של הערב לא יכול היה בן דוד שלא להתייחס לשינוי הפאזה בכל מה שקשור לערבי השירה. השדרן מנחם טוקר, שהנחה את הערב, פנה למרדכי בן דוד ואמר לו: "אירוע גדול, אירוע על טהרת הקודש. תראה מה זה, בחורי ישיבה שרים ונהנים". בן דוד הגיב: "האמת היא כך, ששלום ווגשל כבר כמה שנים עובד לקדם את העניין של המוזיקה החסידית, על טהרת הקודש".

בן דוד המשיך: "הרבה שנים שהיו כל מיני מתנגדים, שהתנגדו לכל המופעים האלה, 'ערבי שירה' קראו לזה, כל אחד כינה את זה בשם אחר. אבל האמת היא, שלאחרונה מאז ששלום עבד כל כך קשה להביא בחורים בלבד, גברים בלבד, בלי כל הערבוביות וכל העניינים, האמת היא שהרב מוטק'ה בלוי, שתמיד התנגד לעניין - עכשיו עוזר. הוא רואה שאין מנוס".

כעת רק נותר לראות האם בכל שאר הערים יאומץ הפורמט שיזכה לברכת הרבנים, ואו אז - המאבקים יישארו שייכים להיסטוריה הרחוקה.
מרדכי בן דוד מרדכי בלוי ערבי שירה קומזיצים הופעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד