כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כיצד לבחור מצבר לרכב - טיפים

המצבר הוא אחד החלקים החשובים ביותר במכונית האחראי על אספקת האנרגיה החשמלית לכלל מערכות הרכב שלא יכולות לפעול בלעדיו, כדי לסייע לכם להתאים לכלי הרכב שלכם מצבר איכותי שיחזיק מעמד לאורך זמן, יש להקפיד על מספר דברים בעת בחירת המצבר האידאלי לרכב שלנו

כיצד לבחור מצבר לרכב - טיפים



על מה להקפיד בעת בחירת מצבר חדש?

בעת בחירת מצבר לרכב חשוב להקפיד על התאמת המצבר ועוצמת פעילותו (הנמדדת באמפר)
לסוג הרכב והדגם הספציפי, זאת בהתאם להוראות היצרן, אותן תוכלו למצוא בספר הרכב שלכם או אצל ההמוסכים המורשים מטעם יצרניות הרכב.

לצד הוראות אלו מומלץ לשים לב למספר פרמטרים נוספים. כך שתהיו בטוחים שבחרתם במצבר המושלם עבורכם.

• הקפידו לבחור במצבר חדש ולא מושמש, מצבר המגיע עם אחריות למשך תקופה ממושכת לפחות 20 חודש ומעלה של אחריות יצרן.

• שימו לב לתאריך הייצור שמוטבע על גבי המצבר עוד בטרם התקנתו ושהמצבר ארוז בניילון.
כך תוכלו לוודא שהמצבר שעומדים להתקין ברכב שלכם אכן חדש לחלוטין.

• מומלץ שהמתקין יהיה חשמלאי רכב מוסמך, כך שתהיו בטוחים שבכל מקרה של תקלה או בעיה תהיה לכם כתובת לפנייה.

• מומלץ לבחור מצברים מהדור החדש של המצברים המוכר יותר כ"מצברים ללא טיפול", שבניגוד למצברים מהדגמים הקודמים דורש תחזוקה שוטפת קטנה יותר מבעל הרכב.

• הקפידו לבחור במצבר שמידותיו מתאימות לגודל הרכב. שימו לב גם שישנה גישה אל המצבר הן לצרכי תחזוקה והן למקרה שתזדקקו לחבר לקטבי המצבר כבלים להנעת הרכב.

מחירי המצברים

מחירי מצברים נעים בין מאות שקלים ויכולים להגיע גם עד לאלפי שקלים, והם נקבעים בהתאם למספר פרמטרים, כאשר הגורם המשמעותי ביותר בעלות המצבר היא עוצמתו וגודלו, כך שמחירם של מצברים לרכבי שטח או משאיות שצורכים עוצמה גדולה יותר מרכבי "פרייבט" גם יהיו יקרים יותר. גורמים נוספים שמשפיעים על עלות המצבר הם איכותו, שנקבעת בהתאם למנגנון הפעולה של המצבר ובהתאם למצבו (האם מדובר במצבר חדש או משומש), שם היצרן ואיכות המותג, ארץ ייצור המצבר (מצברים מתוצרת סין וטורקיה למשל ידועים כזולים יותר ממצברים מארה"ב, אירופה וישראל) וכמובן שגם למשך האחריות שעמה מגיע המצבר השפעה על מחירו.

חברות ייצור המצברים המובילות בישראל

היתרון ברכישת מצברים המיוצרים בישראל בכך שבדרך כלל מיוצרים בהתאמה לעומס החום ומזג האוויר בישראל וניסיון רב בנושא.

כשמדובר על מצבר תוצרת ישראל - בישראל פועלות מספר חברות מובילות ובולטות לייצור מצברים כחול לבן שמתאימים במיוחד לאקלים הארץ ישראלי הייחודי. בין החברות המובילות לייצור מצברים נמצאת "וולקן תעשיית רכב" שמפתחת ומייצרת מצברים לכלל סוגי הרכב תחת המותג המוכר VOLTA, כשכל המצברים אותם מייצרת החברה עומדים בתקנות של מכון התקנים הישראלי.
חברה ישראלית אמינה נוספת לייצור מצברים היא חברת "שנפ", המייצרת גם כן מצברים "כחול לבן" לכלל סוגי הרכבים שמפעילה לנוחיות לקוחותיה למעלה מ-2500 נקודות מכירה ברחבי הארץ.

בנושא התקנת המצבר חשוב לשים לב שכיום תוכלו להיעזר בחברות ומתקינים מקצועיים המספקים שירות התקנה בבית הלקוח או במיקום בו נתקע הרכב בעלות זאת כמעט ללא תוספת מחיר.

לפרטים נוספים וליעוץ חינם היכנסו לאתרנו סטארט מצברים



סטארט מצברים מצבר מצבר לרכב מצבר תוצרת ישראל כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד