י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לא נכנע לדרוקר: נתניהו דורש דיון נוסף

שנוא נפשו של נתניהו - עיתונאי 'ערוץ 10' רביב דרוקר, רשם לפני כשבועיים ניצחון כאשר ביהמ"ש קיבל את ערעורו ואילץ את ראש הממשלה לחשוף את מועדי שיחותיו עם בעלי 'ישראל היום', אך נתניהו לא נכנע כל כך מהר ומגיש בקשה לדיון מורחב

נתניהו ודרוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו ודרוקר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



שבועיים לאחר ששופטי בית המשפט העליון קיבלו את ערעורו של העיתונאי רביב דרוקר וקבעו כי ראש הממשלה ייאלץ לחשוף את מועדי שיחותיו עם בעל העיתון 'ישראל היום' שלדון אדלסון ועם העורך הראשי לשעבר עמוס רגב - בנימין נתניהו מבקש דיון נוסף בהרכב מורחב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיש היום (שלישי) באמצעות עו"ד פרטי, בקשה לדיון נוסף בבית משפט העליון. "פסק הדין בעניין חשיפת שיחות הטלפון הפרטיות של ראש הממשלה נתניהו עם שלדון אדלסון ועם עמוס רגב פוגע פגיעה אנושה בזכות לפרטיות" נכתב בפנייה לבית המשפט.

"בפרק הזמן הקצר שחלף מאז פרסום פסק הדין, אנו עדים לנחשול עצום של פניות לחשיפת שיחות טלפון פרטיות ויומני פגישות פרטיות של עובדי ונבחרי ציבור רבים, וזו רק ההתחלה", וביקשו להדגיש כי "ראש הממשלה אינו מבקש מבית המשפט לבטל את החלטתו בעניין אדלסון ורגב מהסיבה הפשוטה שאין לו מה להסתיר".

עוד נכתב כי "לאור החשיבות העקרונית שמייחס ראש הממשלה לזכות הבסיסית לפרטיות, ולאור מבול הפניות מאז פרסום פסק הדין, פונה ראש הממשלה לבית המשפט העליון בבקשה לקיים דיון נוסף, בהרכב מורחב, ולהכריע בסוגיות העקרוניות הרגישות הנובעות מפסק הדין. אין זה מתקבל על הדעת ששרים, חברי כנסת, שופטים ועובדי ציבור אחרים יהיו נתונים לחשיפת שיחותיהם הפרטיות עם עיתונאים ובכלל".

ההחלטה של בית משפט העליון לפני שבועיים, הפך את ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי לפני כשנה. השופט מני מזוז כתב בפסק הדין כי "האינטרס הציבורי בחשיפת המידע הוא בעל משקל משמעותי". על הטענה של שלדון אדלסון ועמוס רגב כי הפרסום יפגע בפרטיותם כתבו השופטים "האינטרס הציבורי בחשיפת המידע המבוקש גובר, בנסיבות העניין, על זכותם של אדלסון, רגב וראש הממשלה לפרטיות".

יחד עם זאת, בפרקליטות המדינה תמכו בעמדת הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה וסברו כי אין למסור את המידע, המהווה פגיעה בפרטיות. זאת, תחת הנימוק ש"שני האישים אליהם מתייחסת הבקשה הם חברים אישיים של ראש הממשלה, ששיחותיו עמם הן שיחות פרטיות שאינן קשורות לעבודתו המיניסטריאלית של ראש הממשלה".

הבקשה של דרוקר הוגשה בפברואר 2015, ומשסורבה עתר לבית המשפט בספטמבר 2015.

בתחילת 2015 הגיש דרוקר בקשה לקבלת מידע על מועדי שיחות הטלפון שנערכו בין ראש הממשלה לבין אדלסון ובין ראש הממשלה לבין רגב, בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה. משסורבה הבקשה, הגיש בספטמבר עתירה לבית המשפט. בעתירה טען דרוקר שהמידע יאפשר לגלות אם קיים קשר בין מועדי השיחות עם אלדסון ורגב לבין פרסומים שונים בעיתון. בנוסף, האם ראש הממשלה הוא העורך הראשי בפועל של "ישראל היום".

לאחר שבית משפט המחוזי דחה את הבקשה, הגיש דרוקר ערעור לבית משפט העליון ב-2016 בו כתב כי "הקשר בין ראש הממשלה לבין אדלסון ורגב אינו, אפוא, עניין רכילותי או פיקנטריה. קיים עניין ציבורי מובהק בקשרי הגומלין של ראש הממשלה עם השניים, שלחשיפת העובדות שביסודם חשיבות רבה לאיכות הדיון הציבורי בקשרי הגומלין בין גופי תקשורת לבין רשויות השלטון. לא קשרי החברות בין השלושה, ככל שקיימים קשרים כאלה, הם שעומדים במוקד בקשת המידע, אלא קשרי ההון-שלטון-עיתון שעומדים בבסיס יחסים אלה".
בנימין נתניהו שלדון אדלסון עמוס רגב ישראל היום רביב דרוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד