ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הח"כים: "רודפים את דרעי ונתניהו - כי מפחדים מהם" • בלעדי

בתיעוד הבלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה הח"כ אומר את הדברים בפני תלמידי ישיבה • "ברגע שאריה דרעי הביא שבע עשרה מנדטים, הבנו שהדמוקרטיה מסכנת את קיומה של מדינת ישראל', דמוקרטיה פירושה – שכל חרדי וספרדי יש לו קול" • צפו

נתניהו משוחח עם דרעי. ליצמן עם נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו משוחח עם דרעי. ליצמן עם נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



על רקע חקירות המשטרה המתנהלות נגד יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס - מאשים וטוען כי הסיבה שחוקרים דווקא את דרעי ולא את הפוליטיקאים האחרים, היא בגלל שמפחדים ממנו, וזאת משום שבכוחו לגייס קולות לש"ס, גם מבחוץ. לדברי מלכיאלי, ליצמן וגפני לא יכולים להביא עוד קולות – ולכן לא מפחדים מהם ולא חוקרים אותם.

דברי ההגנה של מלכיאלי נאמרו בפאנל 'בין הזמנים' של ישיבת 'אור ישראל', שנערך בשבוע שעבר בנהריה, בהשתתפותו של מלכיאלי, ח"כ ישראל אייכלר וחברי מועצת העיר ירושלים: יצחק פינדרוס ואריה קינג, בהנחיית אריה זיסמן עיתונאי 'יתד נאמן'. "בחדרי חרדים" עם תיעוד וידאו בלעדי.



זיסמן פנה למלכיאלי בשאלה: "תגיד, רודפים את דרעי בתקשורת או שזו רק טקטיקה לאסוף קולות?".

מלכיאלי השיב: "רודפים את מי שמפחדים ממנו, נתניהו, מפחדים ממנו – יורים בו, אף אחד לא מפחד מליצמן, לכן מפרגנים לו, הוא לא יכול להביא קולות משום מקום אחר, גפני לא יכול להביא קולות משום מקום אחר – מפרגנים לו, הוא לא מפחיד את אף אחד".

לדבריו, "דרעי זה בן אדם שבן כספית ודרור ימיני אמרו עליו: 'אתה מסוגל להיות ראש ממשלה', אדם כזה, צעיר, בעל יכולות, מבוגר אחראי במערכת – רודפים אותו. אותי לא רודפים – כי לא פוחדים ממני".

אריה קינג: "הוא צודק, אני מפחד מדרעי".



ח"כ מלכיאלי לצד היו"ר דרעי וחבריו לסיעה. צילום: יעקב כהןצילום: ח"כ מלכיאלי לצד היו"ר דרעי וחבריו לסיעה. צילום: יעקב כהן
ח"כ מלכיאלי לצד היו"ר דרעי וחבריו לסיעה. צילום: יעקב כהן


בהמשך הפאנל, התייחס ח"כ אייכלר לחקירות דרעי וסיפר על פרשת דרעי הראשונה שבעקבותיה הוא נכנס לכלא: "לגבי פרשת דרעי (הראשונה י.ג). מי שיודע, כל הסיפור הזה של חקירות נתניהו וחקירות אחרות – החלו לאחר חקירות דרעי. דרך אגב, גם אז היה נציג מרצ בעיריית ירושלים שקיבל כסף מהגורמים האלה והוא שותף לאחד שאני לא רוצה להזכיר את שמו, אני לא יודע אם הוא עדיין חי. הלכו אנשים למשטרה ואמרו שאריה דרעי מעביר כספים דרך טדי קולק למוסדות חרדיים, ואז הושיבו חמישים חוקרים, מאז השלטון עבר מהמערכת הפוליטית למערכת המשפטית".

אייכלר התייחס לטענות מלכיאלי ואמר: "מלכיאלי צודק כשאמר, שמי שמפחדים ממנו – יש נגדו חקירות, תדעו לכם, אמר לי שר בכיר באחת הממשלות לפני עשרים שנה, 'ברגע שאריה דרעי הביא שבע עשרה מנדטים, הבנו שהדמוקרטיה מסכנת את קיומה של מדינת ישראל', דמוקרטיה פירושה – שכל חרדי וספרדי יש לו קול, הוא אמר לי בשיא הציניות: 'היו לנו שתי אפשרויות, או לעשות מהפכה צבאית, או לעשות מהפכה משפטית', אמרתי לו: 'מדוע לא עשיתם מהפכה צבאית, בכל אופן אנשים שנלחמו וסיכנו את חייהם, הם צריכים לשלוט', אז הוא השיב לי: 'גם בצבא יש יותר מידי מסורתיים'..".

"אנחנו במהפכה משפטית, הם הכניסו יועצים משפטיים בכל מקום ובכל זמן, לכן מלכיאלי צודק. אמרתי אז: 'מי שחוקר את דרעי, המחלקה הזאת לא תיסגר, הם ימשיכו לעבוד'. יש מאות חוקרים, במקום לחקור את הפושעים ברחובות ששודדים ורוצחים – הם עושים קריירות על אנשים בפוליטיקה", הוסיף אייכלר.
אריה דרעי משה גפני יעקב ליצמן חקירות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד